Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Python a bitmapové fonty

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    O: Python a bitmapové fonty

    Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
    ... existuje balik lokalizace pro OS3.x v kodovani ISO-8859-2? .....
    A i kdyby, je nutno adresare s bitmapami zminenych fontu prejmenovat napr. na XEN-L2, oboje (vychozi a nase) kodovani nelze provozovat soubezne se stejnym nazvem.
    Tak pokud vím pro OS3.x tato lokalizace není.
    Amiga 600, Fúria EC020 OS 3.2.2.1, eX601, Indivision ECS,
    iBOOK G4, 1.2GHz, MOS3.18, Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

    Komentovat


      #17
      O: Python a bitmapové fonty

      Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
      OK, ty bitmapove fonty prilezitostne sesbiram a poslu Proberovi.
      Spíš je pošli přímo Lisiakovi. Nevím co bych s nimi měl dělat já. Nebo je chceš přiložit k lokalizacím na portálu?

      Autorem citovaného textu je Dedy Přejít na původní příspěvek
      Tak pokud vím pro OS3.x tato lokalizace není.
      Tohle byla od Víti spíše řečnická otázka. Málo kdo ví o lokalizaci pro Amigu víc, než právě on
      Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

      Komentovat


        #18
        O: Python a bitmapové fonty

        Zanechme staré konvence a začneme se bavit o tom, jaké je nejideálnější kódování pro OS3.x teď. Já třeba měl za to, že standardem pro OS3.x je Latin2. Tá lokalizace v E2 samozřejmě říká, že tomu tak není. Znám třeba ještě jednoho, co má pod OS3.x za standard Latin2. Nicméně mne může začít zajímat, jaké pokrytí jazyků má E2?

        Latin2 - citace wikipedie:

        Pomocí této znakové sady je možné zapisovat texty následujících jazycích: bosenština, chorvatština, čeština, maďarština, polština, rumunština, srbština (psaná v latinské transkripci), srbochorvatština, slovenština, slovinština, hornolužičtina, dolnolužičtina. Jako dodatkové jazyky lze použít angličtinu a němčinu, což má význam zvláště ve vícejazyčných dokumentech (pro tyto jazyky se normálně upřednostňuje ISO 8859-1).

        Spíše si kladu otázku, jaké kódovaní používají pod OS3.x třeba poláci. Taky mají své kódování v duchu E2, nebo třeba používají Latin2? Bavíme se zde o standardu E2 v rámci ČR? Rozhodně napsat program v Latin2 a pak to převést pomocí mé alfa verze ATEconvertu do E2 nepovažuji za špatné řešení . Pokud by ale třeba maďar používal Latin2 pro OS3.x, můžeme se začít bavit o tom, co je opravdu standard.

        Spustím bezproblémů program v Pythonu v kódování E2 pod OS4.x?
        Amiga - PMD 85

        Komentovat


          #19
          O: Python a bitmapové fonty

          Dedy: Pokud neni, k cemu ti takove fonty budou? Zajima me to...
          AmigaOS // AROS

          Komentovat


            #20
            O: Python a bitmapové fonty

            Lisiak: Takhle otazka nestoji. Novou lokalizaci si samozrejme muzes pripravit, ale muzu te ujistit, ze tim jen zvysis uz tak velky zmatek, ktery tady panuje od veku. Navic jak uz jsem mnohokrat nejenom tady na foru psal, nejde jen o preklady... musi se pripravit spousta souvisejicich veci, ale to presahuje ramec tohoto prispevku. Zacal bych studiem dokumentaci k jednotlivych lokalizacnim balikum.

            PS. Jestlize znas nekoho, kdo ma veskere potrebne soubory a preklady pro OS3.x v Latin2, neboj se to rozepsat a podel se o vice informaci
            AmigaOS // AROS

            Komentovat


              #21
              O: Python a bitmapové fonty

              A co se tyce tve otazky k OS4.x: tam se pouziva standard a to je Latin2 (ISO-8859-2). Takze text bez predchozi konverze se zobrazi spatne. Nastesti E2 neni uplne spatne navrzena, takze chyby se budou tykat jen par (tri?) znaku.
              AmigaOS // AROS

              Komentovat


                #22
                O: Python a bitmapové fonty

                Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
                Dedy: Pokud neni, k cemu ti takove fonty budou? Zajima me to...
                No to je právě to o čem tady píše Lisiak4, ne že bych chtěl něco programovat, ale s klasickou Amigou se bez značného úsilí nedaly otevírat v podstatě žádné dokumenty, a to mne v době kdy jsem měl doma jenom Amigu štvalo, vše se muselo konvertovat, (a že to nebylo nikdy dokonalé víme všichni). A tak jsem zkoušel instalovat do systému právě iso-8859-2, jenže jsem v tom vždy lítal, a rozbil si systém. Před 2 lety na resetkání, (anebo to bylo už na tom prvním?). jsme se o tom chvíli bavili v souvislosti s Arosem, a i tam jsi mi poradil pouze instalaci bitmapových fontů. Aros snad už pokročil, moc se jím už nezabývám, ale s fontama mám i tak problémy i v Morphosu. Takže důvod je jsdnotné prostředí, i když teď už to asi pro Amigu není až tak žhavé. Doufám, že jsem to vysvětlil dosti srozumitelně ...
                Amiga 600, Fúria EC020 OS 3.2.2.1, eX601, Indivision ECS,
                iBOOK G4, 1.2GHz, MOS3.18, Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

