Posledně jsme si nainstalovali WHDLoad pro spouštění her z pevného (virtuálního) disku Amigy. Předpokládám, že již máte postahováno a vyzkoušeno dost her, máte je roztříděné do adresářů podle žánrů a pomalu vás začíná štvát vzhled operačního systému - pro příklad velká nevzhledná ikonka disku DH0:, rozházené ikonky po rozbalení adresáře pod GUI, nízký počet barev zobrazovaný pod Workbenchem, barevné "schéma" systému, ukazatel šipky či wallpapper.
Na úvod podotýkám, hrabeme se v systému, který je minimálně 16 let starý (v případě Workbenche 3.1), takže nečekejme tapetu na pozadí v rozlišení 1920x1200px a v 16 milionech barev, animaci oken alá Leopard - určitě vám hardcore amigista namítne, že systém takto vytunit půjde. Proč ne, když do toho máte chuť, sám ale zastávám názor, že je to zbytečné a od toho máme moderní operační systémy.
Amigu mám v reálu i na Macu z důvodu nostalgie, občas si něco zahraju, ale pod systémem už prostě nic nedělám. Přesto ale chci, aby Workbench vypadal upraveně a abych měl po ruce nástroje pro jeho jednoduchou úpravu - Amiga 1200 měla v základu pouhé 2MB Chip RAM, pro spouštění her z disku byla vhod i nějaká ta Fast RAM - víc ani nepotřebujeme, obzvláště pokud emulujeme. Když prostě nemáte reál plastoželezo, je nesmysl se honit za vysokou konfigurací emulace, abych si zahrál jedno z dvaceti 3Dček, které kdy byly na Amigu vytvořeny - asi už chápete, kam tím mířím - když si jej můžu zahrát pod win/mac bez větších zádrhelů.
Pokud si tedy nekladete vyšší nároky než já, můžeme se podívat na jednoduchou úpravu vzhledu systému. Zde máme vše, co budeme k dnešním úpravám potřebovat. - TuningWB.
Na začátek si raději udělejme zálohu systému - zkopírujeme si obsah DH0: do připojeného MacOS adresáře.
SmallMagic nám umožní přepsat systémové ikony a zajistí, že všechny nově vytvářené ikonky budou formovány podle šablony SmallMagicu - zjednodušeně řečeno. Otevřeme DOpus, rozbalíme adresář SmallMagic a překopírujeme jeho obsah do kořenového adresáře disku DH0:. Po zkopírování restartujeme emulaci ctrl+cmd+cmd.
Po restartu vidíme takto "zmršený" obraz.
Otevřeme DH0: Prefs/ScreenMode a dle obrázku zvolíme zobrazovací mód PAL:HighRes a počet barev 8. Klikneme na Použít (skočíme do systému), vrátíme se zpět do ScreenMode a klikneme ještě na Uložit.
Nastavení barev
Jdeme do DH0:Prefs/Palette –> klikneme na horní lištu pravým tlačítkem a vyberem Soubor/Otevřít/TuningWB/Paleta. Stejně jako v ScreenMode klikneme na Použít, pak otevřeme Palette znovu a klikneme na Uložit.
Teď se podívejte do systému, no není už o poznání hezčí?
Výměna ikon disků, zařízení
DH0:Tools/IconEdit, najedu na horní lištu Workbenche a pravým tlačítkem Projekt/Otevřít/Zařízení/DH0/DiskIcons(adresář, ne soubor DiskIcons.info!)/HardDisk2.info. Otevře se nám ikonka, opět horní lišta Workbenche a pravým tlačítkem Typ ikony a změnit na Disk.
Ikonu uložím přes Projekt/Zapsat do/Zařízení/DH0/(ikonu přejmenuji na)Disk.info. Teď se podívejme do hlavního okna Workbenche, ikona se nám vyměnila za naší novou.
Výměna ikon adresářů, souborů
Otevřeme DOpus, vybereme v něm ikonu adresáře (vždy soubor s koncovkou .info!!!), kterou chceme vyhodit a smažeme jí. Pak si označíme daný adresář v DOpusu (v tomto případě adresář Games) a najedeme dle obrázku šipkou na Icon Info, ale zmáčkneme pravé tlačítko, pod nímž se skrývá příkaz Add Icon a ikona se vytvoří z defaultní šablony pro soubor/adresář z překopírovaných souborů ze SmallMagicu.
Background systému či okna
DH0:Prefs/WBPattern, můžete si změnit jednoduchým pattern editorem pozadí jak Workbenche, tak okna, dokonce můžeme vložit i obrázek, ale osobně dávám přednost citlivému patternu, který nijak neruší.
