Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Ponořte se do světa Aquabyss - recenze

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Ponořte se do světa Aquabyss - recenze

    Aquabyss je obchodní strategie s prvky adventury, ve které objevujete taje moří, obchodujete se surovinami a plníte úkoly nejdříve jenom mezi několika málo podmořskými městy, později napříč mezi všemi oceány na Zemi. Originální na hře je, že se po moři pohybujete ne obyčejnou lodí, ale ponorkou. A s tou prosím pěkně cestujete za obchodem po celé planetě, průběžně ji vylepšujete tak aby byla rychlejší, mohla se ponořit do větší hloubky, časem ji vybavíte mechanismem pro těžbu surovin z mořského dna, harpunami pro podmořské souboje s piráty, čímž odemykáte nové dveře téměř nekonečné zábavy. Hra je velmi originální, obsahuje množství promyšlených detailů, které často na první pohled nejsou vůbec zřejmé. Je radost je objevovat. Technicky je hra dále přelomová tím, že využívá internetu, je to asi první síťová hra přímo pro amigu. Připojení není nezbytné, lze hrát i bez něj, ale ochudíte se.

    Aquabyss - cestování po moři
    Ano, ten malý pixel ohraničený čtyřmi dalšími je vaše ponorka. I ostatní vypadají stejně. A ten kroužek je podmořské město Paříž, kde začínáte hru.

    Příběh
    Hra je příběhově silně inspirována světem Julese Verna, její děj začíná v červnu 1821. Při hraní budete mít dojem, že jste se ponořili do světa kapitána Nema a prožíváte dobrodružství z Dvaceti tisíc mil pod mořem. Hlavní postavou (jste to vy) je chlapec z Paříže, kterému nedávno zemřela matka, a který se vydává vlakem na Klidné pobřeží (Côte Calme) za svým strýcem Julesem, který se má stát jeho opatrovníkem. Na začátku hry proběhne dramatická zápletka, kdy se se strýcem z určitých důvodů nemůžete setkat a začnete jej hledat. Pomáhá vám v tom strýcův velmi dobrý přítel Albert. Ten vám mj. představí svět propojených podmořských měst, věnuje vám první ponorku a naučí vás ji ovládat. Kreveta (Prawn) se stane vašim novým domovem i prostředkem k hledání milovaného strýce Julese. Příběhová linie se později částečně upozadí, ale čas od času se na scéně objeví postavy, které vám budou pomáhat s nalezením strýce. Připravte se na to, že adventurní část je velmi ukecaná a hezky buduje atmosféru příběhu. Přišlo mi to jako číst si v knížce, jenom máte navíc interaktivitu, kdy určujete směr rozhovorů. Vlastně jako v jakékoli běžné adventuře. Atmosféra příběhu je znát z YT intra.


    Začínáme hrát
    Aquabyss je možné začít hrát v režimu Story Mode, tedy aktivovat adventurní část hry, nebo jako Sand Box, což je režim hry pro hráče, kteří nemají v oblibě adventury. Story Mode je režim, který adventurní rozměr hry jednoduše vynechá. Hráč má ale stále k dispozici vše ostatní, tedy obchodní a tahovou část hry. Pokud hrajete hru poprvé, doporučuji se držet Story Mode.

    Aquabyss Story Mode
    Hrát Aquabyss ve Story nebo Sandbox mode - toť otázka.

    Začínáte v Paříži, Albert vás seznamuje s prostředím hry, navštívíte asistentku Agnes, požádáte o pomoc při hledání strýce policii a pak za dramatických okolností prcháte z Paříže pryč. Albert vás vezme na první plavbu do Hamburku, dozvíte se od něj ještě jak obchodovat a Albert vás opustí. S obchodníkem Darienem totiž odjede do vzdáleného města Old York. Nyní jste na vše již sami a právě tady začíná skutečná obchodní i objevitelská část hry.

