Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Python a bitmapové fonty

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Python a bitmapové fonty

    Zkusil jsem si přes AmigaDOS načíst nejaké fonty. Tak jsem zašel na Aminet a z "LocaleCS_fonts.lha" nakopíroval všechny bitmapové fonty "nazevFontu-WinEE". Ze všech fontů mi funguje jen jeden a to "courier-winEE". U ostatních mě Workbench hezky pozdravý: object is not of required type C: SetFont failed returncode 20. Mám tomu rozumět tak, že fonty, co se tváří jako bitmapové nejsou bitmapové? Ale jeden mi to načte.. . Abych byl konkrétní, tak třeba font "Diamond-WinEE" mi tuhle chybu hlásí. Pravdou je, že to zobrazuji PRINTEM přes AmigaPython. Před tím si tedy změním font pomocí AmigaDOSu. Zápis je nasledovný:

    os.system('C:SetFont courier-winEE SCALE 20') #os.system() = Python

    Když nepoužiju SCALE a místo čísla dám podporovanou velikost fontu, hlasení chyby je stejné.

    Zatím padá chyba na použitý typ fontu. Tak jsem si řekl, že svůj příspěvek dám třeba sem
    Amiga - PMD 85

    #2
    O: České ATO

    A nebude problém ve variabilní šířce písma? Protože do shellu si nemůžeš vybrat proporcionální font, ale pouze fixní... a curier je, pokud vím, fixní...

    Komentovat


      #3
      O: Python a bitmapové fonty

      Těd nevím, jestli Ti dobře rozumím, pokud máš na mysli to, že jsem použil parametr SCALE, tak jsem níže psal, že chyba je i po jeho nepoužití. Pomocí SCALE AmigaDOS propočítá automaticky zvětšení od nejbližší fixní velikosti. A vyzkoušel jsem všechny fonty ze souboru "LocaleCS_fonts.lha" co je na Aminetu. Zde jsou:
      Diamond-WinEE, emerald-winEE, garnet-winEE, helvetica-winEE, opal-winEE, ruby-winEE, sapphire-winEE

      Právěže font courier-winEE mi jako jediný z nich fungoval. Jen jsem ten název použil v příkladu, jak to zadávám. V příspěvku to píšu správně, jen příklad jsem zvolil neštastně
      Naposledy upravil Lisiak; 02.11.2013, 18:59:56.
      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        #4
        O: Python a bitmapové fonty

        Pokud vypisuješ tím PRINTem do konzoly (shellu), pak je to jak říká Mark. V konzoli lze použít výhradně fixní font, tedy takový, kde všechny znaky mají jednotnou šířku.

        Fonty se dělí dle mnoha hledisek a jedno z nich je právě i šířka znaku. Dle tohoto kritéria se rozlišují fonty proporcionální (např. Times, Helvetica...) a fixní (nejznámějším zástupcem je Courier, na Amize třeba Topaz nebo XEN). Více informací zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Font#Width.
        AmigaOS // AROS

        Komentovat


          #5
          O: Python a bitmapové fonty

          OK, oboum tedy díky za objasnění . Je někde nějaký přehled, které fonty jsou fixní a které proporcionální? Nebo dá se ještě nejak jinak rozeznat fixní font od proporcionálního krom toho, že mi ho PRINT v SHELLY nezobrazí? Mým rychlogooglením jsem nic nenašel a takovýhle přehled v odkaze taky nebyl.
          Amiga - PMD 85

          Komentovat


            #6
            O: Python a bitmapové fonty

            Dobrá otázka... fonty znám, nenapadlo mě nad tím nikdy přemýšlet O způsobu jak vypsat jen fixní fonty (v konzoli) nevím, ale je možno si pomoct jinak. Spusť editor Font (Prefs/Font) a klikni na na tlačítko výběru fontu pro systémové texty (System Default Font). V requesteru uvidíš jen fixní fonty. Všechny ostatní jsou proporcionální (ty uvidíš po kliknutí na jedno z dalších dvou tlačítek pro výběr fontu).

            Každopádně jsi mě donutil k několika experimentům a vidím, že jsem žil až dosud v bludu. V shellu lze nastavit i proporcionální font a to právě pomocí příkazu SetFont. Jen je nutné zároveň s takovým fontem uvést i přepínač PROP. Nicméně vzhledem k problémům s překreslováním (3.1-4.x) při práci v takto nastavené konzoli mi není jasné využití... možná právě k jen výpisu textů, demáčům?
            AmigaOS // AROS

            Komentovat


              #7
              O: Python a bitmapové fonty

              Paráda, přepínač PROP funguje, zatím jsem vyzkoušel font "diamond-winEE" a je to celkem zajimavý písmo - líbí se mi . Jo jak jsem psal ve vlákně o Resetkání, mám v merku něco jednoduchýho napsat. Nějakou animaci + text. Uvidím, jak vše pude.
              Amiga - PMD 85

