A jo, tohle jsem přehlídl. V tom případě máš recht a směle do toho. Pokud si teda nechce projít tím sebeuspokujícím pocitem, že na to příjde sám
Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition
Ja Napalm (jeho audio tracky) zvyknem obcas pocuvat pred spanim. Odporucam!
Tak diky, kedysi sa mi ani nesnivalo ze sa to da pustat a pocuvat aj mimo hry BTW na ziadost zopar nadsencov som vydal Remastered Edition celeho Napalm OST:
Ohladne Napalmu dam jednu pikosku Malokto vie, ze povodne sme chceli aby bol Napalm na 2 CDcka, uplne na zaciatku ja som zacal robit na A1200 s B1230/50 kartou v MED Soundstudiu, ale asi po mesiaci zacalo byt jasne, ze na zvukove efekty bude treba plne 4 kanaly, takze nepripadalo nic ine nez audio-cd soundtrack. Bol to celkom velky skok z limitacii v The Strangers (2 kanaly na hudbu, z velkej vacsiny som submixoval sekvencie cez mod2smp, 2 kanaly na sfx, iba vblank timing, max 100 kB na skladbu). Technicky mozno to bude niekomu nieco hovorit, v tom case na Amige bol tzv. PROJECT XG, bol to prerobeny daughterboard Yamahy DB-50XG, tak som si to zaobstaral a z valnej vacsiny je cely soundtrack urobeny na tejto karte + syntak/workstation Kurzweil K2000. Nakoniec som mal cez 1,2 GB uz zmasterovanych skladieb, ked ale prisla informacia, ze cela hra musi vojst na JEDNO CD, tak to bol uplne masaker, musel som zostrihat co sa dalo, aby to cele voslo do 500 MB, tusim okolo 170 MB mali samotne gamedata. Ale boli to pekne pokrokove roky
Martin: O Ableze jsem se bavil svého času už s Maxem, škoda že to tak všechno skončilo. Údajně byly nějaké problémy s distributorem, musel bych to dohledat v CADA archivu
Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition
Tak ja svoje projekty mam vsetky pozalohovane, ale ano boli problemy, myslim si aj to, ze sme sa mali sformovat skor, nie az v 1995om. Tak ale kontakty sme mali, chceli sme robit aj nieco ako Project-X s Tronikom (autor tusim prveho diskoveho magazinu AMI) a chodili sme na rozne akcie ako Resetkani, Demobit, Borda len keby sa uz zacalo o take 2 roky skor vsetko vyvijat, tak to by bolo este fajn, aj na Amige.
Třeba se mýlím, ale nebyly náhodou v Napalmu použity některé zvuky ze hry Banshee?
- základní střelba v Banshee = střelba lehkého kanénu v Napalmu
- exploze protivníků v Banshee = střelba těžkého kanónu v Napalmu
o tom dost pochybujem, ja som kvoli zvukovym efektom vtedy obehal snad cele Slovensko a Cechy az nakoniec mi ak si dobre pametam poslal Allister Brimble z Anglicka BBC SoundEffects, tam bolo milion zbrani a vybuchov. Ale mal som aj dost audio-cd efektov zo svojho uspesneho tazenia po cz/sk obchodoch.
Dodal bych ještě, že mnoho počítačových her používá zvuky z nějakých free knihoven, čili je docela dobře možné, že nevědomky se nějaké efekty opakují. Platí to i pro filmy a to dokonce i kombinovaně. V Červeném Trpaslíku je řev jedné příšery naférovku vzatej z Dooma třeba. (Netuším, jak je to z legálního hlediska).
Kluci to hráli na plátně a já se neustále utáčel a říkal si, kdo a kde se hraje Napalm? Pak mi to došlo. Ještě jsem se teď koukal na youtube a fakt to jsou stejné nebo velmi identické zvuky ;o)
Komentovat