Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

6bit vs 8bit, LCD, skendablery, lamky, sony...

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    6bit vs 8bit, LCD, skendablery, lamky, sony...

    Pokud si nekdo kupuje LCD pro Amigu a nechce na tom delat jen ve workbanchi, musi koupit LCD TV (PAL norma, vyreseno blikani, interpolace). A zaroven, pokud ma Amigu s AGA, at ma takova LCD TV 8bit na barvu (R, G, B - 8,8,8 ), cili 24-bitovy panel, aby nebyl nucen pouzivat dithering. Pokud panel "dava" vic (10bit/barvu), tak samo no problem. Napr. soucasne panely SONY jsou prakticky nejmene 24-bitove. Nebrat 16-bit panely (R,G,B - 5,6,5), pokud mate AGA Amigu (AGA ma 24bitovou hloubku, 256(R)*256(G)*256(B)--> tj. 16.7 mil barev).

    P.S. V Praze v SONY centru na Karlaku si muzete po domluve prinest i vasi Amigu a zapojeni do vybrane LCD TV vyzkouset.
    Naposledy upravil True; 02.04.2008, 08:14:03. Důvod: doplneni
    Amiga 500+, 2 MB CHIP RAM, Alfapower (8MB FAST RAM), externi floppy Chinon. Amiga 1200, ACA 1230/56

    #2
    to True:
    len problem je ten, ze malo vyrobcov uvadza tento udaj a casto sa k nemu tazko dopatrat aj inac na nete, napr. na forach atd.

    mne sa napr.pozdava a pravdepodobne si aj kupim Samsung SM 225MW, ma ho aj niekolko ludi tu na fore, ale tu informaciu ci ma 8-bit na farbu som nezistil
    Commodore 64I, 64II | Commodore SX-64 | Commodore 128, 128D | Amiga 500 | Amiga 600 | Amiga 2000 68030 | Amiga 1200+Blizzard 1230 IV | Amiga 1200 E/BOX+Blizzard 1240 | Amiga 4000 040/25 | Amiga CD32 | Commodore CDTV | Atari 800XL, 800XE | Atari 130XE | Atari 1040STe | Apple Power Macintosh 9600, G3

    Komentovat


      #3
      >>A4000
      No je fakt ze ja jsem se s tim neparal a v SONY centru jsem se jich rovnou zeptal, jaky panely v tech jejich LCD TV jsou, resp. jakou barevnou hloubku jsou schopny zobrazit, i na to, jestli bych si moh prinest Amigu a odzkouset ji. Rekli ze ano, a idealni by to bylo nekdy o vikendu treba dopoledne kdy je nejmin lidi.. SONY v jejich soucasnych modelech uz 16-bit panely ani nemaji..
      Amiga 500+, 2 MB CHIP RAM, Alfapower (8MB FAST RAM), externi floppy Chinon. Amiga 1200, ACA 1230/56

      Komentovat


        #4
        Autorem citovaného textu je True Přejít na původní příspěvek
        Nebrat 16-bit panely (R,G,B - 5,6,5), pokud mate AGA Amigu (AGA ma 24bitovou hloubku, 256(R)*256(G)*256(B)--> tj. 16.7 mil barev).
        Jsem lamka, takže se nemohu více ztrapnit - Amiga 1200 má jen málo her, které jedou na 256 barvách a i tato hodnota je vzdálená ideálním 16.7 milionu. Logicky tedy usuzuji, že na 99.9999% budu mít na TV s 16bit panelem obraz v pohodě, ne?
        Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

