Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Vývojové prostředí - Assembler 68k

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Zdravím,
    poraďte prosím v čem vyvíjet programy v assembleru 68k:
    1.) Na Amize (mám A1200)
    2.) pod Linuxem, tj.uvítal bych tip na nějaký crosscompiler a textový editor, který umí zvýraznit synaxi instrukcí MC68k.
    Díky.

    #2
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Autorem citovaného textu je premo Přejít na původní příspěvek
    Zdravím,
    poraďte prosím v čem vyvíjet programy v assembleru 68k:
    1.) Na Amize (mám A1200)
    2.) pod Linuxem, tj.uvítal bych tip na nějaký crosscompiler a textový editor, který umí zvýraznit synaxi instrukcí MC68k.
    Díky.

    1.) AsmOne, AsmPro, Devpac, PhxAss, VAsm...
    2.) ?
    Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
    Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

    Komentovat


      #3
      O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

      2.) Idea je ta, že zdrojový kód napíšu v nějakém textovém editoru, přeložím crosscompilerem pod tím Linuxem přímo do stroj.kódu 68k a pak spustím v emulátoru.

      Komentovat


        #4
        O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

        Pro 68k Amigu je podle mě nejlepší kombinace:

        PhxAss 4.40 z aminetu jako assembler.
        CygnusEd jako textový editor.
        MonAm jako debugger.
        Shell

        Já tuhle kombinaci používám léta, a nějak nemám potřebu jí moc měnit, navíc v assembleru snad ani neni třeba zvírazňovat syntaxi, pokud si nastavíš správné odsazování tabulátorů, budeš mít všechno perfektně přehledné.

        Komentovat


          #5
          O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

          1. AsmPro 1.18 , Asm-One R398
          A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

          Komentovat


            #6
            O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

            me spis uchazi proc v dnesni dobe vyvijet neco v Asm (snad mimo nejakych rychlostne super kritickych kousku)
            vyssi programovaci jazyky zrychli praci a uroven kompileru je dnes vic nez dobra

            Komentovat


              #7
              O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

              Autorem citovaného textu je ExiE Přejít na původní příspěvek
              me spis uchazi proc v dnesni dobe vyvijet neco v Asm
              vyssi programovaci jazyky zrychli praci a uroven kompileru je dnes vic nez dobra
              S tym rozhodne nesuhlasim a obzvlast na 68k Amige. Vyssie programovacie jazyky pracu urychlia, ale spomalia vysledny program a kompiler nikdy nenahradi rozumne napisany program priamo v Asm...

              Edit:
              A este ma napada jednoducha odpoved na prvu vetu:
              Pretoze v dnesnej dobe mame hardware z "tej" doby,takze sa toho moc nezmenilo...
              Naposledy upravil DJM; 27.02.2014, 11:55:32.
              Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
              Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

              Komentovat


                #8
                O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                V dobách přihlouplých SDL portů rád vidím, že se chce ještě někdo vůbec obtěžovat hrát si s assemblerem. Takže Premovi držím palce, ať už jde o cokoli (tedy pokud nevytváří nový virus pro Amigu)
                Naposledy upravil Prober; 27.02.2014, 12:31:19.
                Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

                Komentovat


                  #9
                  O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                  hmm tady se asi nedohodneme, jasne aplikace napsana v Asm bude rychlejsi, ale tech kritickych mist neni v programech zas tolik aby to prevazilo vyhodu rychlosti prace
                  nemluve o tom ze SDL s otazkou jestli asm ano nebo ne vubec nesouvisi
                  Naposledy upravil ExiE; 27.02.2014, 12:37:35.

                  Komentovat


                    #10
                    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                    Teď jsem zahládl na EABu jak týpek optimalizuje BlitzQuake pomocí ASM pro PPC. Víc takových ;o))))


                    http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

                    Komentovat


                      #11
                      O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                      Exie, já chápu že se snažíš zase dokázat že jsi hlava pomazaná. Ale Premo se tady neptal jestli má používat ASM nebo něco jiného. On se rovnou zeptal co používat pro ASM, proto ho přesvědčovat že je lepší vyšší programovací jazyk je taky zcela mimo. On se neptal jestli ASM ano nebo ne. Takže nevím proč zase zbrojíš, nejde o tvůj čas ani energii.
                      Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

                      Komentovat


                        #12
                        O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                        Z Assembleru vždy vytáhneš maximum. A maximum je jen jedno . A to píše někdo, kdo je na úplně ale úplně opačné zvrácené straně ).
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                          #13
                          O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                          Nejsem sice žádnej Software-Man,ale pouze Amigista ,
                          a proto z tohohle důvodu si myslím ,
                          že když se chce pustit kdokoliv do čehokoliv,co se týče Amigy ,
                          ( Jsme tady na tomto A-Foru hlavně k vůli Amigy ),
                          tak by takového "Jedince" měli právě Ti,co jsou v danné věci sběhlí ,
                          PODPOŘIT a Nééé jej od jakéhokoliv nápadu hned od startu odradit !!!
                          A myslím,že je to úplně šuma-putna,co že ten dotyčnej chce spáchat !
                          ( v jednom z Mých příspěvků Jsem nastínil myšlenku Tibora Géryho ) .
                          I kdyby mu pak z toho hopsaly po monitoru pouze nějaké kostičky .
                          ANO...hlavně když to nebude popřípadě nějakej ten Vírus,
                          jak nastínil již Prober s nadsázkou humoru .
                          Tudíž každému budu držet v "Dnešní době" palce,
                          když se chce zabejvat psaním ( pro někoho ) banality !
                          Takže PREMO...makej a vytři zrak "Samozvaným Rejpalům" !!!
                          Na dalším SCUKu můžeš o tom poreferovat,co že Tě to napadlo !
                          Naposledy upravil EXA; 28.02.2014, 08:46:09.

                          Komentovat


                            #14
                            O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                            Ale to by mne celkem zajímalo, na co se Premo chystá...
                            Amiga - PMD 85

                            Komentovat


                              #15
                              O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

                              Teď mi to již moc nemyslí, ale stručně. Něco jednoduchého bez více programů nějak slinkovaných mezi sebou co mne nikdy zatím nebralo. To je ten AsmPro 1.18 , nebo Asm-One R398? Chci to na assembler 020. Jaký je mezi těma prostředími rozdíl? Nejaká další alternativa v rámci jednoduchosti?
                              Amiga - PMD 85

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X