Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Revision 2011

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Revision 2011

    Rok se s rokem sešel a po posledním Breakpointu 2010 je tu jeho následovník. Nová demoscene párty slibovala standard Breakpointu a chtěla jí v mnoha ohledech i trumfnout. Jestli se jí to podařilo se dozvíte, pokud budete číst dále.

    Velikonoční svátky jsou příležitostí jak využít 4 volných dnů (západ Evropy má 4 dny, my jen 3 + jeden den dovolené) k uspořádání či zúčastnění se demoscene akce. Hned 3 párty se konaly v tento termín: REVISION 2011 (Německo, Saarbrucken), The Gathering a Easterparty (obě Norsko, Hamar). Pokud se ptáte, proč se v Hamaru konaly dvě akce zaráz, bude to asi tím, že Gathering už je více méně „herní turnaj“ a ti, kdo to nemohou překousnout a chtějí komorní atmosféru demoscene párty si udělali svou menší pártičku. Ale zpět k REVISION, tu zatím „herní mánie aneb Lameřina“ nezničila.

    Revision 2011 - hlavní vchod
    Hlavní vchod na párty

    Jako každý rok avizujeme, že zajistíme dopravu tradičně mikrobusem, dodávkou, a jako každý rok sejde o něco méně zájemců. Tento rok to byl však extrém. Jeli jsme pouze tři. To bylo před rokem řečí, jak se všichni těší na novou akci, kolik uděláme dem a jak tu naší ArtWaY skupinu zase trochu pozvedneme. Nebudu tu vypisovat kdo se na co vymlouval a kdo měl vážné důvody, faktem je to, že už celkově není zájem. Ti co zájem, čas, peníze, mají a nemají problémy v práci, v rodině či ve škole byli eKe, Višáč a . Jeli jsme mojím autem a i začátek cesty se nevyhnul potížím.

    Plán bylo vyrazit v pátek brzy ráno, to se částečně splnilo, na plánovaný sraz v Praze, kde jsme měli vyzvednout Višáče, jsme bohužel dorazili asi s 2 hodinovým zpožděním. Bohužel, mezitím, co Visáč čekal v KFC, ukradli mu služební mobil a jelikož zaměstnavatel potřebuje pro takové případy protokol od policie, strávili jsme další hodinu a půl čekáním na zaprotokolování této nešťastné události. Jakmile bylo po všem, vyrazili jsme na cestu a rychlostí občas přesahující 180 km/h jsme si to letěli do Saabruckenu. Městečko leží na samých hranicích s Lucemburskem, tedy pěkných 700 kilometrů.

    Moje autíčko po cestě
    Moje autíčko po cestě

    Cesta byla komfortní a po německé dálnici rychle ubíhala, zvládli jsme ji jen s jednou zastávkou za necelých 5 hodin. Jelikož jsme dorazili asi 8 hodin po oficiálním otevření, pěkná místa byla již dávno obsazená. Dalo nám tedy chvíli se vůbec zorientovat a najít alespoň 3 místa u sebe situovaná čelem k plátnu.

    Jídelní stánky
    Jídelní stánky

    Jako na Brekpointu bylo i zde zajištěno dobré a chutné občerstvení (křupavá pizza, voňavý kebab, bavorské klobásy, šťavnaté steaky, hranolky, saláty, všemožně obložené housky, vynikající palačinky a vafle s různými náplněmi či polevami), stánky se suvenýry (nálepky, odznáčky, trička-mikiny se stovkami variant potisků), stánky s hardwarem (Individual computers, ...), literaturou... Oproti Breakpointu se o zábavu mohli postarat například pinballové automaty a 2 taneční placy (jeden venku, jeden uvnitř). Také spaní bylo o trochu lépe vyřešeno, byl tomu vymezen speciální prostor a tak kdo chtěl mohl spát pod stolem, na židlích u svého počítače a nebo odděleně.

    Pinball stoly pro zábavu
    Pinball stoly pro zábavu

    Projekci představovalo několik promítacích pláten. To hlavní Full HD bylo totožné s tím na Breakpointu, další menší plátna byla rozmístěna tak, aby návštěvníci, co zrovna jí, či tančí mohli rovněž sledovat hlavní dění. Zmiňovat internet, wifi apod nemá smysl, snad jen, že letos byla konektivita mnohem lepší, než na předchozích Breakpointech.

