Se scháněním použitelných disketovek pro naše Amigy je docela problém, co si budeme povídat. Někdo to řeší lovem starých Mitsumek a Chinonek na Aukru a jejich následnou jednoduchou úpravou, někdo (jako třeba já) přidává hradla do nových mechanik na generování potřebných signálů pro Amigu.
Varianta A vám přinese pouze vychrochtanou nouzovku, která se může kdykoliv rozsypat, nehledě na to, že pokuď máte Amig víc, může nastat situace, kdy disketa na jedné zapsaná je na druhé nečitelná a naopak...
Varianta B je sice mnohem lepší, dá se aplikovat prakticky na jakoukoliv novou mechaniku, bohužel ne každý je dostatečně technicky nadaný a hlavně vybavený - regulovatelná mikropájka, odsávačka, jehlová pinzeta, multimetr, součástky... Ne každý si na to troufne.
A pro tuto situaci tu máme variantu C !!! Prodejte Amigy a kašlete na to...
Ale teď vážně - před několika dny jsme na diskuzním fóru plkali o flopkách a Joska tam zmínil úpravu SONY MPF920-E a to klasickou úpravou prohození pinů 2 a 34 a přehozenim (přepájením) propojky DS0. Bohužel tato mechanika se již nevyrábí a tímto nám začíná tak nějak spadat do varianty A...
A tak mě napadlo, že když to fungovalo na starší Sonce, co kdyby......nebudu vás napínat - de to! Tuhle mechaniku SONY koupíte v jakémkoliv PC obchodu v této zemi - MPF920 revize Z a stále se vyrábí...
Zespoda odšroubujete tři malé šrobky a juknou na vás střeva - jak by řekl Chain, takové malé technoporno...
Zde sem udělal několik červených...too...ee...koleček a zelených čáreček, abych označil pro nás důležitá místa úprav.
Vezmem to od spodu - u pinu 34 přeškrábneme v místě naznačení plošný spoj. Pak z druhého kroužku z bodu označeného tečkou u té bílé jedničky uděláme propojení kouskem tenkého izolovaného drátku do úplnně nejhořejšího označení do pravé půlky takové té prdelky (ježíš, to je definice pájecího bodu na plošném spoji...) a z pinu 34 FDD konektoru uděláme propoj na vývod 39 z hlavního čipu. Právě jsme úspěšně zapojili signály Ready a DiscChange.
Teď už zbývá pouze prohození propojky v podání malého SMD odporu v bodě JC31 do bodu JC30 a tím nastavíme mechaniku z DS1 na DS0. Mělo by to celé vypadat asi nějak takhle:
Kdo chce, může ještě natvrdo spojit kontakty na SW3, který určuje po vložení diskety jestli je HD nebo DD.
Pro Amigu samozřejmě DD, takže spojit. Aspoň nebudete muset na HD disketách přelepovat to blbý vokýnko...
No, a máme takřka hotovo. Zbývá jen mechanicky upravit to plastové vyhazovací čudl, předek horního krycího plechu a přední bočnice chasi zkrátit zhruba o 2mm, ale to už nechám na každém z vás, ať taky trochu zapracuje lidová tvořivost, že... Ale aby jste neřekli, tak pár obrázků pro inspiraci...
Takže bastlení zdar a zas někdy příště...
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Úprava FDD mechaniky SONY MPF920 pro AMIGU
Sbalit
- Vytvořil: IDEfix
- Zveřejněno: 06.02.2007, 17:50:00
- 81 zobrazení
- Počet komentářů: 0
-
X
Sbalit
Nejnovější články
Sbalit
Obsah nebyl nalezen.
Kategorie
Sbalit
Nové komentáře v článcích
Sbalit
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil Prober (CADA)Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 17:44:09 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil NoroHezké čtení.
To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 16:25:02 -
-
Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhévytvořil CyberianZrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
-
Kanál: Návody
04.09.2024, 06:17:57 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DaMi👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
-
Kanál: Návody
13.07.2024, 19:24:00 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DedyTak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
Díky Dami, skvělá práce.-
Kanál: Návody
12.07.2024, 16:04:03 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailor@stano
promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu-
Kanál: Hardware
16.04.2024, 17:31:46 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil StanoĎakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 09:25:38 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorno, hlučnost....
oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.
TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
Takže to může v obou případech být 0 dB(A).
Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 07:37:33 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil pavlorTower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
-
Kanál: Hardware
14.04.2024, 07:01:54 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorSamozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:
Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....-
Kanál: Hardware
13.04.2024, 14:59:46 -
Populární tagy v článcích
Sbalit