Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Rychlost WinUAE

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Rychlost WinUAE

    Mám takovej problém - nevyznám se v nastavování rychlosti ve WinUAE. Nechápu, jakej je rozdíl mezi 68020, 68EC020, co je to JIT, co je myšleno pod 68020+FPU atd. Na výchozí nastavení (fastest as possible, but maintain chipset timing) mi jede samozřejmě všechno, ale mne by zajímalo, jak zhruba rychle to pojede na mojí reálné Amize?

    Totiž stahuju nějaké dema na demopárty, abych měl materiály nějaké, v emulátoru to běží sladce, ale když zaškrtnu "Match A500 Speed", tak jedou dema pomalu až hrůza. Zkoušel jsem i nějaké demo, co mám na Amize na disku a které jede prokazatelně rychle - v emulaci velmi pomalu.

    V Amize mám Blizzard 1230/50 - což je asi ten problém - jak nastavit správně WinUAE, abych dostal přibližně tuto rychlost a mohl si tak předběžně ověřit funkci aplikací?

    Dík.
    Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

    #2
    Je to sice na starší verzi, ale hodně ti to napoví:
    Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
    -----------------------------------------------
    Líbí se mi Retropolis

    Komentovat


      #3
      Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
      Nechápu, jakej je rozdíl mezi 68020, 68EC020, co je to JIT, co je myšleno pod 68020+FPU
      ve zkratce:
      68EC020 - jde o označení CPU od Motoroly, toto cpu je standartně v A1200, jedná se o odlehčenou verzi, 020 cpu neměly implementovaný matematický koprocesor (FPU) pro výpočty v plovoucí desetinné čárce, což není pro hry celkem podstatné, koprák šel přidat samostně pokud to umožňovalo technické řešení karty, např. turbokarty
      68020 - plná verze cpu, taktovaná na 28MHz, byly jimi vybaveny první turbokarty pro A1200/600/500 (někde jsem četl, že i první prototypy A1200 měly tyto cpu, kvůli ceně je pak nahradili EC020/14MHz
      JIT - just in time, emulace jiného kodu než natívního v reálném čase,např MORPH by měl takhle emulovat x68 instrukce
      Sběratel Amiga pecek. WHDLoad and MUI registered user. Advanced bastler.

      Komentovat


        #4
        Plná verze 68020 zvětšovala použitelné množství paměti až na 4GB. EC (Embedded Controller) verze umožňovala v A1200 použít maximálně jen 16MB RAM. Čip poprvé také předvedl instruction cache ke zvýšení rychlosti operací. EC verze jenž naleznete v A1200 byla vybrána, protože byla mírně levnější protože neobsahovala cache paměť. Motorola jej původně navrhla pro použití ve videích a pračkách!

        Popis je dokonce i na portálu, ale já to vážně rád každému přežvýkám na požádání.
        Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

        Komentovat


          #5
          Moc to stále nechápu. Když jsem nastavil vše podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, tak v emulátoru se zmíněné demo trhá jak toaleťák. Teď jsem to zkusil na reálné Amize a jede to jako víno .
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

          Komentovat


            #6
            Technická - to zmíněné demo je zmíněno kde?
            Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

            Komentovat


              #7
              Taky zalazi na vykonu PeCe na kterem spoustis emulaci!

              Komentovat


                #8
                Prober: Aha, pardon, utkvělá představa, že jsem se o demu Deus Ex Machina zmínil. Na mé A1200 s turbínou jede prakticky stejně rychle, jako na WinUAE při "fastest as possible". Těžko se čeho chytat .