    Visáč je stoupenec C64 scény, nevezl sice žádný hotový příspěvek, ale asemblil 3D scénu městských mrakodrapů do dema pro Plus4 (low-cost nástupce C64 s několika omezeními), tento rok by to chtěli kluci vydat a tak se těšte. eKe a já jakožto organizátoři RESETkání jsme považovali za povinnost jet se podívat na největší akci na světě (jak z důvodu zábavy, tak z důvodů inspirace). Původně jsem sice s klukama plánoval demo, dokonce dvě, ale jakmile jsem zjistil, že na tom dělám sám, zanechal jsem prací, protože to jednoduše pozbývalo smyslu. Upnul jsem se nakonec na realizaci nápadu do statického 3D obrázku, úspěšně ho dokončil a odevzdal do „Modern graphics compo“.

    Nehodlám letos chronologicky popisovat den po dni, kvůli nezájmu a abych příliš nenudil. Jen bych chtěl vyzdvihnout to, o co se ti, co odřekli akci, vlastně ochudili.

    V prvé řadě akce, ačkoliv byl akci přisuzován status následovníka Breakpointu, s ním neměla až zas tolik společného. Neopakovaly se excesy typu ožralí Dánové, Němci a Poláci, různorodá hlasitá hudba z 10 míst najednou, poblité chodby, záchody... Naopak chytře rozvržená místa uspokojila každého, kdo chtěl kouřit a chlastat, mohl ven k ohni, ke grilu. Kdo chtěl hlasitou muziku, byl tu prostor, kde neustále nějaký DJ mixoval DnB a velmi pěkně. Kdo chtěl hrát, mohl mastit pinball buď virtuálně (organizátoři připravili server pro hraní pinballovek) nebo naživo na několika automatech (naživo je to o dost lepší!). Ostatní připravovali své příspěvky do compa v klidu na place.

    Pohled do sálu
    Pohled do sálu

    I na Brejku bylo zvykem prokládat nabitý rozvrh live představeními kapel a různých muzikantů. REVISION na to šel chytře, oslovil jen demoscene muzikanty a ti sami namixovali skvělé hodiny doprovázené vkusnou grafickou projekcí (mix nejlepších demo scén). Spoustu lidí to zvedlo ze židlí a šli na plac trochu se protáhnout (i já s eKem jsme po několika Plzních neodolali) ;o)

    Již jsem zmínil, že přijel sám Jens (s manželkou) a rozprostřel si svůj malý stánek s hardwarem. Nebyla chvíle, aby nebyl obklopen nějakým Commodoristou či Amigistou. Jak bývá zvykem, Jens vždy přiveze několik beden hardwaru a se slevami 5-25% je prodává. I já neodolal a jednou jakmile byl Jens o samotě, přifařil jsem se a Jense oslovil. Musím říct je to príma chlápek, dělal jsem trochu nezkušeného Amigistu, co neví co si koupit a on mi velmi rád ukázal všechno možné. Koupil jsem nakonec interface na PS/2 klávesnici, kde již není problém se stiskem více kláves najednou. A pak dvě jeho IDE2CF redukce, která umí osadit hned 2 CF karty (jednu na master, druhou na slave). Navíc Jens si poradil s problémem, který odmítal u některých přijmout CF jako disk a uváděl jej jen jako „Removable“ (přes tento interface prý chodí úplně všechny CF - uvidíme). Redukce jsem vzal rovnou 2, protože jsou funkční jak na Amize, tak na PC a to se bude hodit. To však nebylo všechno, Jens sebou měl i prototypy jeho budoucícho hardware (pro A500, A600 a 1200), ty měl sice uschované, ale protože jsme spolu kecali a kecali, nedalo mu se nepochlubit a nakonec to vybalil všechno ;o) Nádhera, paráda, jééé ... Nemohl jsem však fotit, ba ani nemohu říct o co jde (zavázal jsem se mu slibem), ovšem co mohu říci je, že většina prototypů byla již funkční a brzy je Jens uveřejní jako nové produkty. Jsem rád, že jsem ještě nezačal s upgradem své holé A600, po tom co jsem viděl si velmi rád ještě chvilku počkám ;o)

