Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #46
    O: Assembler - všeobecná logika

    Pamat si mozes alokovat pomocou sys funkcii este nez odstavis system...
    Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
    Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

    Komentovat


      #47
      O: Assembler - všeobecná logika

      OK, díky za info, kuknem na to nesystémové programovanie v rámci Amiga Review, možno sa tam o tom niečo bude písať. Hneď 2. lekcia sa venuje vkladaniu obrázkou, preto som hneď začal s tou hudbou v rámci Octamedu, ale jednoducho nestíhačka. Nechcem prebiehať, ale u toho asm sa zatiaľ bavím viacej jako u Pythonu. Na tom precvičovaciom príklade čo som uviedol som sa pobavil hneď 2 krát. Najskor som asi 30 minut ako idiot pozeral načo je tam tá inštrukcia BEQ, však poznánky sú blbosť nie? Jednoducho som tak nejak pozabudol na tú nulu na konci textu . No a potom ešte druhá situácia, nechcem to presne popisovať, aby som si zbytočne nezvyšoval skoré za napísanie nezmyslu, ale při tom teste ma pozdravila guru hláška. 3 krát chyba, 1 krát ma to vyhodilo hneď do WB ). No a keď sme už při tom mojom vtipkovaní, keď som si len tak letmo svetom pozeral tú PDF verziu knihy o asm, tak som tam pokiaľ sa nemýlim narazil na inštrukciu, ktorá zastavuje činnost procesoru až do prerušenia .

      Dúfam, že sa z toho nesystémového programovania neposeriem, lebo to možem zabaliť

      Ámen
      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        #48
        O: Assembler - všeobecná logika

        Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
        Hneď 2. lekcia sa venuje vkladaniu obrázkou, preto som hneď začal s tou hudbou v rámci Octamedu,
        Zvlastna suvislost...
        Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
        Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

        Komentovat


          #49
          O: Assembler - všeobecná logika

          Kvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.

          Díky!
          Amiga - PMD 85

          Komentovat


            #50
            O: Assembler - všeobecná logika

            Som z toho COPPERu zatiaľ trochu jeleň a potreboval by som byt skor tou líškou. Predpokladám, že by mi tie príklady pomohly. Viem, že mi Obi dával příklad, kde je COPPER použitý. Mám rád učebnicovo dané veci. Pokúšam sa pochopiť priame pristupovanie k WH, COPPER je v AR ako prvý. Takže potrebujem pochopiť len COPPER, všetko ostatné je pre mňa rušivé. Dobre keď poviem blbosť tak pardón, takže COPPER dokáže odsledovať polohu elektrónového paprsku. Má 1 DMA kanál na prenos, vďaka ktorému dokáže pracovať spolu s procesorom. OK COOPER odľahčí procesoru, je písané, ako sa používa, ale skutočná podstata mi uniká. Asi COOPER dokáže urobiť nejaké operácie v konkrétnej časti obrazovky, keď tam dojde elektrónový paprsok. OK je teda na prácu s grafikou a mám viac ako 1 teóriu, k čomu by to mohlo byť dobré. Takže ma zaujíma praktické využitie tohoto obvodu aby ma mohlo baviť ho skúsiť použiť... .
            Amiga - PMD 85

            Komentovat


              #51
              O: Assembler - všeobecná logika

              Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
              Kvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.

              Díky!

              Komentovat


                #52
                O: Assembler - všeobecná logika

                Copper je velmi jednoduchy, ma len tri "prikazy" ja osobne pouzivam len dva (Move a Wait). V podstate vie presuvat (Move) hodnoty do HW registrov, ktore zacinaju na adrese $DFF000 a potom pockat (Wait) na riadok a stlpec az tam "nepride" el. luc.
                Napriklad zapis
                dc.w $0180,$0000
                presunie hodnotu $0000 na adresu $dff180. Co je zmena farby pozadia na ciernu.
                Zajtra ti sem hodim nejaky priklad.
                A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                Komentovat


                  #53
                  O: Assembler - všeobecná logika

                  Copper mas jednoduchy. Vytvoris si copperlist (program, ktory bude copper vykonavat automaticky), zapises jeho adresu do napr. COP1LC a odstartujes ho zapisom do COPJMP1.
                  Copper mozes pouzivat napr. na nastavenie obrazovky (registre DIWSTRT, DIWSTOP, DDFSTRT, DDFSTOP, BPL1MOD, BPL2MOD, FMODE, BPLCON0, BPLCON1, BPLCON3, BPL1-8LPTH/PTL), dalej na zmenu farby na "efekt" oblohy,kde sa meni jedna farba (napr. 0),atd..

