Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

    ...a blikají už pouze některé barvy z palety... a to pouze při pohybu... snížení počtu barev ani rozměru mapy nepomáhá. Nechápu

    Komentovat


      #17
      O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

      Mne tam stale nepasuje to "BOB Draw" ktore je az za WaitVBL:Screen Swap.

      Koniec prikladu by sa mi pacil skor takto:

      Screen copy(1),IX,XY,SW+IX,SH+IY To logic (0),STX,STY

      End If

      Bob Draw
      Wait Vbl : Screen Swap 0


      Ale ber to/mna s rezervou, kedze s Amosom nemam skusenosti.



      ok, já jen potřebuju z obrazovky s mapou vzít výřez, aby nebyla zbytečně zobrazená kráva 800*656 pixelů velká. samozřejmě to jde i takhle, zobrazit maximálně velkou obrazovku a lítat po ní, ale asi to není moc košer. nebo jo?
      Da sa to urobit tak ze budes kopirovat tu cast ktoru potrebujes, takto som to v ASM riesil tu:

      Zdrojovy obraz ma 1280x1024 px. A podla polohy X,Y je zobrazena cast obrazku.

      Ale aj tak ze budes zobrazovat cast obrazu z 800x656 bez kopirovania. Pouziva sa Modulo bitplanov, ale toto si isto Amos obsluhuje sam.
      Tiez som to skusal tu:



      Takze sposobov bude niekolko. Ide o to ci Amos dokaze obnovit povodne pozadie za BOBom. Myslim ze ano, toto je zaklad prace s grafikou.

      Rozhodne si treba precitat knihu a vyskusat/pochopit niekolko prikladov, takto to je len spekulovanie .

      Ak prides na to ako to funguje tak sem s tym,
      A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

      Komentovat


        #18
        O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

        Zkusil si snížit počet barev i na 2? Nevím, co je to u tebe snížení počtu barev
        Amiga - PMD 85

        Komentovat


          #19
          O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

          Autorem citovaného textu je blackgoat Přejít na původní příspěvek
          ...a blikají už pouze některé barvy z palety... a to pouze při pohybu... snížení počtu barev ani rozměru mapy nepomáhá. Nechápu
          No tak mi to pripada tak ze kopirujes BOBy do aktívnej obrazovky. A vtedy Blitter "nestihne" skopirovat vsetky bitplany dochadza potom k niecomu co opisujes.
          Jednoducho povedane ze rychlost vykreslenia obrazovky je rychlejsia ako blitter.

          Ak mas nastavených 32 farieb (5 bitplanov) tak napríklad 4 bitplany su skopirovane vcas ale ten posledny az po "prechode" el. lucu.
          Znizenie farieb nieje riesenie. Ked pridas dalsie objekty tak sa ti tento problem vrati a budes zase na zaciatku..
          Naposledy upravil ObiWanKen; 15.03.2016, 19:53:56.
          A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

          Komentovat


            #20
            O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

            Také je možné, že na CRT monitoru by to neblikalo, LCD nemá VBL.
            "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

            Komentovat


              #21
              O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

              Jasně, kopíruju část obrazovky s mapou a bobem do aktivní obrazovky. Takže to je blbost. Prozatím (potřebuju zhruba vědět jak hra může vypadat, rozhýbat panáčka atp.), pomohlo by nějak to vykreslení obrazovky zpomalit tak, aby blitter stíhal (a jak, případně?)

              Zkusím se trochu rozkoukat ve zdrojáku Dithells wonderlandu, ten běhá krásně...

              Já jsem na programování zatím totální blbák, a skoro 20 let jsem s amigou nic nedělal. Ale je to super pocit když se něco povede

              Ještě se chci zeptat, co ten blitz basic? V amosu stejně ty nadstavby jako AMAL, TOME všechno zpomalují. Dá se BB + nějaké manuály někde stáhnout? Jinak díky za všechny nápovědy.

              Komentovat


                #22
                O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                Predseda: tohle asi ošetřuje emulátor, nemyslíš? žádná gameska z toho milionu adf co mám postahováno tohle nedělá

                Komentovat


                  #23
                  O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                  ObiWanKen: tak to bude určitě jak říkáš, prdnul jsem do loopu wait 16 a blikání zmizelo. ovšem je to pomalé neuvěřitelně... to bude chtít všechno překopat.

                  Komentovat


                    #24
                    O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                    Autorem citovaného textu je blackgoat Přejít na původní příspěvek
                    Ja Dá se BB + nějaké manuály někde stáhnout? Jinak díky za všechny nápovědy.
                    třeba zde

                    Naposledy upravil Solaris104; 15.03.2016, 22:08:59.
                    I love Amiga

                    Komentovat


                      #25
                      O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                      Autorem citovaného textu je Predseda Přejít na původní příspěvek
                      Také je možné, že na CRT monitoru by to neblikalo, LCD nemá VBL.
                      To je pravda, ale o toto sa stara HW kazdeho pocitaca. Tam problem nieje.
                      A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                      Komentovat


                        #26
                        O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                        blackgoat: Zvládl by si naprogramovat textovou hru?
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                          #27
                          O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                          Vsetko to bude o obsluhe Double bufferu. Spravna postupnost vykreslovania a prepinanie obrazoviek je klucom. Takato vec musi slapat na maximum (50fps). Nakoniec ked na to prides tak to bude len nejaka prkotina, uvidis. Hlavne je nevzdavat to !
                          Tiez sa vela naucis z prikladov.

                          Co sa tyka BB tak vtom som robil na PC. Amiga verziu som neskusal. Ale obsluha obrazoviek a Double bufferu bude podobna, a nielen na Amige ale aj na ostatnych platformach.
                          A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                          Komentovat


                            #28
                            O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                            teda dnes jsem se do toho zažral... odpadávam. jenom is poznačím, místo screen copy zkusit screen offset ha! https://eab.abime.net/showthread.php?t=59345

                            Komentovat


                              #29
                              O: AMOS - problém - bobíky nad scrollující obrazovkou nehezky blikají

                              Lisiak4: ale snad tak zle na tom nejsem To musí být přece sranda... (min. v AMOSu)

                              ObiWanKen - obávám se, že AMOS mi větší kontrolu nad obrazovkami přes screen copy nedovolí, ale momentálně jsem to vypustil. Screen offset řeší vše, scrollí to tak, jak jsem z Amigy zvyklý. Nevýhoda (prý, zatím jsem nezkoušel) - přijdu o dva sprity, boby se hýbají po mapě a ne po obrazovce (což mi spíš vyhovuje), žere to víc paměti.

                              Apropo, jak myslíte, že to zvládnu s paměti? Na eab mě lidi varovali před nedostakem paměti a prý že 32 barev je na takovou hru moc. Jestli to chápu dobře, sprity využívají 16 barev, a to druhou půlku palety, takže bych měl tomu paletu přizpůsobit? A je to tak, že barvy "zabrané" sprity nebudu moci použít na bobech a mapě, nebo budu? Rád bych, aby hra šlapala na holé amize s 1MB paměti, bylo by to víc hezké, než na ECS hru emulovat dvanáctikouli.

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X