O: Programování Amiga C , Amiga Python a rozdíly mezi Amigou a PC v jejich používání
No nebylo mým záměrem šahat na řídíci znaky, jen jsem šel slepě po logice - hexa číslo = počet zobrazených bodů, až pak jsem si to uvědomil . S těma barvami, jak jsem již psal, můžes mít i přesný přístup k dalším 4 barvám, tedy celkove 7 barev + barva pozadí, jen musíš dát WB na 8 barev a to je opruz, proto já osobně pokud se jedná o program, hru, preferuji 3 barvy + barva pozadí, no a při mém zamýšleném demu používám výjimečně všech 8 barev. Pokud tedy někdo nemá WB na 8 barvách, buď si ho dá na 8 barev, nic dalšího se nemusí nastavovat, ani žádné konkrétní barvy, to si již natáhnu pomocí Pythonu a AmigaDosu a program mu pude od začátku s korektními barvami, nebo program spustí třeba ve svých 256 barvách, WB ho automaticky upozorní, že přechází do režimu 8 barev a požádá o zavření všech oken. Pak se WB sám dá do režimu 8 barev. Program se musí spustit ještě jednou a barvy jsou již OK (žádné další upozornění WB - již je na 8 barvách).
Díky za to potvrzení ohledem Pythonu a načtení Amiga knihovny. Nemůžu vědět vše, člověk se stále učí, ale za těch 5 let co se týče Pythonu už něco načteného mám i já. Kdyby jsem byl nejaký Pythonista guru, třeba by jsem dokázal zprovoznit Amiga knihovnu pod Pythonem, ale na to opravdu nemám. Reálnější je možnost v programovacím jazyku C si naprogramovat knihovnu pro Python a tu pak pomocí Pythonu používat. To je jedna z dalších možností, jak s Pythonem efektivněji pracovat.
Co se týče toho, jestli ten font musí být proporcionální. Tohle nemám zatím odzkoušené, ale asi by mohl být i fixní. Nicméně použití proporcionálního fontu nám může dávat jisté výhody. Co se týče grafických znaků, máme jich využitých celkem 32. Takže je tam ješte prostor nadefinovat si nejaké konkrétnější znaky, co budou i širší než 1 pixel. Ve všeobecných parametrech, pokud se nepletu musí být zadaná šířka fontu 1 pixel, aby se mohla pomocí ESC sekvecí s přesností na 1 pixel (v horizontální rovině) udat poloha pixelu co kreslíme. To nám ale nebrání použít i znak větší šířky (a tím ho rychleji zobrazit), kterého pozici udáme stejným způsobem, jako pozici znaku o šířce jedného pixelu. Pokud zadáme správně vlastnosti pro daný širší znak, jsme schopni za tenhle znak vykreslit správně jakýkoliv jiný znak a jsme opět na proporcionálním fontu.
Dal jsem si před chvílí jednoduchý test, co se týče rychlosti vykreslování. Pomocí SYSINFO jsem si dal WinUAE na SPEED Amigy 1200, tak snad budou výsledky rychlosti správné. Postup vykreslování je viditelný volným okem. Připomíná mi to vykreslování nějakého 8mi bitového počítače pomocí Basicu . Ale uvedu konkrétní čísla zjištěné pomocí funkce TIME a odečtené z textu uloženého v souboru (výsledek napsaný 5ti pixelmi jsem opravdu zrakem nedal ). Čtverec, který je zobrazen v tomhle vláknu a který se skládá z 1000 bodů je zobrazen za 0,56 sekundy. Pomocí FOR jsem ještě zobrazil jeden znak za sebou tak aby obsáhl celou obrazovku. Byla použita opět velikost písma 5. Znak jsem zobrazil celkem 29650 krát. Vše samozřejmě závisí od celkové logiky v nějakém konkrétním programu a dané údaje jsou proto orientační, ale celá obrazovka byla zobrazena za 4,37 sekundy.
Ten test klavesnice by byl supr!
A něco určené jen pro SindlarV: Já jsem si říkal, že mne zpucuješ zato, k čemu všemu jsem schopen "znásilnit" samotný font... .
