V zásadě vím, jaký je rozdíl mezi procedurou a subrutinou, pokud jde o to jak je napsat. Ale na co používat jedno, a na co druhé? Co je rychlejší, co je šikovnější?
Když bude kód hry obsahovat několik nepřátel a dalších objektů, je lepší (=rychlejší) mít pro každého zvlášť načtené parametry (poloha X, Y, směr pohybu, typ střely, počet hitpointů...) takže počet proměnných naroste geometrickou řadou (nepritel1_x, nepritel2_x, ...), nebo mohou být tyto hodnoty uložené v tabulce, a načíst se do proměnných jediné procedury která se prostě zopakuje 20x s odlišnými parametry? Určitě ubyde délky kódu, ale zase se budou muset převádět hodnoty z tabulky do aktuálníh proměnných - což program zpomalí...
Nikde jsem žádná konkrétní doporučení nenašel, příručky uvádí buď úplné základy, nebo konkrétní příklady jak provést to či ono, které jsou obvykle dost zjednodušené. A když jsem se ptal lidí, co programují... tak je evidentní že dnes už se programuje úplně jinak
Když bude kód hry obsahovat několik nepřátel a dalších objektů, je lepší (=rychlejší) mít pro každého zvlášť načtené parametry (poloha X, Y, směr pohybu, typ střely, počet hitpointů...) takže počet proměnných naroste geometrickou řadou (nepritel1_x, nepritel2_x, ...), nebo mohou být tyto hodnoty uložené v tabulce, a načíst se do proměnných jediné procedury která se prostě zopakuje 20x s odlišnými parametry? Určitě ubyde délky kódu, ale zase se budou muset převádět hodnoty z tabulky do aktuálníh proměnných - což program zpomalí...
Nikde jsem žádná konkrétní doporučení nenašel, příručky uvádí buď úplné základy, nebo konkrétní příklady jak provést to či ono, které jsou obvykle dost zjednodušené. A když jsem se ptal lidí, co programují... tak je evidentní že dnes už se programuje úplně jinak

Komentovat