                  Copper dokaze zmenit farbu kazdych 8 bodov aj to len pri maximalne 3-4 bitplanoch, pri viac uz nestiha menit kazdych 8 bodov. Vo vacsine hier a diem sa pouziva na zmenu farby po riadkoch na vytvorenie oblohy (napr. Oscar,Turrican a vlastne skoro vsetky behacky).. V deme State of the Art sa pouziva napr. na stvorcove farebne pozadie. Cele demo Gagrakacka je robene pomocou copperu. Dalej sa da copper vyuzit na tzv. copper chunky mod (nemeni len 1 farbu, ale viac farieb) pouzity vo vela demach (iducich vacsinou na "holych" A1200). Pouzivaju ho aj hry napr. Fears,Gloom,Alien Breed 3D - vsetky robene pomocou copper chunky modu. Cize o zobrazovanie sa stara copper a cpu maju volne pre ine vypocty narozdiel od pouzitia chunkytoplanar rutiny, kde sa vyzuziva procesor, ale to uz vacsinou na amigach s 030 a vyssie + fastram. S pouzitim copperu je cpu volne a stiha to aj na holej A1200, ale je to zas na ukor kvality (3x3 body). Vsetky spomenute veci su len co ma narychlo napadli,samozrejme ze je toho ovela viac...

                  Pri HW programovani sa praci s copperom nevyhnes a urcite je dobre zacat s nim ako s prvym pre jeho jednoduchost.




                  PS: Kym som toto dopisal, tak sem boli vlozene 2 prispevky...
                  Naposledy upravil DJM; 04.03.2016, 23:31:29.
                  Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
                  Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

                  Komentovat


                    #54
                    O: Assembler - všeobecná logika

                    Amiga - PMD 85

                    Komentovat


                      #55
                      O: Assembler - všeobecná logika

                      Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
                      Zajtra ti sem hodim nejaky priklad.
                      Zatiaľ nemusíš, ale keď budeš mať chuť brániť ti nebudem . Zatiaľ sa pozriem na tie príklady na disketách k Amiga Review. Predpokladám, že AsmPro dokáže zobrazovať príklad aj bez kompilácie. Teda zkompiluje asi do pamati. No proste A a potom J .
                      This is my second learning-intro ! This time with use of interrupts, timer, blitter and music. Thanks to my friend Nainain for his tune ! Margins, and unsmoo...
                      Amiga - PMD 85

                      Komentovat


                        #56
                        O: Assembler - všeobecná logika

                        Tak jsem si uložil obrázek, tedy příklad pro COPPER z Amiga Review 17, abych nemusel pořád zapínat emulaci. Dám to i sem, níže je zdroják (soubor). Není to ADF, ale přímo zdroják.
                        Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: copper.jpg
Počet zobrazení: 1
Velikost: 77,8 KB
ID: 108771
                        copper_demo1.adf
                        Naposledy upravil Lisiak; 05.03.2016, 21:07:00.
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                          #57
                          O: Assembler - všeobecná logika

                          Aj ti to funguje ? Teda je program ukonceny korektne ?, "vrati" sa do assembleru ? ))
                          A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                          Komentovat


                            #58
                            O: Assembler - všeobecná logika

                            Ano, z programu mi neskor bolo jasné, že sa musí kliknúť myšou... .
                            Amiga - PMD 85

                            Komentovat


                              #59
                              O: Assembler - všeobecná logika

                              A kdo obnovuje povodny/systemovy copper po stlaceni LMB ? Ze by to robil Asm automaticky ?
                              A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                              Komentovat


                                #60
                                O: Assembler - všeobecná logika

                                Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
                                Ze by to robil Asm automaticky ?
                                Také veci Ťa musím učit? A aké je prosím pokračovanie príbehu o Copperu?
                                Amiga - PMD 85

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X