No je pravda, že keď sa ide po inštrukcii, tak tie riadky asi naskakujú rýchlo... . Ale zatiaľ assembler vnímam ako čitateľnejší od C / Pythonu práve preto, že sa tam robia veci krokmi (možno zlý prvý dojem). Pre mňa je C ukecanejší Python. Obi, držím palce!
No musim povedat ze mam uz trochu problem sa vtom orientovat.
Uz teraz je to takmer 10000 riadkov kodu. Alien breed mal tusim 35000, takze sme asi tak v tretine
Další malý update - zbraně se chovají jak mají, nyní předěláváme dvě úrovně z předchozí betademoverze do nového enginu Obiwankena. I když tam zatím nejsou nepřátelé, předměty, ani HUD - začíná to na monitoru skutečně vypadat fantasticky .
Pouzitie Chip/Fast si kontrolujes sam. Bud si pytas pamat od OS (AllocMem, FreeMem).
Alebo si to riadis priamo v assemblery s directivami ak su tieto data "sucastou" zdrojového kodu.
Hardware Amigy robi len s CHIP pamatou (BLITTER,COPPER,AUDIO...),cize ked ho chces pouzivat musis mat data ulozene v CHIPke. S FAST pamatou dokaze robit akurat procesor. Mozes mat data ulozene aj vo FAST ram, ale ked chces napr. zobrazovat grafiku BLITTERom, musis si ich najskor skopirovat do CHIPky. A to je prave najvacsi kamen urazu - zapisovanie a citanie dat z CHIP pamate je velmi pomale !
Mozno si poviete daj ich do Fast a kopiruj priamo do "screenu" podla potreby. Ale tu je zase obmedzenie rychlosti zbernice.
Myslim ze takto to robil aj MarK, vsetko "poskladal" vo Fast-ke a potom finalny obraz preniesol do Chipky a zobrazil.
OK takže len Chip pamat ti nestačí kapacitou a kvoli rýchlosti zbernice musíš potom obraz dať do Chip a následne zobraziť? Pri použití Fastky máš Chip plne využitú? Len by ma zaujímalo, ako to funguje v asm, keď sa tu rieši Chip a Fast. Len pre upresnenie mojich informácii, aby reč nestála. Stačí pre to aby sa Chipka využila na maximum určit smerovanie dát do Chipky, alebo si musíš to, ako je Chip naplnená kontrolovať, aby pri jej zaplnení neboli data ztratené. Teda prepne se pri smerovaní dat do Chip pri zaplnení Chip pokiaľ je k dispozícii i Fast automaticky smerovanie dát do Fast, alebo si to tou kontrolou plnosti Chip musíš zabezpečit sám?
Ide mi to teóriu a prax, ako donútiť Amigu i pri dostatku paměti Fast, ktorú jej dá turbokarta najskor naplno použit Chip, aby si potom z Fast program zobral čo najmenej a takto sa držal program na minimálných pamaťových nárokov, lebo pokiaľ sa pri dostatočnej Fast neurčí typ pamate, Fast sa použije automaticky a program si na Chip vobec nasiahne, čím sa pri nepoužití Chip zvyšujú pamaťové nároky. (?)
Jasně, multiplayer v původní podobě padl, to je bohužel fakt. V záloze si ale nechávám robopsa pro druhého hráče, jakože vedlejší postavu (nebude moci střílet, ale bude moci sbírat věci a odlákat nepřátele). Jakože nějakou formu spolupráce dvou hráčů bych do hry chtěl protlačit, ale fakt uvidíme. Jak píše Obiwan, narážíme na ChipRAM limit.
Samozrejme ze by sa to dalo, bolo by to trochu zlozitejsie ale da sa to.
Mna viac hneva "nedostatok" Chip pamäte. Uz teraz je treba viac nez 1mb a to niesu este nepriatelia a ine objekty.
Mozno si poviete daj ich do Fast a kopiruj priamo do "screenu" podla potreby. Ale tu je zase obmedzenie rychlosti zbernice.
Myslim ze takto to robil aj MarK, vsetko "poskladal" vo Fast-ke a potom finalny obraz preniesol do Chipky a zobrazil.
Ja som to takto skusal a dosiahol som 11-14 fps. Hlavne si treba uvedomit ze Amiga je technologia stara 30 rokov a lepsie to uz nebude.
Vložit komentář: