Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Rise of the Triad

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    O: Rise of the Triad

    A zase se plácáme v samém kdyby, kdyby. I kdyby byl na Amigu portován Doom nebo Wolf3D už tehdy, stejně by jí nakonec ujel vývoj strašně rychle.
    Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

    Komentovat


      #17
      O: Rise of the Triad

      Autorem citovaného textu je ExiE Přejít na původní příspěvek
      AB3D2 bylo ambiciozni ale velmi spatne napsane 3Dcko. Vse je otazka programatora, nikdy nevis kam by se to dostalo, kdyby se Amiga verzi zabyval treba Carmack misto Andyho Nevimjakdal. 3D engine je jedna vec, c2p druha. Bohuzel na Amize byl problem i s 3D enginem. Nevim jestli jsem nejakou hru neopomenul, ale kdyz se zamyslim, tak nakonec nejlepsi 3Dcka na Amigu jsou ta portla z PC...
      To mas pravdu, osobne si tiez myslim, ze najlepsi 3D engine pre Amigu by bol prave od Carmacka.. Zial nechcel, aj ked zrejme z objektivnych pricin.

      Ked si zoberieme najznamejsie hry (nie v poradi podla datumu vydania) tak je to AB3D, AB3D2, Gloom a pokracovania, Fears, Citadel, Genetic Spieces, Nemac 4, Trapped, Trapped 2, Breathles a na nejake som urcite zabudol. Podla mna su dobre len Alieni a Gloom. Breathless ma slusny engine, ale zeby hra bola nejaka dobra zabava ? Vsetko ostatne su totalne sracky. Kazdu z tych hier zadupe Doom do zeme. A nie, naozaj nie som fanusik Dooma.

      Cital som niekde analyzu ze AB3D mal (nepamatam si to presne) 8x menej pixelov ako pocital Doom na PC pri FullScreene. Treba povedat ze Dooma na Fulscreen rozbehala az 486SX, na 386 to nebolo plynule. Treba porovnat s vykonom holej A1200, pre ktoru bol pisany AB3D. Co je ale smutne, na Amige nepomaha 3D hram nijako zvlast ani graficka karta. Ale to uz by musel napisat nejaky programator, preco je tomu tak.

      Mne je najviac smutne, ked vidim kolko behaciek 2D vychadza na PC na Indie scene, ktore by pri nejakej osekanej grafike rozbehala aj Amiga, ale nikto ich neprepise.
      Ani neurobi nieco podobne. Schvalne, napiste kolko behaciek prekonalo kvalitou na Amige Turrican 2.

      Je dobre ze stale sa najdu nadsenci co portuju hry z PC pre Amigu, ale mna 3D hry nikdy nejako nebrali. Zelam kazdemu komu sa tento styl hier paci, nech si ich uzije, na Amige.
      A1260 34MB Ram SCSI; A600 Furia EC020; A500; A500+; CDTV; A3000;

      Komentovat


        #18
        O: Rise of the Triad

        No, pokud jde o nedostatek 3D her na Amize, tak za to může amigácký chipset, který zobrazuje planární grafiku, nikoliv pixelovou grafiku. Amiga umí velice rychle pracovat s bitovou mapou obrazovky, umí jí posouvat, měnit barvy, a to prakticky okamžitě a všude. Jenže, pokud chceš vykreslit 1 pixel na obrazovce s 256 barvama, musíš udělat 8 zápisů do paměti, protože 256 barevná obrazovka má 8 bitových matric. Má to samozřejmě své výhody, díky kterým Amiga excelovala v minulosti, ale pak to má své nevýhody, a tou největší je, že překreslení celé obrazovky v ideálním případě trvá 8x déle, než na PC. Částečně tohle smazávají C2P rutiny, které berou pixelovou grafiku, a hromadně ji převádějí na bitplanovou grafiku, kterou Amiga zobrazuje. Tyto rutiny ale nesou samozřejmě další zpomalení, a jsou náročné na výkon CPU. Grafická karta Amize s tímhle pomůže, protože, není potřeba používat C2P, jenže i bez toho je holá A1200 pomalá na zpracování takového množství dat 50x za sekundu. Když si vezmeš, jak fungoval Doom na 486SX, což byla obdoba 040, tak ty Amigácké porty běhají na stejné frekvenci i s C2P dneksa rychleji... jenze cena 040 a 486SX byla brutálně rozdílná. Nemluvě o tom, že 486 se dělalo snad až na 100 MHz, nebo možná i víc?

