ByteFest 2010 se jako loni, předloni a i předtím konal v kulturní místnosti smíchovského nádraží. Místo a čas zajistil tradičně Tomsoft. Akce je to třídenní a již registrace napovídala, že přijde spousta návštěvníků a vystavovatelů.
I přestože je akce zaměřena na 8 bity, jako Amigisti jsme jeli ukázat sílu naších 32 bitových Amig poháněných přetaktovanými šedesátkami ;o)
Pátek
My Brňáci jsme se jeli ve dvou autech (já, Wawe, Derrik doplněni o Nora a Wayna). Nesmím zapomenou na svou drahou polovičku a naše malé sedmiměsíční „mimi“, ty jsem ovšem na akci netáhnul, nýbrž je jen odvezl k prarodičům.
Na pátek budu vzpomínat jako na turisticko - poznávací výlet Prahou. Navigátor Noro nás protáhl Prahou jako nikdo předtím, projeli jsme Dejvice, Vyšehrad, přes Vltavu několikrát tam a zpět, kolem Letné, přes Kampu do Smíchova. Trasu nám zkřízilo několik jednoměrek a zákazů vjezdu, které jsme za doprovodu troubení okolních aut a autobusů projeli. Nakonec jsme ale dojeli na to správné místo (Smíchov bylo poslední část Prahy, kde jsme ještě nebyli a tak jsme ho nakonec vylučovcí metodou našli).
Na nádraží se už začali slejzat známé tváře z Proberova portálu, potkal jsem Dóďu, Starýho Mrafa a i Davedesade se ukázal. Za stálice musím zmínit Šlachu a Tomsofta, překvapilo mě, že nepřijel Rotačák (i přes to, že jeho Rotaxmame klub, se sjel v hojném počtu a měli vyhrazenou separátní místnost). Akci zůstali věrní i Ataristi, kteří přijeli opět s drtivou většinou (tož Amigisti styďte se).
Letos jsem slíbil, že nedovezu PCčko! Vzal jsem jen svou nadupanou Amigu a malinké Asus Eee (ne ne to není písíčko, to je pidi písíčíčíčko), které jsem měl spíš na internet a download pro Amigu. Na Amize jsem pro sebe a okolí pouštěl pěkná dema a ukazoval sílu spojení 060/64 + AGA chipsetu.
Za nedlouho se k nám přisadil MarK a další člen naší demogrupy Uzeroniq. MarK tentokrát nepřitáhl A4000, ale krásnou sněhobílou A1200 + 060 + AGA. Na opačné straně místnosti se usídlili ZX Spektristi a mezi nimi náš známý Factor6 člen naší demogrupy. Ten nahodil nový a celkem kontroverzní image, proto jsme ho s klukama zprvu vůbec nepoznali.
Bylo na čase konečně si vklidu sednout a otevřít lahváče (ne nepitvali jsme Láhveho, ten totiž vůbec nepřijel). Místnost se pomalu zaplnila. Prošel jsem si všechny prozatím vystavované kousky, ale povětšinou byly staříci vypnutí a majitelé seděli u svého PC, nebo emulátoru (kdo ví, jestli všechny ty Ondrové, Didaktiky, Amstradi nebyly jen naleštěné dekly). Vrátil jsem se na své místo k Amize a začal s Waynem zkoušet letošní dema. Derrik a Jack-3D se svojí amigou připojili svou CD-32 na projektor a pařili All Terrain Racing. Takový byl večer a celá noc.
Sobota
Nespal jsem ani 6 hodin a už jsem byl na nohou, respektive na zadku sedíc před svou mašinkou. Však musím jí to vynahradit, je to už pár měsíců, co jsem ji nezapnul (ano stydím se). Uzeroniq seděl u svého UAE a redukoval svou naditou sbírku Amiga dem za účelem nechat jen ta nejlepší (jeho preselekce byla jasná, nechal si jen hi-tech dema a potom ta dema, kde je alespoň jeden obrázek s pěknou babou).
