Jsem z nudy (nez vyjde Half Life 2 - Episode Two) zacal hrat Breathless a je to moc pekna FPS pro Amigu. Skoda, ze neudelali 2. dil . Sice ta hra neni uplne nejrychlejsi na maximalni detaily (hraji na 060 320x200 1x1), ale porad lepsi nez slimak AB3D II.
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Breathless
Sbalit
X
-
Na Breathless a obecně takřka všech Amigáckých Doomovkách mne štve latence ovládání. Zrovna Breathless - rozhlížení na myši celkem ujde (v rámci možnosti té optické myši, která si podle mne moc netyká s PS/2 redukcí a občas "uskakuje" a má vlastní latency...), ale klávesy - zmáčknu - půl sekunda a pak se začne něco dít teprve. Pochybuju, že je to klávesnicí (i když samotný zdvih kláves je skutečně na dnešní dobu vyspělého hraní vysoký). Podobně tak Gloom. AB3D reaguje značně svižněji, dvojka je pomalá z jiného důvodu.
Jinak Breathless mne překvapil opravdu dobrými nápady, designéři se nebáli opustit zaběhlé témata - možnost koupě zbraní a dokonce klíčů, to mi přijde perfektní motivace, respektuje to styl hraní samotného hráče. Trojrozměrnost levelů je na solidní úrovni - není zde možnost použít myš na rozhlížení v ose Z (standardně mám WSAD + QE na pohled nahoru / dolů), takže je to znát a funguje to. Level design je ale poměrně mdlý a dost se opakuje, podobně tak desing příšer. Textury slušné, stejně jako efekty enginu. Zvuků málo a slabé, hudba dobrá, ale málo. Že bych sepsal recenzičku?
Na 030 je ve fullscreenu dobře hratelná v rozlišení 2x2, to je patrně hlavní deviza.Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK
Komentovat
-
Můj názor na tři nejznámější hry tohohle žánru pro Amigu je asi takovýhle:
Breathless - technicky krásná hra, která je ovšem spíš něco jako ukázka schopností programátora (a platformy), víc než pořádná hra. Hodně hráčů kritizuje, že všechny stěny jsou jenom v pravých úhlech. To mi ani tak moc nevadí, horší je to se stereotypností. Hudba a grafika je podle mě úplně skvělá, samotnou ingame music někdy mám puštěnou i celé hodiny při práci na počítači.
Gloom - tahle hra je adrenalinová řežba, která je zjednodušená na naprosté minimum v ovládání, taky v grafice, ale zato má super hratelnost pro dva hráče. Nápadů tu moc neni, všechny levely jsou placatý, ale je to prostě čistá akce, furt se něco děje a konkrétně zvuky to má parádní. Pro jednoho to už taková zábava ale neni.
Alien Breed 3D (1) - hudba žádná, zvuky skoro žádný, grafika mizerná. Co ale tuhle hru povyšuje nad ostatní dvě je skvělý leveldesign, který opravdu oceňuju. Nechápu sice, co má hra společného se sérií Alien Breed (marně hledám nějakou podobnost), ale jako samostatné dílo je fakt zajímavá. No a pak samozřejmě ten létající beholder, že....
Vzít ze všech tří to nejlepší a dostali bychom pořádnou hru."Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)
Komentovat
-
...a ještě to naroubovat na engine Enforce .
Glooma mám rád, ale měl jsem dlouho vadné diskety, takže čtvrtej level se mi sekal. Ale používal jsem ho jako předváděčku multitasku Amigy . (Gloom Deluxe)Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK
Komentovat
-
Aha, no já tenkrát četl rozhovor v amigareview s tím autorem Testamentu, a říkal jsem si že by to mohl bejt cool hraNaposledy upravil mnx; 22.07.2007, 13:14:00.A1230/50 32MB RAM,A500hddRoctec+8MB RAM,3xA500,3xST,1xSTE,2xZX128,3+ZX48K+Divide,6xC64 ,1xC128+MMC64+RReplay,konzole DC,SNES,Gamegear,GP2X+Cradle
Komentovat
-
Mě Testament (2.0) docela bavil a dohrál sem ho do konce. Je sice plochej a grafika nepřátel neni nic moc, ale level design bych jako přišernej nenazval a v pohodě se to dá hrát na 020. Střílečka je to dobrá a určitě zábavnější než ty Fears nebo Death Mask apod. Jo a k těm efektům bych ještě přidal animovany a poloprůhledny textury.Amiga 1200 ROM 3.1 (Magic Pack), Blizzard 1230/50 IV, 64MB RAM, IDE CF Sandisk 4GB, CD-ROM 52x, monitor M1438S
(WinUAE na Core2Duo E6650@3,2Ghz, 4GB RAM, GeForce GTX 5600 Ti)
Komentovat
Komentovat