Tomu říkám argument
Máš recht, jenže na rozdíl třeba od Dooma nebo Quake by se musel zapojit pro takovéhle srandičky s fyzikou i FPU (který snad v 060tce není tak tragický, jak se někteří snaží tvrdit). Věřím, že i v originálním kódu je FPU hojně využíván, protože v době vyjití HL to už nebylo SX vs DX, ale P1 vs P2. Jsem na 100% přesvědčený, že v 320x200 (sic!) by to full 060 byla schopná utáhnout. PPC verze v 512x384 na GK tuplem! A tvůj Peg taky.
Problém toho portu by mohl být v ořezání. V Halfu je dobrá fyzika, hodně objektů, aby to po portu nebyl jen Half Half-Life
Je to dobrá představa mít Half na Amize, ale asi ne moc reálná. A neboj, taky je to jedna z mých top her.
Ale možná je to i tím, že mám radši klasickou Amigu bez PPC a tam si to moc nedovedu představit. To by asi 1230/50 neudejchala.
Tomu říkám argument
Máš recht, jenže na rozdíl třeba od Dooma nebo Quake by se musel zapojit pro takovéhle srandičky s fyzikou i FPU (který snad v 060tce není tak tragický, jak se někteří snaží tvrdit). Věřím, že i v originálním kódu je FPU hojně využíván, protože v době vyjití HL to už nebylo SX vs DX, ale P1 vs P2. Jsem na 100% přesvědčený, že v 320x200 (sic!) by to full 060 byla schopná utáhnout. PPC verze v 512x384 na GK tuplem! A tvůj Peg taky.
No můj Peg trošku zanedbávám, teď se radši zase vrtám v klasikách. Musím konečně do dělat A500+ a A2000.
Na co port, Half si zahraju na PC, na Amce si radši dám třeba Chaos Engine
Vzdyť kdyby ten port někdo udělal, nikde neni napsaný, že ho budeš muset hrát. Jakákoliv tvorba je fajn. Je dobré mít výber a uživatel si přece už sám vybere, co si na své Amize pustí
Vzdyť kdyby ten port někdo udělal, nikde neni napsaný, že ho budeš muset hrát. Jakákoliv tvorba je fajn. Je dobré mít výber a uživatel si přece už sám vybere, co si na své Amize pustí
Tak v tom máš naprostou pravdu. Stejně bych ho asi taky zkusil, ale mám rad klasiku. Možná to je moc nostalgie a vzpomínky na propařené noci u Amigy a klasických gamesek. Mně se zase třeba líbí porty starých klasik na moderní HW, ale někdo je naopak zatracuje.
Záviděl jsem písíčkářům Quake a pak ho udělali i na Amigu. Záviděl jsem písíčkářům Quake 3 a taky ho udělali (na Pega). Ale záviděl jsem i NFS2 a HL1 a moc rád bych si jednou tyhle na Amize taky zahrál.
Jsem divnej, ale dostal jsem se k Amize v 97 a zrovna v době kolem Alien Breed 3D 2, Gloom, Breathless, XTR, Payback ... a kupříkladu Chaos Engine vyloženě nemusím, přijde mi divně nakreslenej a střelba v úhlech po 45 stupních je tak strašně nepřirozená, že mám chuť vždy rozmlátit joystick.
Řekl bych, že to, co tu z komentářů vyplynulo, je mezigenerační problém a nemá cenu ho řešit "Nelíbí se mi".
Záviděl jsem písíčkářům Quake a pak ho udělali i na Amigu. Záviděl jsem písíčkářům Quake 3 a taky ho udělali (na Pega). Ale záviděl jsem i NFS2 a HL1 a moc rád bych si jednou tyhle na Amize taky zahrál.
Jsem divnej, ale dostal jsem se k Amize v 97 a zrovna v době kolem Alien Breed 3D 2, Gloom, Breathless, XTR, Payback ... a kupříkladu Chaos Engine vyloženě nemusím, přijde mi divně nakreslenej a střelba v úhlech po 45 stupních je tak strašně nepřirozená, že mám chuť vždy rozmlátit joystick.
Řekl bych, že to, co tu z komentářů vyplynulo, je mezigenerační problém a nemá cenu ho řešit "Nelíbí se mi".
To my se jen tak škádlíme ... všimli jste si, že za pozitivní věc nikdo ani nepoděkuje, ale negativní hned diskuzi pěkně oživí ... ale to už se hodně vzdaluju tématu.
Není třeba se pořád hádat. Spíš bych se fakt snažil zjistit, proč to ten člověk nechce dělat. Možná v tom bude víc než jen osobní nechuť. U nás v céčku umí programovat jen Trixie, ale ten se věnuje jen OS4. Tedy pořád se bavím jen o lidech, co už něco naprogramovali.
Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition
Není třeba se pořád hádat. Spíš bych se fakt snažil zjistit, proč to ten člověk nechce dělat. Možná v tom bude víc než jen osobní nechuť. U nás v céčku umí programovat jen Trixie, ale ten se věnuje jen OS4. Tedy pořád se bavím jen o lidech, co už něco naprogramovali.