        Komentovat


          #19
          O: Rise of the Triad

          Z technického hlediska bych preferoval AB3D a hlavně AB3D2 engine oproti DOOM. DOOM je defakto plochý jen s vyvýšeninami, engine AB3D už počítal s jedním patrem navíc. AB3D má světelné efekty, miluju ty tmavé levely, kde si posvítíš jen laserem či plasmou. AB3D má vodu a vodní plochy animované ba co víc jsou průhledné, ty neměl ani Quake. Tedy Engine je hezký, ale pomalý

          U AB3D mi chybí možnost 1x1, nebo vůbec nějaké možnosti nastavení videa, dnešní 040 či 060 by to jistě zvládly. U AB3D2 mi chybí PPC ;oD Každopádně u obou mi chybí pořádný multiplayer pod TCP/IP, nebo alespoň možnost hrát po nullmodemu co-operation proti příšerám - právě cooperace byla jakousi další dimenzí hraní u předchozích 2D alienů.
          Naposledy upravil jack-3d; 08.01.2014, 12:00:36.
          http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

          Komentovat


            #20
            O: Rise of the Triad

            Někde jsem četl, že Alien Breed 3D měl být později předělán do AB3D2 enginu. Možná se na to vykašlali, protože ten engine neběží dobře ani na 68060/50MHz.
            I love Amiga

            Komentovat


              #21
              O: Rise of the Triad

              AB3D je právě proto tak udělaný, že cílem byl hlavní segment trhu a to hráči s A1200 s fastkou, případně nějakou turbokartou. Kromě rozlišení jde o krásnou hru, hlavně design úrovní je parádní a pak ta rychlost/plynulost, což nás vrací opět k cílovému hw a rozlišení. MarK to perfektně sesumíroval. Rozlišení 1x1 by všechno zabilo a v T17 to dobře věděli... všechno ostatní je jen zbožné přání, sorry.

              A právě to mě navádí k AB3D2. Andy Clitheroe byl dobrý programátor a velký fanda do Amigy. Podle jeho tehdejších vyjádření na Usenetu (hledat v comp.sys.amiga.*) si "dvojku" prosadil v rámci T17 sám a snažil se ji udělat na maximálný možný hardware bez ohledu na uživatelskou základnu a tedy zřejmě i prodejnost. Taky za to pak dostal a stále dostává... tak to bývá Určitě ze sebe vydal to nejlepší, ale neměl k dispozici vědomosti a hardware, které máme (mají) teď. A bohužel i kdyby, stejně by mu to nepomohlo. A upozorňuji, že nelze srovnávat demáče se hrou. Dřív jsem si myslel totéž, co se tady píše, taky jsem nechápal, jaktože nepomůže grafická karta, ale byl jsem vyveden z omylu člověkem nad jiné povolaným. Možná si pamatujete, na #AmigaCS svého času chodil i Kalms (tenkrát ještě ne TBL, snad CNCD?). Bavil jsem se s ním (tehdy dělal konverze her z PC na DreamCast a snad PlayStation, mimochodem velmi přátelský a ukecaný člověk) a říkal, že i kdyby použil svoje nejlepší rutiny C2P, přetaktovanou 060, tak plynulý 3D (herní) engine v režimu 1:1 neudělá. Je o 10 později, znalosti jsou opět o něco dál, hw o něco rychlejší (bavíme se o 68k) a jak vypadá situace? Nevím jak vy, ale podle těch videí z Youtube tomu říkám tragédie. Nic takového bych tedy já osobně hrát nechtěl. Bohužel.
              AmigaOS // AROS

              Komentovat


                #22
                O: Rise of the Triad

                Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
                ExiE, ty me prekvapujes
                no nekdy se zadari
                V dobe vydani Wolf3D byl cilovou hracskou platformou A500 s nejakou fastkou, mozna i A600, ale v zadnem pripade karta s 030. A A1200 prisla ke konci 1992 a tudiz si nejsem vubec jist, ze by pro Dooma mohli pocitat s timto strojem, natoz s turbokartou. A za rok to pak uz nikoho nezajimalo, ten rozdil ve vykonu (procesor, graficke karty) se strasne rychle zvetsoval...
                S tim Wolfem jsem se seknul, i kdyz jak pise nekdo niz, i ten byl pak hojne portovan na dalsi platformy. Nicmene DOOM pro PC se dostal na trh ve stejnem roce jako Blizzard 1230 tj. 1993. Jak nam v te dobe ukazalo PC, prodej hardwaru tahnou(ly) hry. Kdyby ten Doom existoval a prodavali to i s Blizzardem, mozna by vydelali balik...
                Naposledy upravil ExiE; 08.01.2014, 14:58:14.

                Komentovat


                  #23
                  O: Rise of the Triad

                  Ja mam s puvodnima 3D hrama pro Amigu problem v tom, ze mi prijde jako by vetsinu her delali programtori misto gamedesigneru. Uzasny level design ma podle me jen AB3D. V te dobe proste chybel decentni mix technologie a gamedesignu ve 3D.