    Jediné foto pořízené u Jense
    Jediné foto pořízené u Jense

    Compos se od Breakpointu malinko změnily. Bohužel sloučila se kategorie Amiga 4k a 64k do jedné Amiga intro (jednou to přijít muselo, bohužel), grafika se konečně rozdělila na Oldschool a Modern. Přibyla nová kategorie Web Browser demo. Udály se i další změny, ale to už nebudu rozebírat. Nás zajímaly Amiga příspěvky, těch bylo zase o něco méně než minulý rok, respektive 5 inter a 5 dem (kupodivu i PC dem bylo jen 10). Ephidrena, TBL, Tulou, Haujobb a Software Failure nevydali nic. Naopak Britelite (tj Ghostown, RNO a Dekadence), Blueberry (Loonies), Focus Design a hlavně polští mistři z Elude se vytáhli ;o) Tady je menší tabulkové sumárum:

    Oldschool 4k:
    3 Spring Onion Neural & Rebels Amiga ECS/OCS https://www.pouet.net/prod.php?which=56882
    4 Fourskin RNO Amiga ECS/OCS https://www.pouet.net/prod.php?which=56913
    Amiga Intro:
    1 Spitz Focus Design Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56854
    2 Kheper Moods Plateau Amiga ECS/OCS https://www.pouet.net/prod.php?which=56857
    3 Conqueror Depth Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56863
    Amiga Demo:
    1 Human Traffic Ghostown & Loonies Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56883
    2 Shake off the dust Elude Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56884
    3 Massive Skarla Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56885
    4 Swansong Dekadence Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56886
    5 Magic happen in S. TSRI Amiga AGA https://www.pouet.net/prod.php?which=56888

    Zde je ještě k nahlédnutí/stažení můj příspěvek. Skončil jsem desátý ze 17ti. Snažil jsem se, na obrázku jsem strávil dva dny, ale jiní byly profesionálnější a někteří mají prostě „zvučnější jméno“ ;o)

    Promítání Amiga Intro
    Promítání Amiga Intro

    Do příště bych rád měl opět něco „dynamického“ (intro, demo, animaci), Amiga potřebuje hlavně podpořit demotvorbu, jinak nám zruší i to poslední compo vyhrazené pouze pro Amigu a to by byl už definitivní konec scény na Amize, na platformě, na které scéna vlastně začala.

    Na konec bych se rád ještě vrátil k Jensovi. Když jsme spolu klábosili, došlo i na existenční témata, on řekl něco, co mě zahřálo na duši a rád se s vámi o jeho slova podělím: Dělám do Amiga HW už přes patnáct let, už jsem s ní tak dlouho, že nemám důvod proč bych končil.

    Kéž by se tímto heslem řídil každý z nás.
    Naposledy upravil jack-3d; 01.03.2023, 18:53:54.
      Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

    Nejnovější články

    Sbalit

    Obsah nebyl nalezen.

    Nové komentáře v článcích

    Sbalit

    • Prober (CADA)
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil Prober (CADA)
      Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
      28.10.2024, 17:44:09
    • Noro
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil Noro
      Hezké čtení.
      To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.
      28.10.2024, 16:25:02
    • Cyberian
      Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhé
      vytvořil Cyberian
      Zrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
      04.09.2024, 06:17:57
    • DaMi
      Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIA
      vytvořil DaMi
      👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
      13.07.2024, 19:24:00
    • Dedy
      Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIA
      vytvořil Dedy
      Tak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
      Díky Dami, skvělá práce.
      12.07.2024, 16:04:03
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      @stano
      promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
      16.04.2024, 17:31:46
    • Stano
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil Stano
      Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
      15.04.2024, 09:25:38
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      no, hlučnost....
      oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

      TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
      Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

      Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
      15.04.2024, 07:37:33
    • pavlor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil pavlor
      Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
      14.04.2024, 07:01:54
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
      U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
      Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

      Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
      13.04.2024, 14:59:46

    Populární tagy v článcích

    Sbalit

    a500 (5) a1200 (6) akce (18) amiga (20) apple (7) artway (6) cybergraphx (5) demoscena (10) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) srazy (13) staraskola (5) vrané (5) winuae (10) zip (7)
    Zpracovávám...
    X