Není náhodou Command i na 68k Maca? Pak není problém si ho zahrát po emulátorem, ne?
Ne neni, jedine co je z tehle serie na MAC je Command & Conquer 3, Red Alert 3 oboji intel only a Command & Conquer Generals, ktery vysel pro PPC a existuje i patch na intel. Toz tak.
To je velice dobrý nápad. Mohu tuto změnu provést, aniž bych musel přeformátovat disk? A související - jaká je nevýhoda toho mít hodně bufferů? Třeba mnou zmíněných 3000 - může se to nějak někdy projevit negativně? Je možné buffery za běhu systému odebrat? (Sorry za lamerské otázky).
jaká je nevýhoda toho mít hodně bufferů? Třeba mnou zmíněných 3000 - může se to nějak někdy projevit negativně.
Jedná se v podstatě o klasickou vyrovnávací mezipaměť, takže nevýhoda může být občas v tom, že se prostě něco důležitého neuloží. V dokumentaci k PFS3 je myslím maximální hodnota někde mezi 300 - 600.
Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition
Jedná se v podstatě o klasickou vyrovnávací mezipaměť, takže nevýhoda může být občas v tom, že se prostě něco důležitého neuloží. V dokumentaci k PFS3 je myslím maximální hodnota někde mezi 300 - 600.
Ehm tohle vis jiste? Ja si nemyslim, ze by to fungovalo take jako "klasicka" write cache...
Nemluve o tom, ze zpozdeni zapisu je obecny problem AmigaOS. Diky multitaskingu, i kdyz se system snazi zapsat data okamzite, diky vytizeni systemu a prideleni jen urciteho casu se to muze protahnout samo o sobe.
Comment by Andy Finkel:
Basically, the buffers are used in the fast file system under 2.04 in much the way you speculate:
1) the buffers are used for directory blocks
2) the buffers are used for extention blocks
3) the buffers are used for data blocks if the amount requested is less than a block.
4) the buffers are used for data blocks if the filesystem is unable to transfer data directly into the users buffer
In other cases, the filesystem will directly transfer the data directly into the users buffer. This avoids a copy operation of the data, improving speed of access to the data.
If you really want, you could play with the MASK value of the drives environment vector and tell the FFS that all memory needs to go through the filesystem buffers. Things will slow down, though.
One other change you might notice: the 2.04 FS attempts to keep the state of the disk correct at all times. This means that bitmap blocks are not kept around in cache blocks for long periods of time like under 1.3. This really helps disk reliability in case of system crashes.
A jeste vas budu dnes sokovat jednim moudrem:
Pokud mate na disku povetsinou male soubory, nema zadny smysl nastavovat buffery na nejaka vetsi cisla. Paklize ale pracujete se soubory o velikosti rekneme 10tek mega (jako treba datove soubory portlych PC her), ve kterych se take dost seekuje, pak naopak vetsi pocet bufferu vyrazne zrychli cele nacitani...
Tak jsem to prubnul u sebe na 040tce (SFS, OS3.9BB4). Jede to moc pěkně. Ani nemám problémy s nahráváním, které popisuje Dave. Horší je, že tu hru vůbec neumím hrát Pozitivum, které jsem ocenil je to, že mi běží česká verze této hry.
Komentovat