    Aquabyss - Marcel's has been shot dead
    Konstábl Marcel byl právě zastřelen

    Obchodujeme
    V městech se vyrábí zboží. Co které město produkuje se může hráč dozvědět v přístavním doku. Zboží je pak možné nakoupit na trhu. Například v Hamburku lze výhodně nakoupit obilí a maso a v Paříží zase cukr, ovoce, kosmetiku a oblečení. Aktuální cenu určitého zboží v jednotlivých městech se dozvíte na trhu, je tam nástěnka s cenami, takže si dokážete spočítat s čím má, či nemá cenu obchodovat. Cílem tedy je v jednom městě výhodně nakoupit a v jiném ještě výhodněji prodat. Za výdělek pak už klasicky kupujete více zboží pro příští obchodování nebo až budete mít dostatečně vyděláno, vylepšíte si vaši loď.
    Obchodování je zpočátku snadné, ale čím navštívíte více měst, tím bude potřeba se orientovat ve větším množství cen. A když si nedáte pozor, lze i snadno prodělat.

    Aquabyss - Market
    Trh v Paříži. Jsme na začátku hry, můžeme zatím obchodovat jenom s Hamburkem. To ze brzy změní.

    Plnění dalších úkolů
    Když vás obchodování omrzí, hra nabídne nový rozměr zábavy. V baru se totiž můžete začít seznamovat s dalšími postavami (dále jen NPC), pro které budete moci plnit určité úkoly. Barmanům shánět jejich oblíbené drinky nebo speciální ingredience (třeba chapadla z Krakena), urovnávat rodinné záležitosti (hledání ztracené dcery) nebo vás NPC v jednom městě požádá, abyste do jiného města nějaké jiné NPC přivezli určité zboží, protože jej zrovna v daném místě není dostatek.

    Aquabyss - Kristina a Yvette
    Kristina (matka) se rozhádala s Yvette (dcera). Máme za úkol je usmířit.

    Obchodníci
    Mezi jednotlivými městy cestují svými ponorkami i další obchodníci, se kterými se taktéž můžete setkat v baru. A když se s nimi seznámíte, dozvíte se informace o nových městech, aktuálních cenách zboží, případně od nich můžete něco nakoupit nebo pro ně plnit úkoly. Od obchodníků lze nakupovat i speciální ingredience (kytky, čokolády, sladkosti, různé druhy alkoholu a další podivnosti), díky kterým se můžete snáze seznamovat s dalšími NPC a tím rozšiřovat svoji virtuální komunitu. Čím víc NPC znáte, tím hra nabízí širší možnosti.

    Aquabyss - ceny v jiném městě
    Právě žadoním o aktuální ceny ve vzdáleném městě Asmara. Snad mi je obchodník Juan prozradí. Tento screenshot je z pokročilé fáze hry.

    Zkušenosti a reputace
    Za všechnu správnou aktivitu ve hře získáváte zkušenostní body (XP) a zvyšuje se vám reputace. Dostatek XP vede k povýšení postavy na další level, zvýšení reputace usnadňuje komunikaci s NPC ve virtuální komunitě a otevírá možnost plnění nových úkolů. Určité úkoly totiž není možné získat a splnit bez dostatečné reputace. Reputaci si můžete špatným chováním i snížit, což vede k tomu, že vás NPC přestanou mít rády a nebudou vám nabízet plnění úkolů. Vaší reputaci může uškodit i to, že převážíte zboží, na které nemáte licenci nebo vezete více zboží, než povoluje základní licence. Snížení reputace lze dosáhnout snadno drobným opomenutím, jako hráč si reputaci snižovat nechcete, buďte tedy ve střehu. Pozor, při nízké reputaci vás nebudou chtít pustit do určitých měst (třeba do Stockholmu).

    Aquabyss - obchod dokončen včas
    Právě jsem plnil obchodní úkol a čeká mě sladká odměna v podobě XP, vernů (místní měna) a reputace. Screenshot je z pokročilé fáze hry.

    Pokud dosáhnete určitého XP (např. 500), vaše postava postoupí na další level. Povýšením na další level se vám otevřou další možnosti. Můžete provádět více obchodů najednou, koupit výkonnější motor (jezdíte pak rychleji), vylepšit trup lodi, díky čemuž se můžete s ponorkou ponořit do větší hloubky a navštívit hlouběji situovaná města nebo sbírat suroviny z níže položeného mořského dna. Pokud máte dostatek financí a povýšili jste na správný level, dokonce můžete vyměnit vaši stávající ponorku za novou, která toho více uveze, bude rychlejší a výkonnější. Ponorku vylepšujete a můžete koupit novou v loděnici (Shipyard).