No nebylo mým záměrem šahat na řídíci znaky, jen jsem šel slepě po logice - hexa číslo = počet zobrazených bodů, až pak jsem si to uvědomil . S těma barvami, jak jsem již psal, můžes mít i přesný přístup k dalším 4 barvám, tedy celkove 7 barev + barva pozadí, jen musíš dát WB na 8 barev a to je opruz, proto já osobně pokud se jedná o program, hru, preferuji 3 barvy + barva pozadí, no a při mém zamýšleném demu používám výjimečně všech 8 barev. Pokud tedy někdo nemá WB na 8 barvách, buď si ho dá na 8 barev, nic dalšího se nemusí nastavovat, ani žádné konkrétní barvy, to si již natáhnu pomocí Pythonu a AmigaDosu a program mu pude od začátku s korektními barvami, nebo program spustí třeba ve svých 256 barvách, WB ho automaticky upozorní, že přechází do režimu 8 barev a požádá o zavření všech oken. Pak se WB sám dá do režimu 8 barev. Program se musí spustit ještě jednou a barvy jsou již OK (žádné další upozornění WB - již je na 8 barvách).
Díky za to potvrzení ohledem Pythonu a načtení Amiga knihovny. Nemůžu vědět vše, člověk se stále učí, ale za těch 5 let co se týče Pythonu už něco načteného mám i já. Kdyby jsem byl nejaký Pythonista guru, třeba by jsem dokázal zprovoznit Amiga knihovnu pod Pythonem, ale na to opravdu nemám. Reálnější je možnost v programovacím jazyku C si naprogramovat knihovnu pro Python a tu pak pomocí Pythonu používat. To je jedna z dalších možností, jak s Pythonem efektivněji pracovat.
Co se týče toho, jestli ten font musí být proporcionální. Tohle nemám zatím odzkoušené, ale asi by mohl být i fixní. Nicméně použití proporcionálního fontu nám může dávat jisté výhody. Co se týče grafických znaků, máme jich využitých celkem 32. Takže je tam ješte prostor nadefinovat si nejaké konkrétnější znaky, co budou i širší než 1 pixel. Ve všeobecných parametrech, pokud se nepletu musí být zadaná šířka fontu 1 pixel, aby se mohla pomocí ESC sekvecí s přesností na 1 pixel (v horizontální rovině) udat poloha pixelu co kreslíme. To nám ale nebrání použít i znak větší šířky (a tím ho rychleji zobrazit), kterého pozici udáme stejným způsobem, jako pozici znaku o šířce jedného pixelu. Pokud zadáme správně vlastnosti pro daný širší znak, jsme schopni za tenhle znak vykreslit správně jakýkoliv jiný znak a jsme opět na proporcionálním fontu.
Dal jsem si před chvílí jednoduchý test, co se týče rychlosti vykreslování. Pomocí SYSINFO jsem si dal WinUAE na SPEED Amigy 1200, tak snad budou výsledky rychlosti správné. Postup vykreslování je viditelný volným okem. Připomíná mi to vykreslování nějakého 8mi bitového počítače pomocí Basicu . Ale uvedu konkrétní čísla zjištěné pomocí funkce TIME a odečtené z textu uloženého v souboru (výsledek napsaný 5ti pixelmi jsem opravdu zrakem nedal ). Čtverec, který je zobrazen v tomhle vláknu a který se skládá z 1000 bodů je zobrazen za 0,56 sekundy. Pomocí FOR jsem ještě zobrazil jeden znak za sebou tak aby obsáhl celou obrazovku. Byla použita opět velikost písma 5. Znak jsem zobrazil celkem 29650 krát. Vše samozřejmě závisí od celkové logiky v nějakém konkrétním programu a dané údaje jsou proto orientační, ale celá obrazovka byla zobrazena za 4,37 sekundy.
Ten test klavesnice by byl supr!
A něco určené jen pro SindlarV: Já jsem si říkal, že mne zpucuješ zato, k čemu všemu jsem schopen "znásilnit" samotný font... .
Komentovat