Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

AMOS basic - střílení do různých směrů

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    AMOS basic - střílení do různých směrů

    Normálně se střílí jednoduše - objeví se střela na souřadnici hráče a pokračuje v souřadnici X + rychlost střely.

    V alternativním módu bych ale rád, aby šlo střílet jako v Turricanu - jakoby pomyslný zaměřovač opisoval kružnici kolem postavičky. Tuším, že by na to mohla být nějaký geometrická funkce, ale jak to provést v praxi? Z matematiky si už toho moc nepamatuju... Nepoužívám AMAL, prostě se musí každý VBL nastavit nové souřadnice.

    #2
    O: AMOS basic - střílení do různých směrů

    Ahoj, tu mas priklad na otacanie po kruznici pomocou goniometrickych funkcii sinus a cosinus. V amosovi mozes zadat Degree (alebo ako to bolo) aby sa pouzivali stupne, inac by si musel uhol preratat do radianu ( uhol*((2*PI)/360) ). Uhol je samozrejme od 0 do 359 ( v stupnoch ) a vysledok je v desatinnych cislach. Velkost kruznice zmenis vynasobenim newx a newy nejakou konstantou.

    Otacanie okolo osi Z:

    newx=x*cos(uhol)-y*sin(uhol)
    newy=y*cos(uhol)+x*sin(uhol)

    Samozrejme na prakticke pouzitie pre tvoju aplikaciu to neni uplne vhodne, lebo by to bolo pomale a myslim ze aj zbytocne vela uhlov otocenia.

    Mozes si to vsak upravit a predpocitat sin a cos hodnoty do tabulky a pouzit napr. 36 stupnov na celu kruznicu ( napr. v stardustovi je na otocenie raketky dokola 36 spritov a vypada to skvele ). Dalsie urychlenie by bolo nepouzivat desatinne cisla a pouzit len cele.

    Tolko na rozpamatanie sa matematiky..
    Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
    Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

    Komentovat


      #3
      O: AMOS basic - střílení do různých směrů

      Díky, to by mohlo být ono... Myslíš tedy, že počítání v desetinných číslech zpomalí program víc než vytvoření a načítání nějaké array? Já se v tom zatím moc nevyznám, spoustu věcí mám v kódu dost dřevácky pomocí opakování if...then a gosub. Přemýšlím jestli by se to urychlilo kdybych místo gosubů začal používat procedury, ale zase jsem četl že amosovskej kompiler procedury moc nezvládá...

      Komentovat


        #4
        O: AMOS basic - střílení do různých směrů

        Autorem citovaného textu je blackgoat Přejít na původní příspěvek
        Myslíš tedy, že počítání v desetinných číslech zpomalí program víc než vytvoření a načítání nějaké array?
        Na procesory slabsom ako 68060 urcite.
        Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
        Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

        Komentovat

        Zpracovávám...
        X