Pokecali jsme spolu a dohodli se na brzké spolupráci na dalším 64k intru, tak snad se brzy podaří. Jeho muzika se supr a doplnit ji visuálními efekty pro mě bude potěšení. O podobnou spolupráci usiluje také Powerack, muzikant na PC scéně, který mi předvedl některé se zvých povedených kousků. Bohužel pro IT formát nemám uplatnění a tak bude muset své moduly konvertovat. Uvidíme, chystám nějaké tutoriály a jeho muzika by se do rychlých a dynamických tutoriálních demíček hodila. Ovšem jak jsem již řekl, na letošní akci jsem jel bez PC, neměl jsem tedy svůj Werkkzeug a věnoval jsem se čistě Amiga demíčkům.
Oběd a vůbec veškeré jídlo nám zajišťovala přilehlá nádražní hospoda Oáza, kde nevařili špatně. Trochu zplakali nad vejdělkem jen ti, kteří si objednali hovězí steaky, s tím se letos dalo dláždit náměstí. My sociálové jedli hotovky a ty bylo velmi povedené ;o)
Odpoledne se k nám na několik hodin konečně připojil scener kamarád Nooly. Bylo fantastické být konečně zase všichni pospolu (myslím Artway) a tak nám Noro udělal společnou fotku. S Noolikem máme také spoustu plánů, teď jen najít čas je začít realizovat.
Ani nevím kdy a kde se objevily, možná už tu byly od pátku, prostě Tomsoft odněkud vytáhnul dvě slečny, zjevně vyzvavačky Voodoo či Pána Pařmenů (holky se spoustou železa v obličeji a pestrobarevnými účesy) a posadil je ke vstupnímu stolku. Aby se děvčata nenudila, skákal a kroutil se kolem nich celé dva dny. Nešlo si toho nevšimnout a jistě bychom vás ochudili, pokud bychom některé z Tomsoftových póz nezaznamenali na fotkách.
To byl asi největší neduh Bytefestu, místo aby Tomsoft „organizoval“, tak celou dobu obskakoval ty dvě slečny. Nebyl jsem sám komu to vadilo, řekněme si narovinu, neexistoval tu žádný rozvrh akce, nikdo nás oficiálně nepřivítal. Akce typu „rozlož se kde chceš a udělej si sám“ je typická spíš pro malé domácí akcičky typu Prase Párty. Ale akci, kam přišlo nějakých 80 návštěvníků, takový to neorganizovaný chaos rozhodně nepřísluší.
Osobně bych si představoval pevný rozvrh, oslovil bych třeba zástupce jednotlivých platforem, jestli by publiku v krátkosti nepředstavili co všechno dokáže jejich stroj (já sám osobně bych rád publiku ukázal, že Amiga stále žije a co všechno dokáže takový 17 let starý počítač). Nebo stačilo připravit zasedací pořádek podle závazných přihlášek, rozdělit lokace jednotlivých platforem a udělat orientační mapku pro návštěvníky (tady jsou ZX Spektra, tady Didaktiky, tady Arátka, tady Amigy apod.).
Z pohledu návštěvníka bych nebyl spokojený, přeci i v ZOO má každé zvíře popisek! Jako účastník jsem spokojený nebyl též, hlavní organizátor se věnoval především oněm slečnám a možná kasírování. Doufejme, že se Tomsoft příště polepší, jinak už sem nejedu.
Mikrofon oprášil a slova se nakonec přece jen ujal človíček (bohužel si nepamatuju jméno), který celkem zábavně vyprávěl „pohádku“ o 8bitech a srovnání dob tenkrát a nyní. Součástí prezentace byl i následný znalostní test, který vyhrál Pepax. Co pro mne bylo překvapením, objevily se i tři demoscene příspěvky, jedno intro, jedno demo a dokonce hra. Opět si dovolím poznámku, Tomsofte kde bylo oznámeno, že Bytefest se stává i scene akcí??? (na webu nic nenacházím) Možná bych také přispěl, kdybych to věděl.