    Aquabyss - Loděnice
    Loděnice v Hamburku - lze zde opravit nebo vylepšit ponorku. V loděnicích jiných měst lze koupit ponorky lepší. V Hamburku je nenabízí.

    Policie: licence a pokuty
    Vaše obchodní impérium se bude postupně rozrůstat, vaše ponorka bude mít vylepšené vlastnosti a hra vám začne trochu házet klacky pod nohy. Nebudete moci snadno přepravovat zboží o hmotnosti 50 a více tun, nebudete moci přepravovat alkohol ani léky. Pokud se o to pokusíte a na moři vás přistihne námořní policie, nejenom že vám zabaví celý náklad, ale fatálně se vám sníží reputace. Vyhnout se policejním patrolám téměř nejde, takže pozor na to. Když budete potřebovat převážet více zboží nebo alkohol či léky, můžete si na jakékoli policejní stanici koupit licence.
    • Wholesaler licence umožňuje přepravu zboží v objemu více než 50 tun.
    • Distillerybutor licence umožňuje přepravovat alkohol
    • Pharmacist licence umožňuje přepravovat léky.
    Jsou to vlastně takové extra daně, které platíte městu a díky těmto licencím vás na moři police nebude sankcionovat. Platnost každé licence je 30 dnů a lze ji prodloužit až na 90 dnů. Je to trochu otravné, ale brzy si na to zvyknete. Obejít to můžete tím, že se stanete pašerákem, viz níže.

    Aquabyss - licence na policii
    Právě se snažím prodloužit licence. Aktuálně na policii v Havaně. Licence lze pořídit nebo prodloužit v jakémkoli městě, které má policii.

    Když nestihnete včas do určitého města dodat slíbené zboží, budete muset zaplatit pokutu. Pokuty se řeší ve městě na policii. Pokuty za promeškané splnění úkolů můžete řešit na policii v jakémkoli městě.

    RPG prvky hry
    Za každý postup na nový level získáte bod. Přiděleným bodem zlepšujete vlastnosti vaší postavy. Vylepšovat lze:
    Aquabyss - profil uživatele
    Profil uživatele - screenshot je z pokročilé fáze hry.
    • Obchodování (Trade) - vylepšením vlastnosti obchodování budete mít lepší ceny při všech obchodních transakcích a dokonce můžete o cenách smlouvat.
    • Pašování (Smuggling) - pašováním je myšleno převážení nepovoleného zboží (např. léky nebo alkohol) nebo převážení většího množství zboží, než kolik povoluje vaše licence. Na moři vás bude zastavovat a kontrolovat námořní police. Pokud budete mít dostatečně vysoký level pro pašování, máte vyšší pravděpodobnost, že si vás nevšimnou a uniknete. V opačném případě vám zabaví všechno zboží a výrazně se vám sníží reputace.
    • Štěstí (Luck) - Na pozadí hry běží algoritmus, který ovlivňuje ceny, kde se co objeví k těžení, kde se nacházejí piráti, jak úspěšně s NPC vyjednáváte. Tento algoritmus ovlivňuje ještě mnoho dalších situací. A povýšením štěstí si prostě jenom zvýšíte úspěšnost v konverzaci, v boji, v obchodu atd.
    • Vnímavost (Perception) - tato vlastnost umožňuje další rovinu komunikace s NPC. Hodí se, když s vámi NPC nechce komunikovat. Tuto vlastnost si překládám jako sílu přesvědčování. Čím ji máte vyšší, tím můžete od NPC získat informaci snáz. Například ji nebudete muset 10krát zvát na drink, ale udeříte na ni silou své přesvědčovací schopnosti a dozvíte se od ní informaci, kterou byste z ní jinak mámili nekonečně dlouho. Perception na první úrovni většinou vůbec nepomáhá, naopak vás může NPC přestat mít rádo (sníží se vám reputace). Perception funguje dobře v kombinaci se štěstím. A taky hráče upozorní, pokud udělá chybu typu, že sice vzal úkol na doručení určitého zboží do jiného města, ale ono zboží zapomněl nakoupit.
    • Navigation (Navigace) - zrychluje pohyb po moři. Tím, že je vaše ponorka rychlejší, snáze splníte obchodní úkoly. Většina úkolů je typu: přivez zboží A do města B nejpozději za čas C. A některé úkoly jsou časově opravdu na hraně. Za nesplnění úkolu v požadovaném čase nedostanete finanční odměnu a sníží se vám reputace. A to nechcete. Přidělení bodů do vlastnosti navigace vás ušetří nepříjemného časového stresu.
    • Mechanics (Mechanika) - vylepšuje míru ponoru, snižuje spotřebu ponorky a při soubojích s piráty zvyšuje rychlost torpéd.
    Pokud si určitou vlastnost vylepšíte přidělením bodu, je to trvalé a nelze to již nikdy změnit. Další bod si budete moci přidělit až při dosažení příštího levelu.

