Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Triedenie hier

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Triedenie hier

    S pribudajucimi hrami na mojej Amige sa potykam s problemom kategorii hier (kôli prehladnosti v systeme).Kde by som sa dozvedel co su to Dungeony co Arcady.Je nejake vseobecne pravidlo?
    Naposledy upravil Zihos; 02.05.2007, 05:29:07. Důvod: doplnenie a gramaticke upravy
    A1200, Blizard 1220/4, Mouse Leaguer Int. Corp. Model LG-BM-3816, Joy GJ Megastar jr SV 135

    #2
    Arkada - cesky bych rekl plosinovka - vetsinou ovladate nejakou postavicku a musite zdolavat prekazky, likvidovat nepratele, skakat po plosinkach (napr. Jim Power, Super Frog)
    Dungeon - vetsinou ovladate jednoho cloveka nebo skupinu lidi, kter ziji ve fantasy svete, hra ma RPG prvky, postupne hrac vylepsuje vlsatnosti postav, v typickem dungeonu se pohybujete v podzemnich kobkach (napr. Dungeon Master, Ishar)
    Shoot'em up - je muj oblibeny zanr strilecek, letite s raketou/letadlem a strilite vse, cos e hybe (napr. Project-X, Disposable Hero, Xenon 2)
    I love Amiga

    Komentovat


      #3
      Dungeon = skoro vždy rpg .
      Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
      -----------------------------------------------
      Líbí se mi Retropolis

      Komentovat


        #4
        Jak jsem za ta léta vypozoroval, tak na Amize se hry obvykle dělí tak, jako na Aminetu - tedy držím se obvykle tohoto:Tohoto se držím na odladěných systémech... jinak mám všechno v jedné složce Hry a hotovo, sám se v tom vyznám, tak co .
        Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

        Komentovat


          #5
          Autorem citovaného textu je DaMi Přejít na původní příspěvek

          RPG je nadřazená instance pro Dungeon. Za dungeony se takřka výhradně označují krokovací hry z vlastního pohledu, nejčastěji toho času v podzemí, čím více se začal používat pohled z nadhledu, nejvíce se podobající cínovým figurkám, používaným při stolním hraní RPG při bitkách, přestává se hovořit o dungeonech, ale začíná se hovořit o RPG.

          Pak je tady ten problém, že pojem "roleplay" je velmi přesně vymezený a dalo by se říci, že naprosté MINIMUM her, označovaných jako RPG, skutečně obsahují roleplay. Trik je v tom, že v počítačovém zpracování bylo těžké roleplay udělat a proto se autoři vytáhli jenom zpracováním vývoje postavy dle tabulek nějaké stolní RPG hry či si vymysleli systém, což s roleplayem jako takovým nemá nic společného (pokud za vývoj statistik označíme sbírání nových zbraní, bitvy a změnu zdravíčka, tak je RPG i Doom).

          Dungeony co znám obsahují skutečně minimum opravdových RP prvků, buď jsou tyto předlinkovány dějem, takže RP interaktivita nulová a celou dobu jen mlátíme příšery a mačkáme páky. Až o dost později došlo k implementaci RP prvků, nejlépe je to vidět na titulech jako Elder Scrolls nebo Fallout.
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

          Komentovat


            #6
            Ono také jde o to, že jednotlivé žánry se dost prolínají. Dungeon je jak píše davesade - pohled vlastníma očima, chodí se po políčcích, ale já třeba k dungeonům řadím i hry nefantasy, např. Hired guns, nebo sérii Black Dawn.

            Pak jsou skákačky - arcade. Typický představitel je Rodland, Bubble bobble a tak. Ale hranice mezi těmihle a střílečkami (shootem up) je taky velice nezřetelná - já třeba Turricana považuju za střílečku. Takže ono to prostě není tak jednoduché. Některé hry by asi zasloužily vlastní škatulku (Cannon fodder, kupříkladu), některé se vůbec zařadit nedají.
            "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

            Komentovat


              #7
              Za nejzávažnější dělení her z praktického hlediska považuji na akční, neakční a pro dva hráče. U mne se třeba na disku válí převážně RPG a adventury, přičemž si neustále rozbaluji WHDLoad releasy různých her, které stejně nemám jak zařadit, takže absolutně nejčastěji mám stejně hry v jednom adresáři a zkrátka si pamatuji co je co. Tyjo, tohle je skoro na diplomku .
              Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

              Komentovat


                #8
                Za nejzávažnější dělení her z praktického hlediska považuji na dobré a špatné
                "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                Komentovat


                  #9
                  Tak samozřejmě se předpokládá, že Work:Hry\ je adresář jen pro ty dobré .
                  Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                  Komentovat


                    #10
                    No já mám třeba dh1:hry/ a pak ještě jsem míval dh1:kraviny/, kde jsem měl miliony malinkých freewarových her, který jsem jeden čas zuřivě sbíral. A většina z nich měla dobrý nápad, ale opravdu špatné provedení, nebo to byly třeba různý srandičky typu Portal Kumquat, nebo Parachute Joust
                    "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                    Komentovat


                      #11
                      Ehm, dokud si tam neměl věci jako Idiot Fighter, tak se můžeš považovat za normálního člověka .
                      Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                      Komentovat


                        #12
                        Idiot Fighter rulez!

                        Komentovat

                        Zpracovávám...
                        X