Dělám editor levelů pro plošinovku.
Mapa se skládá z políček a je načtena jako string, jehož délka = políček v ose x * políček v ose y.
Zatím, jako správný stupído, mapu zadám ručně, rovnou z programu nebo editací souboru v externím editoru.
Takže tuto handmade mapu načtu do editoru, vyberu jednu z 256 ikon, a plácnu jí na vykreslenou obrazovku. Teď potřebuju změnit hodnotu stringu s mapou, a uložit ho na disk.
ZLEVA$=Left$(MAPKA$,PX+(PY*50)-1) : Rem Nacte z mapy se sirkou 50 policek puvodni stav az ke zmenenemu policku
CENTER$=Str$(VYBTILE) : Rem Cislo pastnute ikony prevede na text
...
MAPKA$=ZLEVA$+CENTER$+ZPRAVA$ : Rem nacte zmenenou mapu zpatky do stringu
Kde je chyba je jasné, Str$ vyhodí číslo v podobě textu takže třeba 133, ale my potřebujeme jeden jediný byte s hodnotou čísla ikony.
Odpověď by se mohla skrývat v příkazu PEEK, který vrátí hodnotu 8bit bytu z adresy v paměti.
Nojo, ale kde já nebohý najdu v paměti adresu číselné proměnné VYBTILE?
Tyhle věcičky už jsou nad moje schopnosti. Poradíte někdo?
Mapa se skládá z políček a je načtena jako string, jehož délka = políček v ose x * políček v ose y.
Zatím, jako správný stupído, mapu zadám ručně, rovnou z programu nebo editací souboru v externím editoru.
Takže tuto handmade mapu načtu do editoru, vyberu jednu z 256 ikon, a plácnu jí na vykreslenou obrazovku. Teď potřebuju změnit hodnotu stringu s mapou, a uložit ho na disk.
ZLEVA$=Left$(MAPKA$,PX+(PY*50)-1) : Rem Nacte z mapy se sirkou 50 policek puvodni stav az ke zmenenemu policku
CENTER$=Str$(VYBTILE) : Rem Cislo pastnute ikony prevede na text
...
MAPKA$=ZLEVA$+CENTER$+ZPRAVA$ : Rem nacte zmenenou mapu zpatky do stringu
Kde je chyba je jasné, Str$ vyhodí číslo v podobě textu takže třeba 133, ale my potřebujeme jeden jediný byte s hodnotou čísla ikony.
Odpověď by se mohla skrývat v příkazu PEEK, který vrátí hodnotu 8bit bytu z adresy v paměti.
Nojo, ale kde já nebohý najdu v paměti adresu číselné proměnné VYBTILE?
Tyhle věcičky už jsou nad moje schopnosti. Poradíte někdo?
Komentovat