                Komentovat


                  #23
                  O: Python a bitmapové fonty

                  Co se tyce vymeny/cteni textu, to stejne plati dneska jako kdysi. Jen jsi tehdy musel konvertovat z CP1250 a ted z UTF8. A to se bavime jen o prostem textu, ve kterem moc dokumentu nebo knih nenajdes. Ja nerikam, ze by se nehodilo mit standard... jednoznacne hodilo. Ale je tomu treba venovat energii a cas. Ja nemam. Ale treba ti Lisiak pomuze, ma plno elanu

                  Osobne mi prijde, ze je potreba mit funkcni webovy prohlizec. To je zaklad, ale tam zase bitmapove fonty (standardni z AmigaOS) nic neresi. Nutna jsou vektorova pisma a s ohledem na [ne]vykon klasicke Amigy pak predgenerovani bitmap v nejcasteji pouzivanych velikostech a kodovani. A k tomu mas vse k dispozici. TTF/OTF v kazdem stroji s Windows a nastroje pro generovani v podobe ttflib na Aminetu.
                  Naposledy upravil Sindlarv; 07.11.2013, 21:53:48.
                  AmigaOS // AROS

                  Komentovat


                    #24
                    O: Python a bitmapové fonty

                    Koukal jsem na ty rozdíly mezi Latin2 a E2 a rozhodl se pro Latin2. Tak jako v princovi Jasoňovi se v OS3 nanúti Latin2. Nepotřebuji 2 verze s ruznýma kódováníma E2 pro OS3, Latin2 pro OS4. Konec konců, změnit kódování je to nejméně... . Vítku jsem rád, že u Tebe můžu získávat co se týče mé tvorby i inspiraci
                    Amiga - PMD 85

                    Komentovat


                      #25
                      O: Python a bitmapové fonty

                      ja tomu porad moc nerozumim, co chces resit? Pro OS3 je u nas siroko daleko nejrozsirenejsi standard E2 a je treba se tomu prizpusobit...

                      Komentovat


                        #26
                        O: Python a bitmapové fonty

                        Chci, aby byla jedna verze jednoduché naprogramované animace využívající příkuazu AmogaDOSu SETFONT která pude na OS3 a OS4 bezchybně co se týče textu. Já si již ale odpověděl. A omylu se nebojím, jak jsem psal, upravit program pro kódování E2 je minimální usílí. Díky všem zúčastněným, že jste mi pomohli najít pro mne tu správnou cestu .
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                          #27
                          O: Python a bitmapové fonty

                          Ja jen porad nerozumim, proc neco nutit... je nejaky problem detekovat OS3 a v tom pripade zapnout konverzi L2->E2? Nebudes pak muset resit zadne instalace fontu, keymap apod. A v L2 take nejsou graficke znaky, takze oc presne jde?

                          PS. Co si urcite vycitam, je to, ze jsem do installeru nepridal kopirovani nejakeho unikatniho identifikatoru LocaleCS nebo alespon zkopirovani souboru ENV(ARC):Language. Detekce konkretniho baliku lokalizace by pak byla snazsi. Ted je pro tento pripad nutno testovat LOCALE:Languages/czech.language na verzi 44.8, coz je jiste spatna praxe. Na druhou stranu, k dalsi aktualizaci uz urcite nedojde
                          AmigaOS // AROS

                          Komentovat


                            #28
                            O: Python a bitmapové fonty

                            Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
                            Co se tyce vymeny/cteni textu, to stejne plati dneska jako kdysi. Jen jsi tehdy musel konvertovat z CP1250 a ted z UTF8. A to se bavime jen o prostem textu, ve kterem moc dokumentu nebo knih nenajdes. Ja nerikam, ze by se nehodilo mit standard... jednoznacne hodilo. Ale je tomu treba venovat energii a cas. Ja nemam. Ale treba ti Lisiak pomuze, ma plno elanu

                            Osobne mi prijde, ze je potreba mit funkcni webovy prohlizec. To je zaklad, ale tam zase bitmapove fonty (standardni z AmigaOS) nic neresi. Nutna jsou vektorova pisma a s ohledem na [ne]vykon klasicke Amigy pak predgenerovani bitmap v nejcasteji pouzivanych velikostech a kodovani. A k tomu mas vse k dispozici. TTF/OTF v kazdem stroji s Windows a nastroje pro generovani v podobe ttflib na Aminetu.
                            No jo, díky za vysvětlení, problém je v mé lenosti, a Amigu si už asi nechám jen na to občasné hraní ............................
                            Amiga 600, Fúria EC020 OS 3.2.2.1, eX601, Indivision ECS,
                            iBOOK G4, 1.2GHz, MOS3.18, Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

                            Komentovat


                              #29
                              O: Python a bitmapové fonty

                              Detekovat OS3 by asi neměl být problém. Ale v případě, že někdo nebude mít E2 pod OS3 budu nahranej? Jinak by to bylo šikovné řešení, které mne nenapadlo . Nanucení kódování mi dáva 100 procentní jistotu, že se budou znaky s diakritikou vypisovat správně. Grafiku budu řešit ESCAPE SEKVECEMI. Kódování budu mít opravdu jenom na písmo.
                              Amiga - PMD 85

                              Komentovat


                                #30
                                O: Python a bitmapové fonty

                                Dobre, takze vlastni font. Ale pokud ten bude v kodovani Latin2, jak ti pak pomuzou Escape sekvence ke grafickym znakum? Budes pouzivat dva ruzne fonty?
                                AmigaOS // AROS

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X