Ukazatel myši
DH0:Prefs/Pointer, vše ostatní vám řekne obrázek:
Ram disk
Tato ikonka se nám zobrazuje stále, uživatelé Maců také znají RamDisk z historie. Jde o to, že původní ikona či ikona diskety je poněkud nevhodná, dávám přednost "švábovi" než disketě. Z adresáře Tuning si zkopírujte soubory CED a Disk.info do DH0:S/. CED je malý a jednoduchý textový editor a pro výměnu ikony budeme muset zasáhnout do spouštěcího souboru (Startup-Sequence). Spusťte si CED z adresáře S: a otevřete soubor Startup-Sequence.
V otevřeném souboru sjedeme až na konec a dle následujícího obrázku vepíšeme zvýrazněný řádek, který si před dalším spuštěním Workbenche otevře naší diskovou ikonu Ram disku.
Soubor uložíme a restartujeme emulaci ctrl+cmd+cmd. A toto je výsledek našeho dnešního snažení:
Ikonky si můžete přesouvat libovolně podle potřeby po pracovní ploše. Pokud máte vše uspořádáno podle sebe, musíte si stav systému uložit přes horní lištu pravým tlačítkem (Okna/Zapsat umístění/Okna a obsahu).
Pro dnešek všechno, příště se podíváme na některé problémy, se kterými se můžete setkat během emulace.
Těším se na vás v dalším díle...
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Amiga na Macu, část 5. - jednoduchý tuning Workbenche
Sbalit
- Vytvořil: Balda
- Zveřejněno: 31.12.2009, 19:10:00
- 12 zobrazení
- Počet komentářů: 0
-
Nejnovější články
Sbalit
-
vytvořil sailorI když je počítač Sam460ex s námi již bezmála patnáct let, je v AmigaNG světě tak trochu nenápadný. Nenajdete o něm téměř žádný blog či recenzi. Snad jen pár videí na youtube. A přesto je tento počítač v několika směrech výjimečný. Takže když už mám od loňska k dispozici jeho poslední verzi Sam460LE, trochu ho představím.
Sam460ex ( HW: 2010, AmigaOS 4.1 u2: 2011, MorphOS 3.8: 2015)
1. Historie
V roce 2008 kdy firma ACube jako jediná vyráběla počítače kompatibilní...-
Kanál: Recenze
13.12.2024, 09:37:39 -
Kategorie
Sbalit
Nové komentáře v článcích
Sbalit
-
Odpověděl na Sam460 - PCIe průkopníkvytvořil pavlorSkvělý článek!
-
Kanál: Recenze
18.12.2024, 14:54:09 -
-
Odpověděl na Sam460 - PCIe průkopníkvytvořil sailorTaké musím říct, že mě Sam460le mile překvapil.
3D ovladače pro MorphOS jsou v procesu . Kupodivu doopravdy. Bigfoot na tom dělá.
V devátém veřejném upgradu TinyGL již 3D ovladače pro Terascale a Terascale2 byly ( s označením work-in-progress ). Nestihla jsem je vyzkoušet a v desátém upgradu již opět nejsou, takže měly nejspíše nějaké chybky.-
Kanál: Recenze
16.12.2024, 19:38:18 -
-
Odpověděl na Sam460 - PCIe průkopníkvytvořil StanoVeľmi sa mi páči, ako výrazne dokáže grafická karta posunúť "starý" či "nevýkonný" počítač smerom k všeobecnej použiteľnosti. Ako sú na tom drivre pre MoprhOS?
-
Kanál: Recenze
16.12.2024, 19:00:15 -
-
Odpověděl na Sam460 - PCIe průkopníkvytvořil Falcon_11DIk, znova za ďaľší super článeček, kde sa človek podozvedá aj veci, čo ešte ani nepočul, nevidel a tým pádom si pekne doplní svoje vedomosti. Este raz dik.
-
Kanál: Recenze
16.12.2024, 16:32:22 -
-
vytvořil sailorI když je počítač Sam460ex s námi již bezmála patnáct let, je v AmigaNG světě tak trochu nenápadný. Nenajdete o něm téměř žádný blog či recenzi. Snad jen pár videí na youtube. A přesto je tento počítač v několika směrech výjimečný. Takže když už mám od loňska k dispozici jeho poslední verzi Sam460LE, trochu ho představím.
Sam460ex ( HW: 2010, AmigaOS 4.1 u2: 2011, MorphOS 3.8: 2015)
1. Historie
V roce 2008 kdy firma ACube jako jediná vyráběla počítače kompatibilní...-
Kanál: Recenze
13.12.2024, 09:37:39 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil Prober (CADA)Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 17:44:09 -
-
Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vahvytvořil NoroHezké čtení.
To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.-
Kanál: Hardware
28.10.2024, 16:25:02 -
-
Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhévytvořil CyberianZrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
-
Kanál: Návody
04.09.2024, 06:17:57 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DaMi👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
-
Kanál: Návody
13.07.2024, 19:24:00 -
-
Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIAvytvořil DedyTak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
Díky Dami, skvělá práce.-
Kanál: Návody
12.07.2024, 16:04:03 -
Populární tagy v článcích
Sbalit