Nevite, jak zobrazim fps v portu Quake68k.lha? Ne ze bych to chtel hrat, jen by me zajimalo, kolik muj B1260 a AGA zvladne.
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Quake
Sbalit
X
-
Nainstaloval jsem na a4k Quake s ppc warpup podporou a framerate se hlásí kolem 8 až 10 fps při rozlišení 800×600 a hloubce 8bitů a cca 15 fps při rozlišení 640×480 (8bitů). Ale moc se mi to nezdá, protože v 800×600 je to hodně svižné, žádné sekání, trhání ani při větším množství enemies a při 640×480 to lítá jako prase.
Rozhodně je to rychlejší než na pentiu I na 120MHz, které jsem měl v roce 98. A tam jsem to smažil taky v 800×600.
Měl jsem problém rozchodit správně mouse freelook, na pecce to lze nastavit v menu, v amiga verzi je nutné jít do konzoly a zadat příkaz "mlook+".
Komentovat
-
Já jen podotýkám, že to bylo na OS3.9 s nějakým Quake warp patchem (později ho doplním) a v rozlišení 800×600.
Pokud byste chtěli v quake 1 zjistit pfs, vkádám sem Davesadeho postup, který mi poslal SZ. Doufám, že mu to nebude vadit .
Ahoj, k tomu Quake 1 - fps:
Ukazatel FPS skutečně Quake nemá, umí to některé mody nebo nástroje typu FRAPS - ale ty znám jen na Windows.
Každopádně můžeš změřit průměrnou fps na demu! (Vezme se počet snímků a podělí se časem).
Jak na to:
Quake má v sobě uložené tři dema na upoutání pozornosti. Stačí teda do konzole napsat:
timedemo demo1
Demo se spustí a počítač se jej pokusí projet co nejrychleji - prostě spočítat. Top framerate má Quake určenou na 60 fps, takže lepší průměrnou hodnotu z timedema nedostaneš, i když v reálu by stroj dokázal jet na víc - mně třeba FRAPS ukazuje na Windows cca 500-750 fps v GL Quake. Po ukončení dema dostaneš výpis v konzoli - musíš počkat do konce dema.
Podobně si můžeš zkusit i demo2 a demo3.
A samozřejmě si můžeš i dema nahrávat sám.
record damidemo1 e1m1
...hraješ...
stop
syntaxe je record nazev_dema mapa
Mapy mají strukturu start, end, e1m2 (epizoda 1, mise 1) až e4m8 + samozřejmě lze použít název custom mapy, pokud máš nějaké extra levely - to si pak zjistíš sám název. Nahrávat demo musíš vždy od začátku levelu, nejde tedy během hraní něco začít nahrávat - příkaz record prostě spustí novou hru. Na internetu pak najdeš editační nástroje na střih Quake dem.
Demo si pak můžeš prohlédnout pomocí
playdemo damidemo1
a samozřejmě změřit fps pomocí
timedemo damidemo1
Snad to pro benchmark bude stačit.
Jestli budeš mít čas a chuť, na youtube si najdi přepis dema "Quake done Quick" nebo "Quake done Quicker" - samozřejmě jde to stáhnout i jako mod do Quake (rozbalíš do adresáře se hrou a spouštíš "quake.exe -game qdq"), pokud to chceš vidět v enginu ). Tam vidíš nejen komplet Quake dojetej na Nightmare za necelých 13 minut, ale i perfektní ukázku editace dem (herní výkony jsou ale reálné!).
Komentovat
Komentovat