    Trpělivost, počítání a poznámky
    Od hry neočekávejte přílišnou akčnost. Není to Turrican ani Apidya. Je to pomalá obchodní strategie, kdy si pozvolna vylepšujete ponorku, objevujete vzdálené oceány, rozšiřujete obchodní cesty do dalších měst a seznamujete se novými NPC, čímž vám rostou možnosti činností. Rozvoj je dán získáním vyššího XP a reputací. Mně se na Aquabyss líbí, že mě nutí neustále počítat. Každá ponorka má určitou kapacitu nákladového prostoru, v kterém lze přepravit určité množství tun zboží. Cílem je vyplnit nákladový prostor takovým počtem zakázek o požadované tonáži, abyste maximalizovali zisk, XP a případně reputaci. Na začátku hry můžete ponorkou realizovat při jedné cestě jenom jednu zakázku o určitém množství tun. Zvýšením levelu budete moci zakázek realizovat více. Pak přichází ona skvělá zábava, kdy řešíte, jestli budete zakázku realizovat jenom do města určení, nebo i z města určení a kolik zakázek budete řešit na jedné obchodní cestě. Při pěti až deseti zakázkách při jedné obchodní cestě je skvělá zábava vše správně propočítat. A většinou v hlavě. Když se spletete, proděláte. Ale když to vše dobře spočítáte, máte skvělý zisk. Toto mi na Aquabyss přijde nejzábavnější.
    Jak Aquabyss hrajete, získáváte další a další informace. Není možné vše udržet v hlavě. Já si s postupným hraním začal dělat přehledy cen, úkolů, který obchodník nabízí kterou komoditu a mnoho dalšího. Vytvořil jsem si pomocný systém, který mi dokáže odpovědět na otázku, co se mi v určitém městě hodí zobchodovat nejvíc.
    Pro spoustu hráčů se může tato hra stát nudnou, v průběhu hraní se tam toho objevuje tolik nových informací a možností, že se ve hře lze snadno ztratit. Třeba zjistíte, že tento mikromanagement je vhodný i pro vás. Nebo naopak ne.

    Aquabyss - poznámky
    Aquabyss - poznámky. Jsem v Montevideu a vybírám si zboží a město, z kterého budu mít nejvyšší profit.

    Mikro hry
    Aquabyss není jenom o převážení zboží do jiného města za nejvýhodnější cenu nebo za nejvíce XP. Časem vás to omrzí a budete chtít změnu. Abyste se nezačali nudit, hra nabízí mikro hry. Můžete vzít těžební úkol. Jeho cílem je v určitém čase na mořském dnu získat určitou surovinu. Lze sklízet řasy (Algae), těžit uhlí (Coal) nebo železnou rudu (Iron Ore). Pokud úkol splníte v požadovaném čase, získáte většinou mnohem více peněz a XP než když plníte běžné obchodní úkoly. Sklízení řas a těžení surovin probíhá v reálném čase.

    Aquabyss - těžení řas (Algae)
    Aquabyss - těžení řas (Algae). Podobně lze těžit z mořského dna železnou rudu nebo uhlí.

    Na moři není bezpečno. Občas se obchod mezi městy omezí, což je dáno aktivitami pirátů, kteří přepadávají ponorky obchodníků. A města vyhlašují úkoly na vypořádání se s piráty. Piráti často ohrožují více měst a pak je možné zakázku na vypořádání se s piráty vzít ve více blízkých městech. Souboje s piráty jsou tahovou mikro hrou, probíhá na kola. Vyčištěním oblasti od pirátů pak získáte tučnou odměnu v počtu měst, v kterých jste vzali zakázku. Tohle je boží.

    Aquabyss - soubor s piráty
    Právě útočím vysoce explozivním torpédem s vysokou průrazností na ponorku pirátů typu Calmar a Sawfish.

