Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Hra - "vyplatí" se vývoj?

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Hra - "vyplatí" se vývoj?

    Ahoj,

    Docela by mě zajímalo kolik krabic a downloadů se prodalo třebas hry Shadows of Sergoth.

    Práce na tom muselo být nekonečně a výsledek mi nepřijde úplně nejlepší i když na https://www.lemonamiga.com to má milosrdných 7.7.

    Má někdo tušení jaká jsou prodejní čísla a jestli se dá hovořit o tom že se to nějakým způsobem aspoň zaplatí (vývoj, grafika, hudba), když už ne vyplatí?

    Nebo jsou k dispozici prodeje nějaké jiné nové hry na Amigu?

    Napadá mě, jestli by nové hře nepomohlo už od začátku plánovat port na Windows (Steam) / iOS (Apple Store) nebo možná Atari STE, PlayStation ...
    Nebo dokonce krabicovou verzi pro DOS, případně kartridž pro Sega Genesis nebo Super Nintendo... Z nových platforem by to možná šlo na Commander 16 nebo MEGA65...
    Pokud by to vcelku znamenalo třebas 30% práce navíc, ale dvojnásobné prodeje... Možná je to ale blbost.

    Jedinou další injekcí je pak Kickstart, ale tam vybrat 10-15K EUR není úplná sranda a v celkové sumě je to skoro nic.

    Zkoušel jsem to různě počítat, ale přijde mi, že pokud se neprodá alespoň 10.000 kopií, tak to nejde bez ztráty.

    Má s tím někdo zkušenost? Názor?

    Díky
    Petr
    Naposledy upravil 8bitsten; 21.10.2022, 13:01:54.

    #2
    Toto je jen moje dojmologie.
    Nevyplatí. Je to koníček.
    Třeba tu někdo ví, kolik se těchto her přibližně v Amiga komunitě prodá. Můj odhad je, že nanejvýš stovky (snad vyšší stovky) kusů. V tisíce nevěřím, ale samozřejmě bych se rád mýlil. Takové množství snad aspoň zaplatí výrobu krabiček a vytištění manuálů. To by mohl být ten bonus navíc - pro ten pocit, že se jejich idea zmaterializovala a že "vydali hru".
    Existuje pár mikrostudií, které dělají nové retro hry na staré konzole (NES, SNES, Gameboy, Sega Genesis/Megadrive, TurboGrafx16, ...). Zákazníkům nabídnou takovou dávku retra ve formě původního vzhledu kartridže, krabičky a manuálů, že prodají možná i ty tisíce kusů. Jestli se tím uživí netuším. Ale asi je to dostatečně atraktivní (nebo alespoň zábavné), že to nekončí jen jednou hrou. Ale hry na konzole, troufám si tvrdit, mají nesrovnatelně větší publikum než pouhá Amiga.
    Takže dělat a vydat hru na více platforem má samozřejmě větší šanci na nějaký zajímavější výdělek. Ale nese to s sebou velké množství možná i nepřekonatelných překážek. Platformy se v té době tak výrazně lišily, že hry byly často buď exkluzivní, nebo se velmi výrazně lišily, a nebo porty vznikaly s velkým časovým odstupem. Často se porty na nové platformě nedočkaly takového úspěchu, v jaký asi vydavatel doufal. Portováním se často něco ztratí a i když se stane, že hra naopak něco získá, tak to zase naštve příznivce původní platformy. A protože dělání her na staré platformy musí být už z principu hodně o nadšenectví, těžko hledat nějakou radost v portování vymazlené verze z původní platformy na X úplně odlišných konzolí/počítačů.
    Naposledy upravil Defor; 21.10.2022, 13:55:52.

