Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

ZX Spectrum - FUSE - na OS4 classic

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    ZX Spectrum - FUSE - na OS4 classic

    Zkousel jsem emulator ZX Spectra FUSE. Funguje pekne, jen ty hacky pro OS4 jsou asi mirne nedodelane. Neprisel jsem bubec na to, jak prepinat rozliseni fullscreenu. Neustale se mi to otevira v docela velkem rozliseni, coz neni vhodne protoze....

    Pokud pouzivam rozbrazeni pixelu 1:1, coz je ale bohuzel dost malinkate, tak to na A4000/PPC jede paradne i s AY zvukem. Pokud ale pouziju zvetseni 2x (bez interpolace, je to skutecne pak fullscreen), tak uz to pri pouzivani AY zvuku jede hodne hodne pomalu, ale bez toho celkem pohoda, hry jsou normalne hratelne (alespon co jsem zkousel).

    Zarazi me to, ze to na 233MHz procesoru nedokaze poradne emulovat 3.5MHz primitivni pocitac. Od te doby, co jsou vsude ruzne layery oddelujici HW, universalni API, datove struktury, drivery, knihovny a dalsi mezivrstvy, tak to proste vazne.

    Ale taky je mozny, ze ten port FUSE neni jen udelany poradne. Chtelo by to vyladit.

    #2
    To máš stejné jako s emulací Amigy na PC... Tam taky potřebuješ k emulaci 14MHz pár GHz procesor
    Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

    Komentovat


      #3
      hele mezi HW Amigy a ZX Spctra je několik podstatných rozdílů, ale to asi víš

      emulovat základní features ZXka nebyl v plné rychlosti problém ani na 286ce (samozřejmě nemluvím o různých nezdokumentovaných funkcích)... v čem je ovšem zásadní chyba FUSE je to, že není ani trochu optimalizovaný... v dnešní době výkoných procesorů se autoři tolik nenamáhají...

      na 68k bych ti doporučil ZX Live, ale pokud chceš mermomocí PPC verzi, pak nevim...

      Komentovat


        #4
        Pokud si vzpominam, tak mi A1200 s Fast RAM emulovala 100% rychlost ZX Spectra .
        I love Amiga

        Komentovat


          #5
          Autorem citovaného textu je Prober Přejít na původní příspěvek
          To máš stejné jako s emulací Amigy na PC... Tam taky potřebuješ k emulaci 14MHz pár GHz procesor

          btw Probe: nevím, kdy si se dostal k emulaci Amigy na PC ty, ale já si moc dobře pomatuju na první krůčky UAE i Fellow - obé samozřejmě pod DOSem... UAE 068 bylo takové první použitelné v roce 1995 a dokonce byly dvě verze - emulace 68000 a 68020 - v době, kdy bylo mainstreamem P75 pro bohatší a 486DX4/100 pro nás "normální", to byl docela nářez... pamatuju si, jak jsem čekal asi 5 minut, než naběhl Workbench a jakýkoliv pokus pohnout s myší byl korunován až desetivteřinovou prodlevou - i to byl obrovský úspěch... dokonce v roce 96 vyšla nějaká hra na PC, kterou se z Amigy nikdo ani nenamáhal přeportovat - prostě jako spouštěcí jádro hodil právě DUAE 069 a prodával nemusim vyprávět, že s úspěchem se to nesetkalo...

          První svižnější emulátor byl Fellow - byť spoustu věcí osíral, byl celkem spolehlivej i na P90 se v něm daly hrát některé hry pro A500... Pak přišel UAE s emulací AGA chipsetu a Fellow šel do kopru... UAE vyhrál i s Windows verzí, což byla asi pro Fellow poslední rána a dneska paběrkuje kdesi daleko vzadu... to, že dneska potřebuješ GHz na emulaci Amigy není tím, že by se nedala zvládnout i na slabších strojích, ale opět - emulace je kvalitnější, implementovaly se i některé nedokumentované funkce (jen si vzpomeň, jak dlouho UAE neuměl spustit například Hired Guns) a každá prkotina se emuluje kvalitně... a taky na optimalizaci kódu se zvysoka prdí... opět...

          Komentovat


            #6
            Autorem citovaného textu je Solaris104 Přejít na původní příspěvek
            Pokud si vzpominam, tak mi A1200 s Fast RAM emulovala 100% rychlost ZX Spectra .
            Na to si prave stezuju, ze ty moderni (nebo jak to nazvat) OS veci prilis neurychluji. Zkusim neco pod OS39 pro 68K.

            Mistic: Nevim proc, ale kdysi davno byla ve WinUAE strasne pomala emulace obrazovky v PALu. Jelo to ve WB priserne pomalu i na solidnim PC (hry byly v pohode). Kdyz se pouzil ale P96 driver, tak to v rozliseni treba 1024x768x24 jelo paradne rychle. Delal to proste jen PAL, netusim proc. Teprve po dost dlouhe dobe to zaclo fungovat normalne.

            Komentovat


              #7
              to nevim, protože UAE byl jeden z mála softů, kterej uměl využít k urychlení zobrazování blitter na S3 kartách a já byl majitel tehdy jedné z nich - čili s nástupem P96 emulace jsem nějaké markantní rozdíly nepozoroval... ale vysvětlení je na snadě - skrzeva P96 se přistupovalo na srceeny nativně via VESA driver, kdežto emulace PAL se prováděla hodně prapodivně... ale při módu 400x300, kdy byl Workbench tak trochu oseknutý, to fachalo dost obstojně...

              Komentovat


                #8
                Ja pisu o WinUAE.

                Komentovat

                Zpracovávám...
                X