Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Vývoj

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    O: Vývoj

    Nemuzu si pomoct ale spousta lidi k tomu pristupuje jako k hura projektu.
    Prvne by si mel programator ujasnit pro jaky pocitac chce hru udelat, rekneme plain A1200 nebo A1200+030+4MB fast.
    Potom asi jazyk, v pripade Blitz Basicu jde o to jestli se drzet verze 2.1 nebo zkusit Amblitz.
    Dale by mel predpokladat, ze je v tom sam a podle toho si vybrat projekt. Tj. nedelat tu chybu ze si sezene lidi, nekdo zacne delat grafiku, nekdo slozi modul, dohromady to moc nepasuje, napsani kodu samozrejme chvili trva, takze mezitim ti ostatni odpadnou...

    Pro prvni projekt po delsi dobe rozhodne nedoporucuju ptakoviny typu hrani po kabelu (nemluve o tom ze ja bych kdyz uz radeji tcpip), ale vymyslet si napad, vytvorit zakladni engine hry s nejakou "nahradni grafikou co mas hotovou za 5 minut" a potom teprve se obratit na grafika s presnymi pozadavky...
    Ale rozhodne bych nedoufal ve vetsi, vysoce motivovany tym, to by to skoncilo jako dalsi epic fail.
    Naposledy upravil ExiE; 05.03.2013, 12:52:12.

    Komentovat


      #17
      O: Vývoj

      To je celkem přesný a já s tim naprosto souhlasim.
      A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

      Komentovat


        #18
        O: Vývoj

        Přesně tak, nejprve musí programátor ujít velký kus cesty, než se dostane do fáze, že bude potřebovat grafika, designéra a muzikanta. Koukni do vlákna Angry Birds a spoj se s klukama, kteří už něco málo rozjeli, třeba dáte síly dohromady a my ostatní vás pak rádi podpoříme grafikou, muzikou a hlavně testováním ;oD
        http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

        Komentovat


          #19
          O: Vývoj

          Přátelé, jak si můžete přečíst v jiných tématech, tak pokračuju v rozchozování Amigy a mezitím sem přemejšlel ohledně toho vývoje. Pracuju zatím pod WinUAE a zkoušel sem AmiBlitz, ale došel sem k závěru, že k vývoji použiju jazyk C, buď StormC nebo SAS, protože jazykem C se zabejvám už dlouho a hlavně i pokud bych chtěl použít AmiBlitz, tak i tak se budu muset blízko seznámit s hardware Amigy na čemž sem už začal pracovat. Zdá se mi to i zhlediska výkonosti a stabilitě jako nejlepší volba. Ale uvažuju i o možnosti, že některý podporgramy udělám v AmiBlitzu, to ukáže až čas.

          Pokud by člověk uvažoval čistě ekonomicky musel bych říct, že by měl vzít Javu a naprogramovat něco pod Android, ale kašleme na ekonomiku

          Velice pravděpodobně bude minimální konfigurace Amiga 1200, tedy AGA s 68030/50Mhz, 8 MB fast ram. Čas ukáže zda bude nutný i matematický koprocesor, teď počítám, že bude pouze výhodou.

          Chtěl bych udělat něco nad čím sem uvažoval už dřív a to hru viděnou ze shora s 3D povrchem. Něco podobnýho jako kdyby ste koukali na settlery. Krajina se vygeneruje a rozestaví se technika ( tanky, katuše, vojáci apod.)

          Hrát se bude proti sobě buď v real time, tak jako Duna II , Settlers a nebo styl Worms na tahy. Rozhodne to, kde bude lepší hratelnost.

          Budu v tomhle tématu zveřejňovat jak jsem na tom. K ničemu se nezavazuju. Je to o čase a o ten málo co mám můžu kdykoliv snadno přijít. Nechci žádnou pomoc dokud nebude něco vytvořenýho. Za minimum považuju vygenerované 3D prostředí, které by se pak potáhlo texturou a nebo se to řešilo z grafickejch bloků. Jakmile toto budu mít vytvořený z easy grafikou, tak pak by byl logickej další krok to vyřešit graficky a pracoval bych na technice.

          Grafik sem asi takovej jako kdyby Honza vyčítal měl zpívat místo Andreje Bocelliho, takže bez vás budu ko a to stejný hudba, to by bylo jako posadit šimpanze do formule 1.

          To programování snad pude

          Vivat Amiga!!
          A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

          Komentovat


            #20
            O: Vývoj

            Držím palce, ať to dotáhneš do finále!
            Amiga - PMD 85

            Komentovat


              #21
              O: Vývoj

              Next information message:

              Nainstaloval jsem ve WinUAE HiSoft C++ 4.1 (SAS ani Storm sem nenašel, ale to by mělo vyhovovat) a přemejšlel jsem jak udělat 3D prostředí. Uvažoval sem o použití Beziérových křivek potaženejch texturama, ale jsou náročný na počítání, dál pak na Amize nemám OpenGL atd. Došel sem k závěru, že 3D prostředí se vygeneruje z grafickejch bloků, který se poskládají. Splňuje to požadavky i na to, že povrch pude postupně rozstřílet a bude docházet k "odebírání těch bloků z prostředí" v důsledků střel což bude mít pozitivní vliv na hratelnost.

