Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Matematicky koprocesor MC68882RC50

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    Třeba tohle demo vyžaduje FPU.
    Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
    -----------------------------------------------
    Líbí se mi Retropolis

    Komentovat


      #17
      Dík moc za postřehy a shrnutí. No! Já nejsem 3D modelář a i kdybych byl, tak asi dneska nedělám na Amize, v listu na Aminetu jsem nenašel nic moc zajímavého, ale fakt jsem nevěděl, že existují dema, která koprocesor vyžadují. Zrovna Jesus Christ Motocross je super demo...

      Komentovat


        #18
        Veľa diem vyžaduje kopr , ale to sú väčšinou určené pre 040/060, kde je kopr. súčasťou cpu, pokial je cpu full.
        Aj niektoré 3D porty hier.
        Powerbook G4 A1138,MOS 3.18,OSX Tiger + LubuntuPPC 16.04
        Mkr.Tower Inf.II,Amiga 1200,BPPC603e+/210MHz/060/50MHz,256MB Ram,BVision, SCSI 2.5" 80GB,AOS3.2,MOS,AOS4.1FE
        E/Box Tower,Amiga 1200,Blizzard 1260/50MHz,128MB Ram,Mediator 1200TX,Voodoo 3 2000,SB128,Fast ETH,CF 8GB,AOS3.9
        Amiga 600,X601,Furia EC020,SMC PCMCIA WiFi Network Card
        AmigaCD32 + TF330 64MB RAM


        registered on https://amigamap.com/amiga-slovak_republic.html
        live on https://live.amigamap.com

        Komentovat


          #19
          Je to strašně dávno. V devadesátkách se to řešilo. Produkce, které jely jen na 040/060, používaly zabudované FPU hlavně pro texturování polygonů. Perspektivně korektní texturování vyžaduje lineárně interpolovat hodnoty U/Z, V/Z a 1/Z podél plochy polygonu (promítnutého na obrazovku). Aby se z nich získaly souřadnice textury [U, V], tak se musí udělat inverze interpolovaného 1/Z. A k tomu se používalo FPU, protože běží paralelně k CPU. Pokud se výpočet reciprocity chytře proložil CPU instrukcemi, tak vlastně běžely "zadarmo". Myslím, že právě paralelní běh FPU byl pro vývojáře nejlákavější. Samozřejmě FPU mnohem rychleji počítá goniometrické funkce, exponenciální funkce atd. Ale to se v demáčích asi tak moc nepoužívalo. Ve 3D programech naopak hodně.
          Naposledy upravil Defor; 17.12.2023, 18:02:44.

          Komentovat

          Zpracovávám...
          X