    Hudba, zvuky
    Atmosféra hry je dokreslena fantastickou hudbou Roalda Strausse. Hudba je podmanivá, dynamická a dobře se poslouchá. Je taková krásně podmořská. Uhrane vás ihned po prvním spuštění hry.

    Instalace a updaty
    Po zakoupení hry získáte na disketě nebo jako online soubor instalátor hry. Samotnou hru nainstalujete pouze, pokud vaše amiga (nebo emulátor) bude mít připojení k internetu. Při jakémkoli příštím spuštění hry (pokud jste s amigou online) proběhne kontrola, zda není k dispozici update. Hra se neustále vyvíjí a nové updaty jsou nezřídka k dispozici několikrát denně.

    Aquabyss - kontrola, zda máme nejnovější verzi hry
    Pokud bych neměl nejnovější verzi hry, začne se automaticky stahovat.

    Manuál
    Po zakoupení hry budete mít možnost si stáhnout manuál, který začíná velmi originálně, totiž komixem. V komixu je stručně představen příběh hry a základní ovládání.

    Chat
    Když jste s amigou online, v Aquabyss můžete kecat s Piotrem (autor hry) nebo jinými hráči o čem chcete. Můžete se s ními jenom pozdravit, nebo i nekomunikovat, pokud na ně nemáte náladu. Nikdo vás do komunikace nenutí. Výhodou chatu ovšem je, že se můžete na cokoli ohledně hry zeptat ostatních hráčů.

    Aquabyss - chat
    Tady chatuji s lidmi od Rakouska po Severní Kanadu. Na amize. Boží.

    Ukládání pozic
    Další vychytávkou je ukládání pozic. Hra nabízí čtyři sloty pro ukládání pozic. První tři jsou místní (na disku amigy), čtvrtý je vzdálený na serveru Aquabyss. První je automatický, tedy automaticky se sem hra uloží, když nastane nějaká důležitá událost, například když se v mapě výrazněji posunete, vstoupíte do města, opustíte město, začnete těžit, bojovat nebo cokoli podobného. Do první pozice nic neukládejte, automatické ukládání by vám to za chvíli přepsalo. Pro vlastní ukládání používejte druhou nebo třetí pozici, případně čtvrtou vzdálenou. Ukládání do slotu 4 funguje stejně jako místní ukládání, jen tím můžete hrát na více amigách a na jiné amize pak můžete začít tam, kde jste na předchozí amize skončili. Nebo lze toto ukládání chápat jako jakési bezpečnější ukládání, kdyby se něco stalo s diskem.

    Aquabyss - ukládání pozice
    Ukládání pozice. Poslední slot ukládá pozici do cloudu vývojáře hry.

    Klávesové zkratky
    Já začal hrát myší, ale později jsem přešel na klávesové zkratky. Nyní hru z 95% ovládám z klávesnice. Přijde mi to výrazně rychlejší. Přehled klávesových zkratek najdete na fóru.

    Statistiky
    Pokud jste online, hra automaticky zálohuje váš progres na server a zobrazuje jej jako herní statistiky, kde si můžete porovnat výsledky s ostatními hráči.

    Diskusní fórum a Discord
    Dále je k dispozici diskusní fórum, kde se můžete na cokoli zeptat, nahlásit chybu nebo komunikovat s ostatními hráči. Další formou komunikace je Discord, kde vám autor hry nebo některý z hráčů či betatesterů většinou velmi rychle odpoví.

    Changelog
    Na diskusním fóru je changelog hry. Hodí se mj. k tomu, že když na pár dnů nebo týdnů přestanete hrát, můžete se rychle zorientovat v tom, co za dobu vaší absence hra obsahuje nového.
    Diskusní fórum, Discord a Changelog je vhodné sledovat na pc nebo telefonu či tabletu.

    Kde koupit?
    Hra se dá koupit nejsnáze na stránkách AgedCode jako digital download, případně na fyzické disketě na akcích typu Amiga38 a podobně.

