Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Velikost reálného pixelu

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Velikost reálného pixelu

    Ahoj, začínám kreslit věci do hry a nemůžu se dopátrat jakou správnou velikost má mít pixel =)
    Monitor mám 5:4 a při PAL 640x256 bez overscanu mám pixely v ose y asi 2x delší než na x. Je to v pořádku, nebo mají být správně v poměru 1:1?

    Nějak jsem se do toho zamotal a nemohu se dopátrat, zda se to bude ostatním zobrazovat splácnuté na polovinu nebo v pořádku. Jediné rozlišení kde mam pixely tak nějak 1:1 je 640x480
    Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: pixel_real_aspect.jpg
Počet zobrazení: 1
Velikost: 216,0 KB
ID: 113925
    Naposledy upravil Cyberian; 17.11.2019, 15:22:45.
    Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
    Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
    Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo

    #2
    O: Velikost reálného pixelu

    Rozlišení lowres na Amize je 320x256. Tam máš pixely 1:1. Taktéž při dvojnásobném rozlišení 640x512 (které je ale prokládané).

    Rozlišení 640x256 používá nativně Workbench a z čísel vidíš, že horizontální počet pixelů je dvojnásobný, příčemž vertikální zůstává stejný. Proto je pak pixel 2x vyšší než širší. U rozlišení 320x512 je to opačně a pixely jsou placaté vertikálně (toto rozlišení je také prokládané).

    Takže pro hru používej lowres 320x256.
    "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

    Komentovat


      #3
      O: Velikost reálného pixelu

      Jinak ještě koukám, že tvoříš v AGA módu. Pokud hra nebude AGA, používej ne-AGA kreslicí program, který umí paletu namíchat z hodnot 0-15 místo 0-255. Mohl bys narazit na problém se zobrazováním.
      "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

      Komentovat


        #4
        O: Velikost reálného pixelu

        Bude určitě AGA. Rozlišení jsem chtěl zkusit právě 640x256 kvůli možnosti mít kvalitnější textury. Jen nevím jestli to Amiga s Blizzem 1230 IV utáhne
        Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
        Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
        Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo

        Komentovat


          #5
          O: Velikost reálného pixelu

          No, tohle rozlišení se používá pro textovky.
          "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

          Komentovat


            #6
            O: Velikost reálného pixelu

            Myslím, že v hires 640x256 jede i hra Kang Fu, z té si příklad neber . Klasické lores rozlišení pro arkády je fakt 320x256.
            I love Amiga

            Komentovat


              #7
              O: Velikost reálného pixelu

              Autorem citovaného textu je Solaris104 Přejít na původní příspěvek
              Myslím, že v hires 640x256 jede i hra Kang Fu, z té si příklad neber . Klasické lores rozlišení pro arkády je fakt 320x256.
              No uff, to je normálně poskládaná hra z fotek
              Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
              Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
              Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo

              Komentovat

              Zpracovávám...
              X