Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #61
    O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

    a BLitz lepsie spolupracuje s Assemblerom
    --------------------------------------------------
    A1200 + Blizzard 1230/50Mhz + 32MB RAM, AMD RYZEN 9 5900x 32GB DDR4 RAM AMD R9 380 4GB, MAC OS X BigSur,

    Komentovat


      #62
      O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

      Autorem citovaného textu je Predseda Přejít na původní příspěvek
      Blitz basic je proti AMOSu:
      a) rychlejší
      b) schopen pracovat s AGA grafikou
      c) méně příjemný na práci
      ja bych dodal

      a) MNOHEM rychlejsi
      b) existuje AGA extension i pro Amos, ale je to spis utrpeni
      c) to jsem nijak nepozoroval, ano, je tam min hotovych nastroju, ale zase si to muzes udelat jak chces sam...

      dovolim si doporucit mrknout na EAB, casto se tam objevuji priklady – herni enginy chcete-li, psane v BB, ze kterych se muzes mnohe naucit nebo je rovnou pouzit a dal rozvijet

      jako priklad
      strilecka https://eab.abime.net/showthread.php?t=85844
      stardust tunnel https://eab.abime.net/showthread.php?t=83925
      mlaticka https://eab.abime.net/showthread.php?t=83971
      street fighter https://eab.abime.net/showthread.php?t=84957

      Komentovat


        #63
        O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

        Ono škoda že nevyšla k Blitzu česká příručka. Já si přečetl tu Amosovou pro verzi 1.3 a z ní jsem pak plynule přešel na Amos Pro v angličtině. Ale jako základ byla ta česká knížka prostě supr, pochopil jsem jak to pracuje a pak už to nebylo těžké.
        "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

        Komentovat


          #64
          O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

          Spíš myslím že jsem opravdu narazil na hranice Amigy - rozhodně amigáckého basicu - a cesta dál by vedla jen přes nějaké ultra triky v Assembleru, což zkrátka už není pro můj vypitý mozek. Skoro bych se i vsadil, že to všechno zabíjí ten blitter - když vypnu wait vbl, sice to problikává, ale rychlost je vysoká i při velkém počtu objektů a všelijakých mých neoptimalizovaných výpočtů v pozadí. Takže blitter.

          Když bych trochu zapracoval a využil co nejvíc sprity, dostal bych se k typickému amiga - game - looku. Velkej panáček, desítky sprajtových střel, několik nepřátel typu robokuře z turricana velikostí zhruba třetina hrdiny, semtam vyjímečně nepřítel velikostí roven, a když to nescrolluje tak nějaký ten velký tank nebo vrtulník. To jsem ale nechtěl, to boří celý koncept hry, chtěl jsem něco jako kontru kde se bojuje proti lidským nepřátelům, a ne robokuřatům

          To je vlastně ten zásek. Momentálně si hraju s tím, aby hra vypadala tak jak chci, a ono to jde, ale je jasné že z toho nic finálního a hratelného nebude. Nebo bych musel vymyslet nějaké nové téma, kde se místo s nepřáteli v jungli bojuje s robokuřaty na farmě agrofertu, nebo co já vím. A to mi nějak nejde

          Komentovat


            #65
            O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

            Autorem citovaného textu je blackgoat Přejít na původní příspěvek
            Spíš myslím že jsem opravdu narazil na hranice Amigy - rozhodně amigáckého basicu - a cesta dál by vedla jen přes nějaké ultra triky v Assembleru, což zkrátka už není pro můj vypitý mozek.
            To na co jsi narazil rozhodne nejsou hranice Amigy. narazil jsi na AMOS a ani tady bych si netroufl tvrdit ze jde primo o hranice, spis porad tu neznalost. AMOS toho za tebe udela spoustu, ale je to vykoupeno nizsi rychlosti. Dal predpokladam, ze narazis take na neznalost toho, co Amiga (i AMOS) skutecne umoznuje, a nemyslim si ani, ze jedina cesta z toho ven je assembler. Jen je treba proste prijit na to, co je dobre delat pomoci blitteru, co pres CPU a jak to vhodne zkombinovat. Jednou z moznosti by bylo treba skrolovani pozadi porad v 50 fps a postavicka + nepratale v 25fps, pak to nebude bit tolik od oci...
            Naposledy upravil ExiE; 27.07.2017, 21:19:15.

            Komentovat


              #66
              O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

              No za týden nám to ukážeš, my ti to zkritizujem a pak konečně pochopíš, že správný žánr pro AMOS jsou logické hry a adventury

              Jako i v AMOSU jde vytvořit rychlou akční hru, ale to už musí být člověk v tom jazyku fakt mistr. Třeba z Babeanoidu mi padá čelist. Ale i z - Dave promine - Burton Birda. Nebo Base Jumpers.
              "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

              Komentovat


                #67
                O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                Ty jo, ten Base Jumpers je supr!
                Amiga - PMD 85

                Komentovat


                  #68
                  O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                  Waitvbl necaka na blitter ale na vertical blank ( kym bude luc na zaciatku obrazovky ). ten by si nemusel pouzivat vobec, keby pouzivas double buffer a frame interrupt.
                  Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
                  Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

                  Komentovat


                    #69
                    O: Ahoj, já jsem nějakej Josef a zkouším vytvořit gamesku pro Amigu.

                    Chystá se nová knížka (in English) o programování v Blitzu:

                    "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                    Komentovat

                    Zpracovávám...
                    X