              Budu programovat generátor prostředí pod Windows ve Visual Studiu což je pro mě nejpříjemnější ze všech hledisek, ale funkce budou naprogramovaný, tak obecně, aby šli snadno naimportovat na Amigu k čemuž dojde po odladění. Výsledek generátoru bude soubor, kterej bude obsahovat mapu grafickejch bloků. Nebudu to přehánět ze začátku ze složitostí toho prostředí. Budu muset vymyslet kolik typů bude bloků, pak udělat jednoduchou grafiku bloků poskládat to.
              A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

              Komentovat


                #22
                O: Vývoj

                OpenGL na Amigu je, nebo alespon implementovana velka mnozina jeho funkci, podivej se na StormMESA , Mesa nebo MiniGL a jsou asi i dalsi. Na Amigu je normalne taky GCC, neni nutne pouzivat nejaky historicky kompiler.

                Jsem zvedavy, jestli udelas alespon neco, na Amize, ne na PC. Zajimava literatrura je zde:
                http://www.bombjack.org/commodore/amiga-books.htm

                Doporucuji predevsim "Amiga Hardware manual", http://www.bombjack.org/commodore/am...are_Manual.zip , je to vynikajici popis Amigy, lze z toho pochopit opravdu vsechno.

                Drzim palce.
                Naposledy upravil Doda; 15.03.2013, 17:27:16.

                Komentovat


                  #23
                  O: Vývoj

                  Díky, ten manuál je super. Taky něco už mám stažený, ale neprošel sem to detilně. Bez OpenGL se nakonec obejdu. Ta hra by měla běžet pod OS 3.1, tak tomu by měl odpovídat i kompiler. Mrknu na to GCC.

                  Na PC nic dělat nebudu, jen kód, kterej je všeobecnej, protože to je pro mě jednodužší. Ostatní věci šitý přímo na míru Amigy budu dělat pod WinUAE a pak nakonec na čistokrevnym stroji.

                  Teď už v hlavě promýšlím ten generátor prostředía jakej tvar a velikost bude mít jeden grafickej blok.
                  A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

                  Komentovat


                    #24
                    O: Vývoj

                    Přátelé prostředí se bude skládat ze čtvercových grafických bloků. Např. jeden grafickej blok bude představovat kus zdi, další kus skály apod. Pro představu grafickej blok může mít např velikost 20x20 pixelů. Ale v prostředí bude hrát roli každej pixel. Jeho charakteristika bude určená typem bloku. Tak na bloku zdi bude mít pixel určitý vlastnosti( pevnost) a na bloku skály nebo např. stromu taky, ale pointa bude v tom, že zeď nebude zabírat celej grafickej blok a jak sem zmiňoval, tak bude hrát úlohu každej jednotlivej pixel. Tzn., že pří střele se neodmaže celej grafickej blok, ale pouze jeho část, třeba 30% bloku zdi (pixelů). Tim bude zaručeno, že tank o šířce např. 20 pixelů prostě projede zdí pokud si roztřílí 20 pixelů zdi a už je jedno kde jakej blok byl použitel při generování prostředí.

                    Pak to vyjádřím graficky, to bude jasnější.

                    Počítám, že příští týden začnu s programováním generátoru, kde se na mapě zobrazí voda, pár zdí a ještě nějaký objekt, asi skála. To bude pro začátek stačit a bude to graficky reprezentovaný pouze barvou.
                    Pak bude následovat otevření screenu a posun po (bit)mapě.
                    Další bude vytvoření tanku, kterej bude schopen jezdit pomocí kláves jen tam kde může.
                    A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

                    Komentovat


                      #25
                      O: Vývoj

                      To mi připomíná Payback editor map... Mimochodem hra se hýbala i na 030, ale 040 či 060 bylo mnohem optimálnější. Respektive autor začal tvořit pro klasickou 030 s AGA, postupně pak hru přeportoval i pro PowerPC (Warp03) a nakonec přidal podporu i MiniGL včetně světelných efektů.
                      http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

                      Komentovat


                        #26
                        O: Vývoj

                        Kratka odbocka, mam napad a dost mozna k 20. vyroci vydani prvni hry pro Amigu od DuelSoftu i chut opet neco spachat. Rad bych o tom podebatoval s par dalsima lidma, ALE potreboval bych nekoho kdo AKTUALNE hraje World of Warcraft, nenasel by se tu nekdo takovy? (A ne, neminim programovat MMOcko pro Amigu, nejsem silenec)

                        Komentovat


                          #27
                          O: Vývoj

                          Myslim, že na 030 se to určitě bude hejbat. Pak kdyby se přidávaly další prvky, tak se uvidí.
                          A1200 + blizzard 1230/50Mhz, 8Mb fast ram. Amiga 1200 Elbox tower. Amiga 1200, 2Mb chip ram.

                          Komentovat

                          Zpracovávám...
                          X