                ExSpawn: No rychlejší se snad dneska ještě sériově nevyrábějí .
                Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                Komentovat


                  #9
                  Abych to kapku doplnil... Ta EC020ka měla jenom 24bit adresovou sběrnici kdežto plná 020ka jí měla 32 bit, proto by mohla mít (teoreticky)až 4 GB RAM. OBĚ maji 256 B instrukční cache a taktovaný byly do zhruba 30 MHz. ECčko je samo levnější. 030ka má zvlášť instrukční a datovou cache (myslim po 4 kB ale nejsem si už jistej) a jednotku MMU (umožňuje používat virtuální paměť). Byla i EC030ka která neměla MMU. Žádnej z těchhle procesorů neobsahoval matematickej koprocesor (FPU). Jako doplněk se k nim dávala 68881 nebo 68882. S integrovanym FPU přišla až 68040ka, ta mela i to MMU a zase větší Cahce paměti (myslim 2x8 kB?). Vyrábí se i 68LC040 verze bez koprocesoru.
                  68060ka je dost odlišnej čip, má navíc branch cache (paměť předpovědí větvení), datovou sběrnici myslim 64 bitovou a je to superskalár, tudíž zpracovává najednou víc instrukcí. V plánu byla i mobilní verze pro notesy ale nevim, že by byla někde použitá.
                  Technologicky je to asi jako Pentium.
                  V emulátoru ti je skoro jedno jakej CPU emuluješ. Vliv to bude mít jenom u některejch programů který to maji v požadavcích. Třeba bez FPU nespustíš některý verze Lightwave atd.
                  Rychlost toho dema ovlivníš nastavenim poměru emulace mezi CPU a čipy. Ovšem pokud je to na AGAčka a nějakej nářez... Neznam PC, který by ještě dneska zvládlo emulovat naplno AGA čipy a jejich PALový vchytávky.
                  Na stole EUAE a WinUAE, exA1200 se slušnou výbavou, exA2000 HD 20MB a exA500 2x, aktuální jabka sem snad ani vypisovat nebudu

                  Komentovat


                    #10
                    hlavne by mu mel nekdo rict ze pro kazdy demo se ta rychlost bude lisit, takze dosahnout emulace 1230/50 pro dema je otazkou vyroby nekolika konfiguraci uae a experimentovani
                    Umřít v nejlepším umí málokdo. Dokázala to jen Amiga a Šlacha.

                    Komentovat


                      #11
                      Ona ta emulace bude vzdycky "fastest as possible", proste co PC stihne naemulovat. Kolonka "CPU emulation speed" jenom rika, kolik casu venujes emulaci chipsetu a kolik CPU (chipset -> nepraska ti zvuk, nevznikaji zahadne obrazove elementy...).

                      Jak napsal Chain, bude se ti to v ruznych demech lisit a podle me ani nijak nejde nastavit rychlost emulace. Jede to porad co to jde.

                      Taky to zpomalovat nema asi smysl. Ja bych nastavil 68020 + FPU, zapnul JIT Fastest possible, cache pro JIT na maximum.

                      Ja pak v Display pouzivam 800x600 Full screen native modes (pro PAL) nez filtru, nebo co mi unese LCD, tedy 1024x768 a zapnu OpenGL Filter. Je to pak interpolovane, sice to nevypada az tak amigovsky oldschool, ale vyplnuje to zase celou obrazovku.

                      Komentovat


                        #12
                        Určitě pro někoho zajímavé, já ovšem nikdy nebudu emulovat amigácké hry na PC šrotech. To si Amig příliš vážím, ale jak říkám pro někoho zajimavá volba.
                        Sběratel Amiga pecek. WHDLoad and MUI registered user. Advanced bastler.

                        Komentovat


                          #13
                          Emulátory jsou dobrý na práci - típání screenshotů apod. Užitečná věc. Když má ovšem člověk možnost hrát hry na origo hardwaru, ten pocit je prostě nesrovnatelný.
                          "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

                          Komentovat


                            #14
                            presne tak... a taky ne kazdy si do prace muze vzit svoji amigu, aby tam mohl pouzivat svuj software... jeste ze to uae mame... i kdyz doma... jedine nativne

                            baj, MarK.

                            Komentovat

                            Zpracovávám...
                            X