Chlapi, ked chcete novy OS,3d hry a prehliadace, prejdite na OS4 (trafo tam mas novy OS). Neviem preco si vsetci myslite, ze na 3D hru treba FPU. Na to staci bud silny procesor, alebo GFX karta ( najlepsie oboji ). Zaklad rychleho programu je CACHE pamat. Keby mala Amiga aspon L2 cache, tak je vykon CPU niekde inde. FPU je len na pocty s desatinnymi cislami, co sa da celkom v pohode opustit. FPU na 68030 bolo uplne zbytocne a pomale.
Trafo a pre mna su zaujimave aj dema, ktore su robene na 060 a na 030 idu dost trhane. A na poslednu vetu som ti odpovedal v mojej prvej vete.
Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)
Chtělo by to nějaký úplně nový OS s moderními funkcemi,prohlížeč,přehrávač médií atd. Pak bych možná uvažoval o koupi.
PS: Ja som sa k Amige vratil okrem ineho aj hlavne koli neotravnemu OS, kde je pan uzivatel a nie stroj ! Takze som sa tym padom chcel vyhnut modernym OS,ktore na mna neposobia pozitivnym dojmom... Nic v zlom, len moj nazor a radost z tohto stroja a OS...
Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)
On uz vznika, treba Riva player, ale myslim ze i do budoucna pujde spis o vyjimecne veci podobneho zamereni jako dekompresory formatu, porty nekterych her a podobne.
S tím jak se Vampire těší oblibě tak se bojím aby nezačal vznikat software "Vampire-only".
Pokud skutecne zacne ve vetsi mire vznikat Vampire only software, bude to velka vyhra...
Stavajici Amigy (68k) uz rychlejsi nikdy nebudou a vyvoj software stagnoval uz dlouhe roky. WinUAE, prestoze nabizelo mnohem vyssi vykon, nikdy vyvojare nepritahlo. Vampire ma sanci restartovat vyvoj 68k software, ktery skutecne bude moct vyuzit vykon ktery tyto karty nabizi a aby to nejelo na pul plynu, nema smysl nevyuzivat vsech moznosti...
Jsem rad, ze ruzove bryle tu nosi vice lidi... Doposud se Gunnar vyjadroval na pozadavky software developeru vzdy pomerne nepratelsky. Nevim, jake mas iluze o "vykonu" těchto karet, ale od 68060 na 150 MHz bez FPU (byt s velice rychlou pameti) toho mnoho ocekavat nemuzes. Teoreticky by byl Vampire idealni pro 2D hry typu Neo Geo arkad, strategii ala Warcraft ci RPG v zanru Baldur´s Gate, ale nemyslim, ze by je nekdo pro Vampire zkonvertoval. Dostupne replacement enginy mají podstatne vyssi naroky, nez Vampire dokaze uspokojit (eg. GemRB - engine pro Baldur´s Gate a podobne hry - podle mych vlastnich zkusenosti vyzaduje nekolikanasobne vyssi rychlost CPU). Emulatory vyspelejsich systemu jsou take zcela mimo hru (mozna nejaka starsi verze MAME by mohla fungovat obstojne rychle).
Jsem rad, ze ruzove bryle tu nosi vice lidi... Doposud se Gunnar vyjadroval na pozadavky software developeru vzdy pomerne nepratelsky. Nevim, jake mas iluze o "vykonu" těchto karet, ale od 68060 na 150 MHz bez FPU (byt s velice rychlou pameti) toho mnoho ocekavat nemuzes. Teoreticky by byl Vampire idealni pro 2D hry typu Neo Geo arkad, strategii ala Warcraft ci RPG v zanru Baldur´s Gate, ale nemyslim, ze by je nekdo pro Vampire zkonvertoval. Dostupne replacement enginy mají podstatne vyssi naroky, nez Vampire dokaze uspokojit (eg. GemRB - engine pro Baldur´s Gate a podobne hry - podle mych vlastnich zkusenosti vyzaduje nekolikanasobne vyssi rychlost CPU). Emulatory vyspelejsich systemu jsou take zcela mimo hru (mozna nejaka starsi verze MAME by mohla fungovat obstojne rychle).
Ruzove bryle na rozdil od Tebe nenosim Jen jsem se pokusil obhajit nazor, ze (teoreticky) vznik softwaru, ktery by vyzadoval Vampire, neni nic hrozneho. Pokud by se me nekdo zeptal jestli se to stane, tak by se ukazalo, ze jsem skeptik...