                  Komentovat


                    #24
                    O: Rise of the Triad

                    Level design v AB3D a AB3D2 byl fantastický to souhlasím a jak jsem už zmínil bylo to i díky existenci patra navíc, než měl plochej DOOM.

                    Leveldesign také podporoval atmosféru. U DOOMa jsem se bál jen o ty čísla ve spodu obrazovky, aby mi neklesly na nulu. U AB3D a AB3D2 jsem se bál o život.
                    http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

                    Komentovat


                      #25
                      O: Rise of the Triad

                      Mne Rise of the Triad beha s 68060 na 66 MHz s 27 FPS. Zvuky mam trochu skreslene, ale je to svizne a hratelne v pohode.

                      Komentovat


                        #26
                        O: Rise of the Triad

                        Autorem citovaného textu je ExiE Přejít na původní příspěvek
                        S tim Wolfem jsem se seknul, i kdyz jak pise nekdo niz, i ten byl pak hojne portovan na dalsi platformy. Nicmene DOOM pro PC se dostal na trh ve stejnem roce jako Blizzard 1230 tj. 1993. Jak nam v te dobe ukazalo PC, prodej hardwaru tahnou(ly) hry. Kdyby ten Doom existoval a prodavali to i s Blizzardem, mozna by vydelali balik...
                        OK, asi by v p5 vydelali o dost vic nez vydelali. Ale taky si vzpominam, ze vsechny ty prvotni porty vznikly za podpory samotneho vyrobce toho ktereho hw. A C= zkrachoval. Mozna nasledne nejednala p5? Mozna nechtel Carmack jednat s p5? Treba mu vzhledem k odhadnutym vynosum nestali za ten cas.

                        Kazdopadne ono je to jedno. Hardware Amigy proste neni vhodny na 3D a to uz v tak dost spatne situaci rozhodne nepomohlo.
                        AmigaOS // AROS

                        Komentovat


                          #27
                          O: Rise of the Triad

                          Ono taky nezapomínejte, že při tom všem srovnávání s Doomem z roku 1993, vyznívá srovnání s AB3D trochu komicky, protože ta hra je o dva roky mladší. Takže spíše srovnávejte s tehdejším standardem doomovek, tedy Descent, byla k dispozici alfa verze Quake, mluvilo se o Duke Nukem 3D...
                          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                          Komentovat


                            #28
                            O: Rise of the Triad

                            Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
                            A právě to mě navádí k AB3D2. Andy Clitheroe byl dobrý programátor a velký fanda do Amigy. Podle jeho tehdejších vyjádření na Usenetu (hledat v comp.sys.amiga.*) si "dvojku" prosadil v rámci T17 sám a snažil se ji udělat na maximálný možný hardware bez ohledu na uživatelskou základnu a tedy zřejmě i prodejnost. Taky za to pak dostal a stále dostává... tak to bývá Určitě ze sebe vydal to nejlepší, ale neměl k dispozici vědomosti a hardware, které máme (mají) teď. A bohužel i kdyby, stejně by mu to nepomohlo.
                            Len k tej predajnosti, cital som ze z AB3D2 predali len 5k kusov. To len potvrdzuje co si napisal...
                            A1260 34MB Ram SCSI; A600 Furia EC020; A500; A500+; CDTV; A3000;

                            Komentovat


                              #29
                              O: Rise of the Triad

                              Autorem citovaného textu je voodoo Přejít na původní příspěvek
                              Len k tej predajnosti, cital som ze z AB3D2 predali len 5k kusov. To len potvrdzuje co si napisal...

                              To asi dost těžko, to by bylo rare jako prase a velké množství Killing Grounds na ebayi za relativně malé ceny tomu moc nenasvědčuje. Nevěř všemu co kde píšou.

                              EDIT: aha, 5k kusů, já původně četl 5 kusů
                              Naposledy upravil Predseda; 08.01.2014, 20:58:32.
                              "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                              Komentovat


                                #30
                                O: Rise of the Triad

                                Len k tej predajnosti, cital som ze z AB3D2 predali len 5k kusov. To len potvrdzuje co si napisal...
                                ja se nedivim, tak jako mam originalku AB3D tak AB3DII bych si na prvni pohled nekoupil, protoze ta grafika je otresna. Ty zdi z opakujicich se ctvercu museli kazdyho odradit hned na zacatku.

                                Doom neni uplne plochej, jen proste neumi prostory nad sebou. Ale i pres tohle omezeni enginu byly hry, ktere na tom bezeli, zabavne, to se o vetsine amiga 3dcek bohuzel rict neda.

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X