Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #46
    O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

    Je to naprosto suprový! Metroida bych si na Amize dal, takže pak mohu pomoci spíchnout nějakou mapu. Tohle střílení vypadá jak Contra, palec nahoru!
    Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

    Komentovat


      #47
      O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

      Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: snajpa snajpa.png
Počet zobrazení: 1
Velikost: 13,9 KB
ID: 109007
      Je to hrozné, ale času na nějakou smysluplnou tvorbu není ale vůbec dost. Dnes jsem si po nehezky dlouhé době sedl k emulátoru s lahví kvalitní whiskey, a jediné co jsem zvládl po cca 3 hodinách práce, je tenhle roztomilý snajpřík. Chtělo by to nějakou motivaci, nějakou veselou akci kde se bude zase chlastat a hrát Turricana a Dune3 a tak... Oldcomp žel časově nedávám, a ani to asi nebude tolik zaměřený na Amigu.

      Komentovat


        #48
        O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

        O praseparty už jsi slyšel?
        "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

        Komentovat


          #49
          O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

          Snajpr je super!
          Amiga DraCo DaMi PegasosII G4 G5

          Komentovat


            #50
            O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

            jasne, prase party za mesic
            pařba a flink chtěj celýho člověka...

            Komentovat


              #51
              O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

              Jednou zkompilovaný kód už není možné dekompilovat, co?
              "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

              Komentovat


                #52
                O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                Myslím že takoví ty lidi, co si říkali hekři, to uměli. Jsou týpci co rozeberou a přepíšou program z dumpu cartridge pro NES, žejo. Notabene u něčeho tak rozšířeného a zdokumentovaného jako je Amos Basic. Určitě na to ale nebude žádná jednoduchá utilita nebo aplikace, a pro lidi co by to dali asi takováto dost "nimravá" práce bude dnes sotva atraktivní...

                Komentovat


                  #53
                  O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                  jj, prasepárty slyšel, ale zlatý voči, že bych teď někam jel. To ze mě mluvil chlast Volno jentak nebude, když je roztáčím cirkulárku a řežu dříví na zimu. Obvykle okolo vánoc začne být nostalgická nálada tak akutní, že se nejspíš vrátím ke kódu. Do tý doby snad občas nějaká grafika...

                  Komentovat


                    #54
                    O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                    "to ze mě mluvil chlast" dobrá hláška praseparty se veze v podobném duchu koukej dorazit
                    pařba a flink chtěj celýho člověka...

                    Komentovat


                      #55
                      O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                      Vyšla nová knížka o programování v AMOSU (anglicky):



                      Bohužel nevím, které verze AMOSu se týká.
                      "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                      Komentovat


                        #56
                        O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                        Takže update po deseti letech... v zásadě zjišťuju, že se dá skoro všechno, včetně roztomilého spray-gunu přesně jako z Turricana, ale průšvih jsou ty BOBy. Jakmile zobrazím víc než dva nepřátele a pár střel, hra se znatelně zpomalí. Když jsou střely sprity (a pak je ovládnutí jejich vykreslování + kolizí na scrollujícím pozadí real horrorshow) , můžu mít nepřátel víc.. asi tak tři. Což není řešení. Takže řeším, jestli vytváře další grafiku a efekty v "enginu", s vědomím že to bude pomalé až hanba, nebo zkoumat jestli by to nešlo nějak urychlit. V příručkách k AMOS basicu se vesele uvádí, že není problém mít až 64 bobů na obrazovce, a dvanáctistovka by to měla v pohodě zvládnout... dělám tedy asi něco špatně. Uvidíme.

                        Komentovat


                          #57
                          O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                          Nevidím do tvých programových struktur a neprogramoval jsem nikdy v Amosu. Pokud jsem se hrál s jiným programovacím jazykem a optimalizoval jsem něco na rychlost, hodně pomohlo, když jsem kód programu ošetřil podmínkami IF (a tak dále). Tedy mou chybou v programovaní bylo, že i když jsem měl logiku kódu chovající se správně, nechával jsem naprázdno vykonávat některé příkazy, které na správnou funkčnost logiky mého programu neměli vliv. Když jsem takovouhle část kódu ošetřil podmínkami, aby se opravdu vykonávalo pouze to, co potřebuji i za podmínky, že byl kód programu tak o pětinu delší kvůli IFům, jsem měl program řekněme pět krát rychlejší. Pak se samozřejmě v rámci konstrukce programu může pokračovat dál. Můžeš samozřejmě v rámci Amosu dělat něco špatně ve věci, do které já již jako neAmosák nevidím. Hodně štěstí v programování

                          EDIT: Někdy jsem měl optimalizovaný kód i o polovinu delší od jeho neoptimalizované verze, protože jsem jeho funkčnost více rozepsal, ale zároveň více zpřesnil a tedy více zrychlil.
                          Naposledy upravil Lisiak; 27.07.2017, 02:36:38.
                          Amiga - PMD 85

                          Komentovat


                            #58
                            O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                            Autorem citovaného textu je blackgoat Přejít na původní příspěvek
                            V příručkách k AMOS basicu se vesele uvádí, že není problém mít až 64 bobů na obrazovce, a dvanáctistovka by to měla v pohodě zvládnout... dělám tedy asi něco špatně. Uvidíme.
                            Blitter je pomaly... V prirucke mozno mysleli 64 bobov ale zrejme pri velkosti jedneho bobu 16x16pixelov ( a bohvie pri kolkych bitplanoch to mysleli, cim menej tym rychlejsie ) a neviem ci este pri 50 FPS.. Preto spravit peknu hru na Amige vyzadovalo pouzivat rozne finty a ojeby, aby sa dosiahlo sviznej rychlosti. A to nemyslim len v Amose, v hocicom aj v Asm.
                            Rozhodne by si okrem bobov mal pouzit aj sprity a nejako to rozumne rozdelit v programe, ked das vykreslovat blitrom, medzitym zas pouzit CPU a pauzu na cakanie blitteru az potom. Aby sa zbytocne necakalo kym blitter dokresli a potom zacne CPU nieco pocitat, ked sa to moze robit naraz...
                            Naposledy upravil DJM; 27.07.2017, 06:51:34.
                            Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
                            Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

                            Komentovat


                              #59
                              O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                              mozno by si to mal prerobit do Blitz Basicu, tento programovaci jazyk som si kedysi kupil original aj s priruckou a co citam na nete, tak je rychlejsi, napr:

                              --------------------------------------------------
                              A1200 + Blizzard 1230/50Mhz + 32MB RAM, AMD RYZEN 9 5900x 32GB DDR4 RAM AMD R9 380 4GB, MAC OS X BigSur,

                              Komentovat


                                #60
                                O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                                Blitz basic je proti AMOSu:
                                a) rychlejší
                                b) schopen pracovat s AGA grafikou
                                c) méně příjemný na práci
                                "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X