Tedy překvapivá a nečekaná scene složka začala Atari demem. Jeho tvůrce, entusiastický chlapík, nejprve upozornil, že se jedná o verzi Atari XL/XE s extra 1 MB paměti, pojal to tak, že máme očekávat naprostou bombu a revoluci. Poté jsme měli ocenit, že tvůrce jako jediný na světě pracuje v jakémsi raritním trackeru. Před plátnem se proto shromáždila polovina sálu, aby viděla na vlastní oči onen zázrak „the demo“. Prvních snad deset minut byl bílý text na černém pozadí, v němž se demo samo chválilo jak je dobré apod. Sebechvála smrdí, řekl jsem si a šel si sednout zpátky k Amize. Po delší době se konečně na screenu objevilo něco jiného než text, byla to asi 4barevná animace karatisty. Obrázky co se v demu objevily byly zjevně nascanované a jediné co se dalo, byla ona hudba vytvořená v raritním trackeru jehož název si samozřejmě nepamatuji. Demo mělo jakýsi takýsi úspěch u Ataristických bytefasťanů, ale mně se vyloženě nelíbilo (jak jeho narcistické uvedení, tak jeho projev). Pouet uživatelé ho také po zásluze rozcupo… ehmm ocenili.
Dalším kdo se chopil mikrofonu byl Factor6 a představil nám svou novou ZX Spectrum hru. Jednalo se o konverzi Pacmana z Atari do textového formátu, název Pac-txt je tedy více než výstižný. Factor se nechvástal jako jeho předchůdce, ale jednoduše ukázal co hra umí, jak je vtipně udělaná a sklidil po zásluze velký potlesk. I na Puetu Factor 6 pro svou originalitu a um jasně rulez ;o)
Nakonec se na plátně představil i třetí příspěvek do neexistujícího compa (příspěvky se pouze ukázaly, ale nesoutěžilo se). Jednalo se o 1kB intro „Bajtro“ pro ZX Spectrum od skupiny Busysoft. Od 1 kila nečekejte zázraky, ale bylo celkem efektní a výstižné. Myslím, si že z těch tří příspěvků jasný střed ;o)
V sobotu večer spousta lidí opustilo akci a na noc zbyla necelá polovina. Do noci jsme pařili staré Amiga pecky a dopíjeli lahvové pivko. Prostě pohodička před spaním.
Neděle
Poslední den akce se nese ve stylu střízlivění, posledního pokecu s kamarády z daleka, společný oběd s těmi, kteří ještě nezmizeli a v poslední řadě pak balení a odjezd.
S Norem, Waynem, Killem and Derrikem jsme si udělali pár fotek na peróně, objevili dobrou pizerri v podchodu mezi 1. a 2. nástupištěm a dobře se nadlábli.
Přišlo rozloučení a smutek jsem měl spíš kvůli tomu, že se chvíli neuvidím s kamarády ze scény. Bohužel, nebylo mi líto konce akce, nebyla letos z mého pohledu dobrá, už jen proto, že jsem se tam cítil jak na tržišti, bez sebemenší známky organizace.
Toď můj subjektivní pohled na letošní Bytefest 2010.
Info z POUET stránek zde:
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
ByteFest 2010 aneb subjektivní dojmy Jacka-3D
Sbalit
- Vytvořil: jack-3d
- Zveřejněno: 07.10.2010, 22:00:00
- 21 zobrazení
- Počet komentářů: 0
-
Nejnovější články
Sbalit
Obsah nebyl nalezen.
Kategorie
Sbalit
Nové komentáře v článcích
Sbalit
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil Prober (CADA)Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 17:44:09 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil NoroHezké čtení.
To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 16:25:02 -
-
Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhévytvořil CyberianZrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
-
Kanál: Návody
04.09.2024, 06:17:57 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DaMi👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
-
Kanál: Návody
13.07.2024, 19:24:00 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DedyTak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
Díky Dami, skvělá práce.-
Kanál: Návody
12.07.2024, 16:04:03 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailor@stano
promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu-
Kanál: Hardware
16.04.2024, 17:31:46 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil StanoĎakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 09:25:38 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorno, hlučnost....
oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.
TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
Takže to může v obou případech být 0 dB(A).
Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 07:37:33 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil pavlorTower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
-
Kanál: Hardware
14.04.2024, 07:01:54 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorSamozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:
Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....-
Kanál: Hardware
13.04.2024, 14:59:46 -
Populární tagy v článcích
Sbalit