    Komentovat


      #3
      V současnosti vydávané amiga hry (cca 40-50 ks ročně) jsou většinou amatérské pokusy, kdy se většinou jednotlivec něco učí a má radost, že mu to nějak jde. A komunita (pár set lidí) ho v tom podporuje.
      Nedokážu si představit návratnost, ani kdyby se toho ujmul kromě profi vývojáře i profi markeťák, který měl za úkol produkt prodat. Můj názor je, že i chystající se rádoby profi produkty (Metro Siege, Dread (bude mít asi přesah do Atari ST světa), Scourge of the Underkind a další) se nezaplatí. Ale možná se pletu.
      btw: koukám, že jsem byl na Shadows of Sergoth přísný a dal jsem mu hodnocení 4/10 .
      Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
      -----------------------------------------------
      Líbí se mi Retropolis

      Komentovat


        #4
        Rozhodně se to nezaplatí, prodá se jen pár stovek her na Amigu, když je lepší tak možná 500 kusů. Rozhodně pomůže, když je k dispozici nejen digitální download, ale i krabicová verze.
        I love Amiga

        Komentovat


          #5
          Také to vidím že je to prostě koníček, a pár peněz z toho je jako bonus.
          Třeba placená hra z poslední doby na Amigu NG co se mi líbí nejvíc - dieselpunková Tower57 vyšla i na PC a MacOS a je na Steamu. Tak doufám že se mu to aspoň trochu zaplatilo. Ale kolik se prodalo, netuším.
          AmigaOS3: Amiga 1200
          AmigaOS4: Micro A1-C, AmigaOne XE, Pegasos II, Sam440ep, Sam440ep-flex, Sam460LE, AmigaOneX1000
          MorphOS: Efika 5200b, Pegasos I, Sam460LE
          ​, Pegasos II, Powerbook G4, Mac Mini, iMac G5, Powermac G5 Quad

          Komentovat


            #6
            Tak vzhledem k tomu, že Tower57 se na Kickstarteru zaplatila celá včetně Amiga portu, tak určitě. Já měl rád třeba i M.A.C.E.
            Amiga 1200, Micronik Mini-Tower, PiStorm32 Lite (Rasberry Pi 4B), FastATA 1200 MK-IV, Lyra 2, Indivision AGA MK3, ZIP 250MB, HP LaserJet 1100, interní HD mechanika (EXA), LinkSys EC10T​

            Komentovat


              #7
              Autorem citovaného textu je sailor Přejít na původní příspěvek
              Třeba placená hra z poslední doby na Amigu NG co se mi líbí nejvíc - dieselpunková Tower57 vyšla i na PC a MacOS a je na Steamu. Tak doufám že se mu to aspoň trochu zaplatilo. Ale kolik se prodalo, netuším.
              Steam nabízí trocha vhled čistě podle počtu reviews a u Tower57 to není nic moc, přitom je tam ta hra už 5 let a vůbec nevypadá špatně. Asi to pro vývojáře z Pixwerk moc dobře nedopadlo. Problém Tower57 je podle mě v tom, že ač je asi dost dobrá tak na Steamu nemá šanci - tam to buď musí být pecka, inovace, štěstí nebo hra musí být určená pro konkrétní skupinu hráčů (např. simulátor vlaku) a téhle hře paradoxně škodí že je tak nějak pro všechny a nebude mít nikdy to tvrdý jádro fanoušků. Možná se ale pletu.

              Komentovat


                #8
                Tak vzhledem k tomu, že Tower57 se na Kickstarteru zaplatila celá včetně Amiga portu, tak určitě.
                Kickstarter respekt... Profesionálně udělané - paráda. 50K EUR sice určitě celý vývoj nezaplatilo (Dodáno později: Oni to na Kickstartu nakonce i sami píšou), ale pomohlo.
                Naposledy upravil 8bitsten; 21.10.2022, 20:21:49.

                Komentovat


                  #9
                  Já vím, že hry již nehraju, ale i tak... . Na mně je ten Tower57 již moc komplexní. Je to hezký to jo, ale chybí mi tam ta strohost grafiky, to nižší rozlišení, ta větší jednoduchost ohledně celkového propracování hry. Mám rád jednoduchost celkově, třeba hlavně u chiptune hudby. Pokud bych měl srovnávat stejnou skladbu zahranou ve 4 nebo 8 hudebních kanálech, kloním se ke 4. Tam mám taky radši takovou tu větší "hrubost" ve zvuku.

                  Jinak je to moc hezké, ale již to není to, kvůli čemu mám Amigu rád.


                  Amiga - PMD 85

                  Komentovat


                    #10
                    Absolutně nezaplatí a šeredně na to dojede aktuálně třeba ambiciozní Aquabyss.
                    "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                    Komentovat

                    Zpracovávám...
                    X