Snad jen v jedine veci jsem optimista a to ze V4 bude mit drive nebo pozdeji FPU.
A co se tyce hernich zanru, o tomhle shodou okolnosti premyslim uz dlouho a v podstate jsem dosel na to, ze vsechny ty skakacky a hopsacky jsou uplne na <|>, protoze na Amigu uz jich existuje milion a je to furt na jedno brdo. Jedina nova hra ktera vznika pro 68k a prijde mi super je Scourge of the Underkind.
Jo a jeste jedna poznamka specialne pro Tebe, vazne si myslis, ze jednim z dulezitych duvodu konce Amigy bylo piratstvi? Mozna je to na i na novy topik, ale ja to povazuju za mytus!
U Vampu je skutečně problém, že výkon emulovaného 68k není nijak brutální (podle aplikací tak 2x-2.5x rychlé 060ky) a použitá technologie zatím o mnoho víc neumožňuje (viz. V2 vs V4). Gunnar to řeší tím, že implementoval AMMX, aby to kompenzoval tímto způsobem, ale zatím ammx podporuje pouze přehrávač Riva, a zřejmě hned tak něco jiného jej podporovat nebude. Takže je to technologie na pochodu, a uvidíme co přinese budoucnost.
Piratstvi nebylo na Amize problemem, dokud nezacala kontrakce jejiho trhu. Kdys mas drtivou vetsinu uzivatelu v low-cost kategorii, velka cast z nich bude chtit snizit cenu softwaru jeho nelegalnim kopirovanim (to je prirozene). Navic je to skupina, ktera v pripade potreby rychle preskoci na jiny typ low-cost stroje (konzole, PC). Kdyz tedy ubyl celkovy pocet uzivatelu, podstatne se snizilo mnozstvi platicich zakazniku (jejich podíl se naopak v komunite zvysil) - to uz bylo citelne pro herni spolecnosti. Piratstvi tedy nebylo pricinou padu Amigy, pouze jej prohloubilo. Kdyby Commodore vydal na zacatku 90. let konkurenceschopne stroje a ty byly uspesne, tak by Amiga trh nelegalni kopirovani nijak zvlast neovlivnilo.
@ExiE
Piratstvi nebylo na Amize problemem, dokud nezacala kontrakce jejiho trhu. Kdys mas drtivou vetsinu uzivatelu v low-cost kategorii, velka cast z nich bude chtit snizit cenu softwaru jeho nelegalnim kopirovanim (to je prirozene). Navic je to skupina, ktera v pripade potreby rychle preskoci na jiny typ low-cost stroje (konzole, PC). Kdyz tedy ubyl celkovy pocet uzivatelu, podstatne se snizilo mnozstvi platicich zakazniku (jejich podíl se naopak v komunite zvysil) - to uz bylo citelne pro herni spolecnosti. Piratstvi tedy nebylo pricinou padu Amigy, pouze jej prohloubilo. Kdyby Commodore vydal na zacatku 90. let konkurenceschopne stroje a ty byly uspesne, tak by Amiga trh nelegalni kopirovani nijak zvlast neovlivnilo.
V dobe "upadku" tj rekneme mezi roky 93-97 rozhodne PC nebylo low-cost zarizeni. Low-cost byly konzole, ale tam zas byl v te dobe problem piratit hry, dokud nebyla prolomena ochrana PlayStationu a cena prazdnych CD a vypalovacek neklesla pod rozumnou mez. Jenze v te dobe uz Amiga vyrazne zaostavala, trend her se presouval do 3D a nut lidi kupovat "stare" hry...
Amiga trh v podstate prestal pro vnejsi svet existovat v roce 1995. Ona doba "upadku" byla neobycejne rychla: cca 1993-1995 a konec. V roce 1994 jsi mohl sehnat slusne PC (386DX, SVGA, HDD, monitor, 4 MB RAM) kolem 25000 Kc - tedy obdobne jako A1200 v zakladni konfiguraci s HDD.
Hry v omezenem 3D prostoru jako Doom a jeho klony si vystaci s integer vypocty, pro skutecne 3D hry typu Quake je FPU naprostou nezbytnosti.
Na co konkretne potrebujes FPU v Quake, co by sa nedalo napisat inak ?
To je snad jedno co sa pocita, takze aj Quake moze ist bez FPU.
Navyse ked nemas FPU, tak to neznamena ze sa neda napisat program, ktory by pouzival desatinne cisla.
Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)
Komentovat