              Komentovat


                #8
                O: Python a bitmapové fonty

                To je fajn. Jen pro jistotu: je ti doufám jasné, že "WinEE" znamená CP1250, tedy fonty v kódování pro Windows?
                AmigaOS // AROS

                Komentovat


                  #9
                  O: Python a bitmapové fonty

                  No už mi to jasné je ). Uvidím, jaký font si vyberu a i tak si to překóduji přímo v textu aby po ukončení programu zůstalo i nadále kódování Latin2 bez nutnosti restartu. Latin2 je již standard a já se ho budu držet. Ono toho textu dle mne nebude až tolik, takže v tom nevidím problém.
                  Amiga - PMD 85

                  Komentovat


                    #10
                    O: Python a bitmapové fonty

                    Jak myslíš, ale připomíná mi to drbání se levou nohou za pravým uchem

                    Nepoužívej aspoň ty varianty WinEE (v Readme je popsán důvod, proč tam jsou), jinak budeš mít problém se znaky v rozsahu 0x80-0x9F. Vždy používej takové, které jsou dodržují standardy a neumísťují znaky pro oblastí určené pro řídicí kódy, tj. prakticky cokoli jiného než CP1250. A když se ti nebude líbit E2 (já vím, není to standard), pak existují i bitmapové fonty v ISO-8859-2. jen nevím, jestli jsou běžně k dispozici nebo jen součástí distribuce OS4.x. Musím se podívat a kdyžtak je pošlu Proberovi k ostatním věcem.
                    AmigaOS // AROS

                    Komentovat


                      #11
                      O: Python a bitmapové fonty

                      Tož ty fonty v ISO-8859-2 by se případně hodily i mně?
                      Amiga 600, Fúria EC020 OS 3.2.2.1, eX601, Indivision ECS,
                      iBOOK G4, 1.2GHz, MOS3.18, Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

                      Komentovat


                        #12
                        O: Python a bitmapové fonty

                        sindlarv: jó to máš recht, cp1250 asi vynechám i když pokud to budu dělat v programe a bude to spuštěno Pythonem, tak povede jen jedna správná cesta a tá vylučuje omyl. Tohle se nebude dát spustit v nejakém editoru textového souboru . No třeba to jde nějak popřehazovat v programe, dané pozice různých znaků? Ale tak mne to překódování nějak nevadí . Jasně, pokud se mi bude líbit nějaké ISO-8859-2 o to líp a nebudu se muset drbat za uchem nějak divně
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                          #13
                          O: Python a bitmapové fonty

                          Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
                          To je fajn. Jen pro jistotu: je ti doufám jasné, že "WinEE" znamená CP1250, tedy fonty v kódování pro Windows?
                          Najdu v "LocaleCS" na Aminetu i nějaké fonty pro Latin2? Ty fonty z OS4.x pro Latin2 by byly fajn, díky!
                          Amiga - PMD 85

                          Komentovat


                            #14
                            O: Python a bitmapové fonty

                            Rekl bych, ze resis veci zbytecne moc slozite... ja bych pro kazdy OS pouzil vzdy to, kde je nejvetsi mnozstvi at uz prekladu, fontu, ovladacu tiskaren nebo proste obecne podpora ve forme napr. patchu pro programy, ktere "cesky" (nebo vlastne slovensky neumi. Z toho vyplyva i pocet uzivatelu a tedy, z tveho pohledu programatora, nutnost/zbytecnost resit instalace potrebnych dat nebo napr. potrebu prekodovani do standardu.

                            Secteno a podtrzeno: V OS3.x muzes s velkou pravdepodobnosti ocekavat, ze uzivatel bude mit E2, tudiz i odpovidajici fonty a tobe staci prevest vstupni text do E2. Toto v OS4.x nastesti uz resit netreba, tam je lokalizace soucasti systemu, pouziva standard ISO-8859-2 a tudiz konverze vstupu odpada.
                            AmigaOS // AROS

                            Komentovat


                              #15
                              O: Python a bitmapové fonty

                              OK, ty bitmapove fonty prilezitostne sesbiram a poslu Proberovi. Jde o standardni systemove fonty, PPaint, Haze, SGIScreen a tusim taky XEN/XHelvetica/XCourier.

                              Nicmene uplne nechapu, k cemu to komu bude... existuje balik lokalizace pro OS3.x v kodovani ISO-8859-2? A i kdyby, je nutno adresare s bitmapami zminenych fontu prejmenovat napr. na XEN-L2, oboje (vychozi a nase) kodovani nelze provozovat soubezne se stejnym nazvem.
                              AmigaOS // AROS

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X