Přátelé, možná znáte českou adventurku Dračí historie, vydanou v roce 1996. Tenkrát mě celkem mrzelo, že nevyšla i na Amigu... fast forward... no a včera v obchodě hledím a tam reedice Dračí historie pro Win7 a Mac, no tak jsem neodolal a za 1kg ju koupil, když mám ten notebook... fast forward... a doma na to hledím a na obalu je napsáno "díky převodu pod herní systém ScummVM si nyní můžete hru zahrát i pod Win7" !!! No to jsem polkl naprázdno a co myslíte, že jsem hned udělal - zapnul PC noťas ?!!! ANI OMYLEM !!! Zapnul jsem Pegáska & MorphOS, nahodil ScummVM a ono to FUNGUJE, skvěle, s českým dabingem, bez jediného zaškobrtnutí !!! Nechápu sice, proč to vychází až teď, když to hraju pod SCummVM 1.2.0, který vyšel před dvěma rokama, ovšem to není podstatné.. podstatné je, že ScummVM podporuje ččskou hru a to je pěkné! Možná jsem od ní čekal trošku víc, ale jak se do hry ponořím víc, třeba se první dojem zlepší... tak zkoušejte, hrejte, pařte... pecaN
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Dračí historie
Sbalit
X
-
Jakej kod myslis ze to emuluje? To moc nechapu. Podle me je scumm interpret, nebo engine a jen to interpretuje predlozena data, jako to dela treba basic. Ty hry podle me bezely ve stejnem engine i tehda a data hry neobsahuji zadne prime instrukce procesoru. Takhle to chapu ja.Naposledy upravil Doda; 17.07.2012, 08:49:26.
Komentovat
-
O: Dračí historie
Samotné skriptování běží nativně, to jo, to taky žere naprosté minimum. Ale grafika a třeba i zvuk / hudba / animace (fullscreen) se musí vytáhnout z PC zdrojáku a překonvertovat / emulovat na AGA. A to zbaští šíleně moc výkonu.
Například na NIntendu DS (4 MB RAM 33+66 MHz) jede scummVM velice dobře, protože na to má vhodnější čipset. Na Amize potřebuješ o dost vyšší výkon (i když záleží na hře).Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK
Komentovat
-
O: Dračí historie
Ja chapu ze to nekde vazne a ze k tomu je asi realny duvod, ale ani vysvetleni s tou grafikou me moc nenadchlo. Mistic tvrdi, ze to jede sotva i na 040, pricemz ty hry byly tak max v 256 barvach, coz na AGA neni problem, tak jaka konverze? Asi fakt hodne zalezi na konkretni hre. Musim to zkusit, ja fakt myslel, ze to jede na vsem v pohode.
Komentovat
-
O: Dračí historie
Nejsem expert, ale řekl bych, že tohle je obecný problém naprosto veškerých portů PC her na Amigu. Něco jako Doom - akorát tohle není 3D samozřejmě. Každopádně ti najdu i papírově slabší platformu, na které SCUMMVM pojede rychleji, než na Amize 040, viz. zmíněné DS.
Každopádně je čas SCUMMVM pořádně otestovat, to máš pravdu! A sepsat report! Toho bych se mohl chopit.Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK
Komentovat
-
O: Dračí historie
Já jsem ScummVM poprvé dostal do pacek, když jsem zatoužil opět si zahrát Maniac Mansion 2. Na 030/50 to byla naprostá zoufalost. Zvuk zaostával za grafikou, která scrollovala taky příšerně. Když se na obrazovce nic nedělo, tak hlavní postavy reagovaly celkem svižně, ale v místech, kde byla nějaká další animace, tak to bylo utrpení. Často se také u některých her (tuším nějaký ?Hero Quest? - tam byl Rogger Wilco?) stávalo, že se dialogová okna nevykreslila korektně, nebo jen jejich kousek.
Opravdové pošmáknutí jsem zažil vskutku až na 060 s GK. Nutno však podotknout, že s každou novější verzí Scummu vše šlapalo lépe. Tak už to třeba dneska kluci dotáhli tak daleko, že to krásně běhá i s 060 a AGA.
Co mne ale skutečně mrzí, to je Teen Agent - mezi podporovanými hrami je napsán, ale nikdy se mi tu českou !výbornou! mutaci nepodařilo rozchodit.
Komentovat
-
O: Dračí historie
je potreba brat v uvahu ze prestoze "AGA umi 256 barev" jak podotknul kdosi vyse, tak ScummVM funguje v chunky grafice a tedy vsechno se musi prevadet pomoci nejake chunky2planar rutiny, aby to Amiga zvladla zobrazit. K tomu je treba pripocist pro spoustu her 16bit->8bit konverzi barev, dale ruzne scalovaci rutiny, ktere jsou take vypocetne narocne... A nejsem si jist jestli nahodou nektere porty na 68k Amigu nevyzadovaly SDL, coz je dalsi vykonnostni smrt na pochoduNaposledy upravil ExiE; 18.07.2012, 13:04:35.
Komentovat
-
O: Dračí historie
Pravdu máte vpodstatě všichni pánové, nejdůležitější je, že ScummVM se neustále vyvíjí, přidávajou novy gamesky a je tu silná komunita, která ihned nahlašuje bugy atd, takže je vše hned rychle opraveno (většinou smile:a třeba BrokenSword 1,2, které absolutně milujuuuuuuu, jsem bez problémů dohrál i na G3/600 Pegasovi, stejně jako The dig a Full Throttle. Výborně běželo i demo na Monkey Island 3, ale to mě nebavilo, bohužel... nejvíc jsem ocenil Indiana Jones a Fate of Atlantis, který byl na Amize neuvěřitelně odfláknutej po rychlostní stránce a tak jsem ho místo pod E-UAe dohrál dvakrát pod Scummem... je to přesně jak říká davesade, kdo má rád adventky, je potřeba zkoušet, hrát a hrát...
@MisticJoe : Teenagenta, naprosto LUXUSNĚ přeloženého do češtiny Andrewem ze Score si v pohodě zahraješ i pod DosBoxem, alespoň já jsem ho dohrál pod 0.72 na Pagasovi
Komentovat
-
O: Dračí historie
Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvekSamotné skriptování běží nativně, to jo, to taky žere naprosté minimum. Ale grafika a třeba i zvuk / hudba / animace (fullscreen) se musí vytáhnout z PC zdrojáku a překonvertovat / emulovat na AGA. A to zbaští šíleně moc výkonu.
Například na NIntendu DS (4 MB RAM 33+66 MHz) jede scummVM velice dobře, protože na to má vhodnější čipset. Na Amize potřebuješ o dost vyšší výkon (i když záleží na hře).
Komentovat
Komentovat