        Komentovat


          #5
          Ja reagoval na Captain.Future - ze nekdo jen tak kupuje LCD.. je treba si stanovit nektere hodnoty ktere potrebujou byt dodrzeny aby to "jelo", ne se jen koukat na to jestli je to super levny LCD. Odpovim proto jen kratce Daveovi: Ano, na hrach ktere nejsou pro AGA chipset nic nepoznas, leda pri takove hre na AGA Amize pokud by mela obrazek v HAM modu, dale v kreslicich programech, pri scanovani.. nic jineho me ted nenapada. A samo proste v AGA hrach. Pokud uz mas AGA, tak proc ne k ni i odpovidajici panel, ktery ji nebude v jejich nejlepsich softech, psanych pro AGU, nijak stahovat dolu. Pokud jde jen o hry a je-li to tak ze 99% z nich je pro OCS/ECS, pak staci 16bit panel (poznas to asi jen v HAM obrazcich, a to si jeste nejsem jisty, musel bych se podivat jaky HAM mod dokazal zobrazit OCS nebo ECS, resp. jakou hloubku barev). Ale v 21.stol. 16-bit panel...no proste nedoporucuju. OK, pokud by se chtelo pokracovat v diskusi, tak at to nekdo "premosti" do jineho threadu.
          Naposledy upravil True; 02.04.2008, 17:30:42. Důvod: upresneni
          Amiga 500+, 2 MB CHIP RAM, Alfapower (8MB FAST RAM), externi floppy Chinon. Amiga 1200, ACA 1230/56

          Komentovat


            #6
            Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
            Jsem lamka, takže se nemohu více ztrapnit - Amiga 1200 má jen málo her, které jedou na 256 barvách a i tato hodnota je vzdálená ideálním 16.7 milionu. Logicky tedy usuzuji, že na 99.9999% budu mít na TV s 16bit panelem obraz v pohodě, ne?
            NE! usuzujes spatne

            nejde o 256 barev a 16 milionu barev, jde o pocet bitu na jednotlivou barvu. aga hry budou mit barvy ktere aproximaci vyjdou stejne proste stejne.

            polopaticky: udelej si na papir caru, a rozdel ji na 8 dilku. pod tim udelej caru a rozdel ji na 6 dilku.
            pak si predstav ze tohle je cervena slozka vysledneho obrazku a ostatni to maji taky tak. zkratka vysledny obraz bude mite nektere barvy zmrsene, nejvic patrne je to na copperem delanych pozadich apod.
            Umřít v nejlepším umí málokdo. Dokázala to jen Amiga a Šlacha.

            Komentovat


              #7
              Pořád mi tam něco uniká. Mám nějakou definici barvy, v případě 256 barev, takže 8bit paleta. Jestli to dobře chápu - z amigy mi leze aga obrázek, kde je jeden pixel definovaný právě osmi jedničkami nebo nulami. A tohle přijímá televize, která má 16 bitů - tedy dvojnásobek - kde může být ten problém?

              Pochopil bych to opačně nebo při převodu 16bit - 10bit.

              A dále pak - když AGA používá max. 8bit paletu, tedy 256 barev, kdy použije 24bit? Takovou aplikaci jsem nikdy neviděl (i když vím, že jsou, ale v praxi?),
              Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

              Komentovat


                #8
                no michas prave bity pro jednu barvu s bitama pro vsechny, v tom je to

                musis pocitat ze to je 3x8bitu pro kazdou (R, G, B) = 24 bitu
                a 16 bit bejva napriklad 5bitu pro R, 5 bitu pro G, 6 bitu pro B
                Umřít v nejlepším umí málokdo. Dokázala to jen Amiga a Šlacha.

                Komentovat


                  #9
                  Me je jasnem co Dejvovi unika. V AGA pouzijes paletu 256 barev, to ano, ale je to paleta 256 konkretnich barev vybranych z 16 mil. ruznych moznych barev. Zobrazujes jich max 256 najednou, ale kazda z tech barev ma na vyber z 16 milionu ruznych. AGA chipset ma 8 bit na jednu slozku, tedy celkem 24 bitu, a OCS tusim pouze 4 bit na slozku, takze 12 bit na barvu (pouze 4096 runych barev). Proto tady mluvi o degradaci zobrazeni. Ten maximalni pocet nejde zobrazit najednou, neni to "true color", ale muzes jich pouzit soucasne pouze 256 (existuji vyjimky kdy jich jde zobrazit vic).