    Na čem lze hrát
    Pro hraní nepotřebujete nějak extra silnou amigu, hra jde prý spustit i na cpu 68000, potřebujete ale disk, 2MB Chip paměti a 8 MB Fast paměti. Doporučené minimum je 68020 na 28MHz a výše zmíněná paměť. Na jakékoli A1200 s Blizzardem 030 hra poběží skvěle. Hrát můžete i na 68060, ale nic moc tím nezískáte, hra bude možná neznatelně plynulejší. Hrát lze samozřejmě i v emulátoru.
    Hra se stahuje z internetu, bez alespoň prvotního připojení si nezahrajete. Jakmile hru nainstalujete, lze případně hrát i bez internetu, ale ochuzujete se o updaty, které jsou opravdu časté, a online komunikaci.
    Hra poběží i na OCS, ECS amigách, AGA není potřeba.

    Aquabyss - SysInfo
    Aquabyss - SysInfo

    Jazyk
    Prostředí hry i texty jsou aktuálně lokalizovány do angličtiny a němčiny, chystá se polština.

    Lemon
    Jestli se vám hra líbí, ohodnoťte ji na Lemonu. Autoři hry i další hráči budou mít radost 🙂.

    Aquabyss - Mapa světa
    Tak co, vezmete si dva roky prázdnin a setkáme se podmořském světě Aquabyss?​


    • sailor
      #1
      sailor komentoval
      Editace komentáře
      Díky, moc hezká recenze.
      Aquabyss má opravdu krásnou atmosféru, je to částečně Frontier - Elite 2 pod vodou ( tuhle hru jsem měla moc ráda ) ale spousta nových nápadů z ní dělá unikát. Navíc, Jules Verne je můj oblíbený spisovatel z mládí a Steampunk mám také ráda.

      A potvrzuji že na A1200 + ACA1234 / 50 MHz běhá v pohodě. Na emulátoru Win-UAE na X86 také v pohodě, ale bohužel na PPC AmigaOS 4.x a MorphOS s UAE nikoli.

      Vlastně jsem si svoji současnou A1200 ( po dlouhých letech s PPC NG Amigami ) koupila hlavně kvůli Aquabyss
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

Obsah nebyl nalezen.

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • Prober (CADA)
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Prober (CADA)
    Cena? Přece klasická Amigácká. Samotná deska včetně 4GB RAM je za 1.225 Euro (31.067,- Kč) a kompletní komp potom za 1.605 Euro (40.704,- Kč).
    28.10.2024, 17:44:09
  • Noro
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Noro
    Hezké čtení.
    To s tím FPU co jsem pochopil, byl ten hlavní důvod odkládání A1222+ . Otázka co dál s tíma hlavně jak jsou na tom ceny.
    28.10.2024, 16:25:02
  • Cyberian
    Odpověděl na Programování EPROM na PC podruhé
    vytvořil Cyberian
    Zrovna resim tema MX29F1615 EEPROM programmer, protoze jsem jeden nasel po globalnom prohledavani PCBWay. No a obloukem jsem skoncil tu. Diky za navod, bude se hodit!
    04.09.2024, 06:17:57
  • DaMi
    Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIA
    vytvořil DaMi
    👍🏽 Paráda Dedy, jste šikovní. 👍🏽
    13.07.2024, 19:24:00
  • Dedy
    Odpověděl na Disketa s podporou CF karet v PCMCIA
    vytvořil Dedy
    Tak jsem se konečně dostal ke zprávě o úspěšné instalaci AOS3.2.2. Sice s menšími problémy a s vydatnou pomocí Derika se na ARTWay podařilo, na čistou CF, a teď sbírám odvahu na přeinstalaci AOS3.1.4, přece jen je to větší karta. Jo a jinak vše provedeno na IDE LayLines, díky Boboovi, vše zatím funguje, jen ještě opravit tu kolizi PCMCIA s 8 MB paměti, ale to by se mělo vyřešit..
    Díky Dami, skvělá práce.
    12.07.2024, 16:04:03
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    @stano
    promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
    16.04.2024, 17:31:46
  • Stano
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Stano
    Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
    15.04.2024, 09:25:38
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    no, hlučnost....
    oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

    TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
    Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

    Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
    15.04.2024, 07:37:33
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
    14.04.2024, 07:01:54
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
    U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
    Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

    Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
    13.04.2024, 14:59:46

Populární tagy v článcích

Sbalit

a500 (5) a1200 (6) akce (18) amiga (20) apple (7) artway (6) cybergraphx (5) demoscena (10) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) srazy (13) staraskola (5) vrané (5) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X