Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Poklad Zlatých Sluncí

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Poklad Zlatých Sluncí

    Tak jsem si zahrál tuto českou hru a mohu prohlásit, že z trojice prodávaných her (další jsou Světák Bob a Asterix & Obelix) Vochozkou je Poklad Zlatých Sluncí nejlepší. Jedná se o textovku doplněnou pixel art grafikou. Některé obrázky jsou velmi pěkně nakreslené, některé jsou horší. Ve hře se podíváme do několika lokací - městečko Kačerov, Antarktida a prales v Jižní Americe. V každé lokaci hraje jiná hudba. Přiznám se, že mi lezla na nervy a musel jsem ji vypnout. Hra se ovládá několika standardními tlačítky (prozkoumej, vezmi, polož, jdi, použij, inventář, save/load). Zde se musím zastavit a hru zkritizovat. Můžeme nést jen omezený počet předmětů. Když ale předmět odložíme, tak zmizne! Toto je velmi nestandardní a hru to velmi komplikuje. Také ukládání a nahrávání pozic nefunguje. Co z toho, když si pozici uložím do RAM a po smrti ji nemohu nahrát? Ve vlastní hře je taky pár nesmyslů. Mám peněženku plnou peněz a při koupi např. baterií nebo slunečních brýlí zůstane prázdná. Po každém nákupu musíte chodit do trezoru naplňovat peněženku. Přiznám se, že jsem hraní věnoval jedno dopoledne a občas mrkl do návodu. Hra je napsána v Amos Basicu. U nás snad téměř všechny hry vznikly v tomto jazyce asi proto, že byl k němu vydán český manuál v knižní podobě.
    I love Amiga

    #2
    O: Poklad Zlatých Sluncí

    o kvalitach nebudu polemizovat, ale ta uvaha ohledne duvodu proc amos je naprosto nesmyslna
    V zasade to bylo takto - programovat takoveto hry v Asm by zbytecne zdrzovalo, BlitzBasic2 jeste nebyl na trhu, GFA basic nemel takove moznosti a zbytek basicu nebo pascalu v te dobe dostupnych na tom byl jeste hur.

    Edit: jeste dodam ze bylo i nekolik her napsanych v Asm a nejmene jedna v BB2
    Naposledy upravil ExiE; 18.08.2013, 11:51:20.

    Komentovat


      #3
      O: Poklad Zlatých Sluncí

      Já ale nekritizuji to, že vznikla v Amosu. Jen si myslím, že třeba české hry z roku 1997 (Sinuhed, Total Tetris, Permonie) mohly vzniknout třeba v tom Blitz Basicu, který je nesrovnatelný s Amosem. Navíc autoři mohli využít AGA módy. Sám jsem měl rozdělanou střílečku v Blitz Basicu 2 v AGA dual playfield. Ovšem musel jsem si koupit nějaký elektronický manuál Blitz Basicu i s přiklady.
      Naposledy upravil Solaris104; 18.08.2013, 12:30:27.
      I love Amiga

      Komentovat


        #4
        O: Poklad Zlatých Sluncí

        Hmm, ale pokud se bavime o hrach jako Poklad Zlatých Sluncí, Asterix & Obelix nebo Světák Bob tak minimalne v dobe programovani prvnich dvou her jeste nebyl BlitxBasic2 k dispozici a BlitzBasic zas takovy zazrak nebyl.

        Komentovat


          #5
          O: Poklad Zlatých Sluncí

          Na textovky je AMOS dobrej až až. A dají se v něm kupodivu stvořit i akční pecky, viz Babeanoid nebo Base jumpers.
          "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

          Komentovat


            #6
            Ugra recenzoval na svém blogu
            Historie československých počítačových her - ZX Spectrum, Atari, PMD 85, IQ-151, Sharp, C64, Amiga, DOS, Windows.
            I love Amiga

            Komentovat

            Zpracovávám...
            X