                  Muj osobni nazor je ten, ze je to blbost se timto parametrem zabyvat. Ocekavat od Amigy nejakej perfektni, genialni a absolutne uzasny obraz.... nevim, abych si na tom obcas zagamesil.... mozna to ani nepujde dost dobre poznat. Je to jako kdyz si na PC prepnes s True color na Hi-color, poznat to mirne je, ale zas ber, co na tom PC delas. Tam ten pocet barev nejaky smysl ma.

                  Komentovat


                    #10
                    Rozdiel je vidiet iba ak v HAM8 obrazkoch... inak je to zanedbatelne
                    Amiga 600 2MB Chip, Furia 030/40MHz, FDD HD 1,76MB (AriseR6i)
                    Furiatune homepage

                    Komentovat


                      #11
                      Doda: Už to chápu - 8bit na kanál, ne na pixel. Pak to zapadá.

                      Takže - teoreticky - na PC přechod 16-32 bit hloubku prakticky nepoznám, stejně tak při přechodu 16-24 v případě AGA. Takže bude tam degradace, ale sotva patrná při běžném užívání.

                      Hry v HAM8 nemám a copper nenávidím .
                      Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                      Komentovat


                        #12
                        Presne, ja osobne bych se spis soustredil na kvalitu a schopnosti vestaveneho PAL tuneru, coz se mi zda dost zasadni. Je to bohuzel udaj, ktery nejde nijak popsat, musi se to vyzkouset.

                        Druha vec je, ze mene nez 8-bit (na slozku) panely se uz sotva dneska delaji (v pripade LCD pro PC), to mozna maji nejake stare krapky nebo levne LCD televize.

                        Komentovat


                          #13
                          A ještě se zeptám blbě asi - když na A1200 pustím hru z A500 - bude to stále 24bit výstup nebo ne?
                          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                          Komentovat


                            #14
                            Ja nevim jak tohle uplne presne fuguje, ale AGA zrejme obsahuje vsechno puvodni vybaveni z OCS. Nejde o tech 24 bit. Na OCS dokazes zobrazit jen cast barev, ktere je mozne zobrazit na AGA. Ta hra z A500 bude uplne totozna. Jsou tam presne definovane barvy, ktere se pouziji a beh na A1200 to nijak nezmeni.

                            To neni jako v soucasnych hrach na PC, kde se konkretni barva kazdeho pixelu pokazde vypocitava. Na A500 se zvolilo (podle grafickeho rezimu) treba uplne konkretnich 32 barev, ktere se proste pouzivaji, zadne dalsi. Barvu pixelu nevypocitavas, ale v podstate primo beres z nejakeho vzoru.

                            Prijde mi hloupe to takhle vysvetlovat, ale ta otazka je divna. Ja tusim ze postradas nejakou zakladni znalost, pak ti unikaji souvislosti, ale nevim co to presne je, tak nechci psat uplne blbosti.

                            Komentovat


                              #15
                              Autorem citovaného textu je Doda Přejít na původní příspěvek
                              Muj osobni nazor je ten, ze je to blbost se timto parametrem zabyvat. Ocekavat od Amigy nejakej perfektni, genialni a absolutne uzasny obraz....
                              kdyz neocekavas prerfektni obraz, tak to neresis, jasny. pokud si ten rozdil nevidel tak pak je to uz tuplem jasny

                              nekteri ocekavaji za ucite penize urcity obraz. je mi jasny ze natech vasich rozpitych lcd je to uplne fuk protoze to ma navic ducha jak krava. na velkym crt je to sakra poznat

                              prirovnani k truecolor a hicolor trochu sedi. taky se musis smirit s bandingem jak prase. na tech copperech je to fakt videt
                              Umřít v nejlepším umí málokdo. Dokázala to jen Amiga a Šlacha.

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X