Hmm tohle je trosku zjednodusene. Portovat 3D hry vyzaduje trosku vic nez jen C, zorientovat se v takovem programu, vyporadat se s endianitou, pro zobrazovani je treba pridat c2p rutiny, ktere jsou v assembleru, vyporadat se se zvukem at jiz pres AHI nebo audio.device, v nekterych pripadech jeste vyresit sitove zalezitosti a kdyz pak dojde na rychlost ktera je v pripade 68k portu problematicka, nastupuji dalsi asm optimalizace...
já reagoval na ten misticův hrubý port v C pod WinUAE. Je mi jasné, že taková sranda to nebude.
Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition
Ja sa obavam, ze na to aby Half Life bezal na Amige, tak by vela veci musela byt prepisana do Assembleru. Jednoducho len kompilacia v C by bola tak na 5 FPS. Ono netreba zabudat, ako sa vyvyjali hry na PC a procesory. Ono Pentium 1 je tazky super pre 060, ale pentium II je uz niekde uplne inde. A co graficke karty, rychlost pamati etc.
Pre mna je Amiga synonymom super grafiky, super hudby, hratelnosti a super PLYNULOSTI. A to 10 FPS v akejkolvek hre nie je. A to som svojho casu hral tyzdne napr. F1GP. Pre mna je HalfLife 1 jedna z najlepsich 3d hier ake som kedy hral. Bolo by pekne ju vidiet na Amige, v hratelnej podobe. Ale vazne dufate ze ten port zvladne jeden clovek, aj keby 060 poznal ako svoju dlan ? Ale ano, pre PowerPC by to nebol problem, len to ide mimo mna, lebo ho nemam.
p.s.: ak by to malo ist len vo winuae, tak to si mozem fakt pustit aj na pecke...
Dovolil bych si pár praktických poznámek - port Quake 2 pro Amigu vznikl na základě portu Yamagi Quake 2, tedy na něčem, k čemu existují zdrojáky. Half Life engine (GoldSRC) nemá zdrojáky uvolněné (pokud se nepletu), takže při nejlepší možné vůli není možné vycházet z toho, že to bude "stejně snadné", jako Quake 2.
Ano, valná část kódu je kompaktibiliní s Quakem, to je pravda, ale pořád to znamená, že by se musela velká část dodělat pomocí reverse-engineeringu, takže to dopadne asi tak, jako první neofiko Doom porty pro Amigu z doby před vydáním zdrojáků.
A poslední poznámka - minimální konfigurace pro softwarový renderer je Pentium 90 MHz a 24 MB RAM. Je prakticky vyloučeno, že by tohle utáhla 060@90, když i Quake 2 je na této konfiguraci nehratelný (okolo 2 fps v průměru). Prostředí v Half Life je navíc mnohem náročnější, než v Quake 2 (více polygonů na scéně), čili jediná možnost by opravdu byla využít nějaké grafické karty, ideálně s 3D akcelerací. Nedokážu posoudit, nakolik by to případnou portaci usnadnilo. Faktem ale zůstává, že by to muselo být psané opravdu leda pro PPC a grafickou kartu, na klasické Amize to prostě nemůže jet (při určitém stupni zachování kvality).
BONUS: Ještě pravděpodobnější by bylo naportovat Half Life s OpenGL akcelerací, jelikož grafická stránka věci je velice podobná GLQuake a k němu zdrojáky jsou. Nejsem programátor, takže nevím, jak moc by to bylo relevantní - ale NovaCoder by to asi už dávno udělal, kdyby to bylo možné .
BTW výše jste naznačili něco o fyzice ve hře a FPU - jakou fyziku máte přesně na mysli? Granáty? Ty jsou i v prvním Quakovi a pokud se nepletu, tak krom nich tam nic fyzikálního není, takže si moc nepomůžeme.
A poslední poznámka - minimální konfigurace pro softwarový renderer je Pentium 90 MHz a 24 MB RAM. Je prakticky vyloučeno, že by tohle utáhla 060@90, když i Quake 2 je na této konfiguraci nehratelný (okolo 2 fps v průměru). Prostředí v Half Life je navíc mnohem náročnější, než v Quake 2 (více polygonů na scéně), čili jediná možnost by opravdu byla využít nějaké grafické karty, ideálně s 3D akcelerací. Nedokážu posoudit, nakolik by to případnou portaci usnadnilo.
Já jsem Half Life 1 "hrál" po síti na svém Pentiu 1 - 120 MHz, 48 MB RAM. Grafická karta nesla označení něco jako S3 Trio Virge 1 MB RAM. Hra byla plynulá až na nejmenším okně. Když jsem někoho zabil, tak to spíše ani nebyl můj záměr . Skoro vždy jsem byl mrtev já a protivníka jsem většinou uvidel až po své smrti )
Komentovat