Posledně jsme si nainstalovali WHDLoad pro spouštění her z pevného (virtuálního) disku Amigy. Předpokládám, že již máte postahováno a vyzkoušeno dost her, máte je roztříděné do adresářů podle žánrů a pomalu vás začíná štvát vzhled operačního systému - pro příklad velká nevzhledná ikonka disku DH0:, rozházené ikonky po rozbalení adresáře pod GUI, nízký počet barev zobrazovaný pod Workbenchem, barevné "schéma" systému, ukazatel šipky či wallpapper.
Na úvod podotýkám, hrabeme se v systému, který je minimálně 16 let starý (v případě Workbenche 3.1), takže nečekejme tapetu na pozadí v rozlišení 1920x1200px a v 16 milionech barev, animaci oken alá Leopard - určitě vám hardcore amigista namítne, že systém takto vytunit půjde. Proč ne, když do toho máte chuť, sám ale zastávám názor, že je to zbytečné a od toho máme moderní operační systémy.
Amigu mám v reálu i na Macu z důvodu nostalgie, občas si něco zahraju, ale pod systémem už prostě nic nedělám. Přesto ale chci, aby Workbench vypadal upraveně a abych měl po ruce nástroje pro jeho jednoduchou úpravu - Amiga 1200 měla v základu pouhé 2MB Chip RAM, pro spouštění her z disku byla vhod i nějaká ta Fast RAM - víc ani nepotřebujeme, obzvláště pokud emulujeme. Když prostě nemáte reál plastoželezo, je nesmysl se honit za vysokou konfigurací emulace, abych si zahrál jedno z dvaceti 3Dček, které kdy byly na Amigu vytvořeny - asi už chápete, kam tím mířím - když si jej můžu zahrát pod win/mac bez větších zádrhelů.
Pokud si tedy nekladete vyšší nároky než já, můžeme se podívat na jednoduchou úpravu vzhledu systému. Zde máme vše, co budeme k dnešním úpravám potřebovat. - TuningWB.
Na začátek si raději udělejme zálohu systému - zkopírujeme si obsah DH0: do připojeného MacOS adresáře.
SmallMagic nám umožní přepsat systémové ikony a zajistí, že všechny nově vytvářené ikonky budou formovány podle šablony SmallMagicu - zjednodušeně řečeno. Otevřeme DOpus, rozbalíme adresář SmallMagic a překopírujeme jeho obsah do kořenového adresáře disku DH0:. Po zkopírování restartujeme emulaci ctrl+cmd+cmd.
Po restartu vidíme takto "zmršený" obraz.
Otevřeme DH0: Prefs/ScreenMode a dle obrázku zvolíme zobrazovací mód PAL:HighRes a počet barev 8. Klikneme na Použít (skočíme do systému), vrátíme se zpět do ScreenMode a klikneme ještě na Uložit.
Nastavení barev
Jdeme do DH0:Prefs/Palette –> klikneme na horní lištu pravým tlačítkem a vyberem Soubor/Otevřít/TuningWB/Paleta. Stejně jako v ScreenMode klikneme na Použít, pak otevřeme Palette znovu a klikneme na Uložit.
Teď se podívejte do systému, no není už o poznání hezčí?
Výměna ikon disků, zařízení
DH0:Tools/IconEdit, najedu na horní lištu Workbenche a pravým tlačítkem Projekt/Otevřít/Zařízení/DH0/DiskIcons(adresář, ne soubor DiskIcons.info!)/HardDisk2.info. Otevře se nám ikonka, opět horní lišta Workbenche a pravým tlačítkem Typ ikony a změnit na Disk.
Ikonu uložím přes Projekt/Zapsat do/Zařízení/DH0/(ikonu přejmenuji na)Disk.info. Teď se podívejme do hlavního okna Workbenche, ikona se nám vyměnila za naší novou.
Výměna ikon adresářů, souborů
Otevřeme DOpus, vybereme v něm ikonu adresáře (vždy soubor s koncovkou .info!!!), kterou chceme vyhodit a smažeme jí. Pak si označíme daný adresář v DOpusu (v tomto případě adresář Games) a najedeme dle obrázku šipkou na Icon Info, ale zmáčkneme pravé tlačítko, pod nímž se skrývá příkaz Add Icon a ikona se vytvoří z defaultní šablony pro soubor/adresář z překopírovaných souborů ze SmallMagicu.
Background systému či okna
DH0:Prefs/WBPattern, můžete si změnit jednoduchým pattern editorem pozadí jak Workbenche, tak okna, dokonce můžeme vložit i obrázek, ale osobně dávám přednost citlivému patternu, který nijak neruší.
Ukazatel myši
DH0:Prefs/Pointer, vše ostatní vám řekne obrázek:
Ram disk
Tato ikonka se nám zobrazuje stále, uživatelé Maců také znají RamDisk z historie. Jde o to, že původní ikona či ikona diskety je poněkud nevhodná, dávám přednost "švábovi" než disketě. Z adresáře Tuning si zkopírujte soubory CED a Disk.info do DH0:S/. CED je malý a jednoduchý textový editor a pro výměnu ikony budeme muset zasáhnout do spouštěcího souboru (Startup-Sequence). Spusťte si CED z adresáře S: a otevřete soubor Startup-Sequence.
V otevřeném souboru sjedeme až na konec a dle následujícího obrázku vepíšeme zvýrazněný řádek, který si před dalším spuštěním Workbenche otevře naší diskovou ikonu Ram disku.
Soubor uložíme a restartujeme emulaci ctrl+cmd+cmd. A toto je výsledek našeho dnešního snažení:
Ikonky si můžete přesouvat libovolně podle potřeby po pracovní ploše. Pokud máte vše uspořádáno podle sebe, musíte si stav systému uložit přes horní lištu pravým tlačítkem (Okna/Zapsat umístění/Okna a obsahu).
Pro dnešek všechno, příště se podíváme na některé problémy, se kterými se můžete setkat během emulace.
Těším se na vás v dalším díle...
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Amiga na Macu, část 5. - jednoduchý tuning Workbenche
Sbalit
- Vytvořil: Balda
- Zveřejněno: 31.12.2009, 19:10:00
- 12 zobrazení
- Počet komentářů: 0
-
Nejnovější články
Sbalit
Obsah nebyl nalezen.
Kategorie
Sbalit
Nové komentáře v článcích
Sbalit
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil Prober (CADA)Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 17:44:09 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil NoroHezké čtení.
To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 16:25:02 -
-
Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhévytvořil CyberianZrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
-
Kanál: Návody
04.09.2024, 06:17:57 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DaMi👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
-
Kanál: Návody
13.07.2024, 19:24:00 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DedyTak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
Díky Dami, skvělá práce.-
Kanál: Návody
12.07.2024, 16:04:03 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailor@stano
promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu-
Kanál: Hardware
16.04.2024, 17:31:46 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil StanoĎakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 09:25:38 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorno, hlučnost....
oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.
TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
Takže to může v obou případech být 0 dB(A).
Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...-
Kanál: Hardware
15.04.2024, 07:37:33 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil pavlorTower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
-
Kanál: Hardware
14.04.2024, 07:01:54 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil sailorSamozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:
Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....-
Kanál: Hardware
13.04.2024, 14:59:46 -
Populární tagy v článcích
Sbalit